DNNArticle - Article View

روانشناسی طراحی لوگو - قسمت اول

از جنبه های ساده در پشت یک طراحی لوگو ، روانشناسی آن است. برخی تصور می کنند روانشناسی طراحی لوگو فقط با انتخاب رنگ همراه است اما چیزی فراتر از این حرفاست.
از آن جایی که طراحی لوگو فرآیند خلق یک لوگو است و در واقع لوگو یا آرم به معنی نشانه ای است که پشت آن هدف مشخصی وجود دارد، در نتیجه روانشناسی طراحی لوگو تمام مفهوم هایی است که در پشت یک لوگو نهفته است. در هنگام طراحی آنلاین لوگو حتما نکات گفته شده در این پست را در نظر بگیرید و از سایت طراحی لوگو فارسی آنلاین برای پیاده سازی ایده های خود استفاده کنید.

روانشناسی طراحی لوگو چیست؟

ابتدا معنای روانشناسی در طراحی لوگو را بیان می کنیم. در طی فرآیند طراحی لوگو همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که به معناهای اضافه فکر کنید و تا جای ممکن سعی کنید معناهای اضافه خلق کنید و برای ایجاد مفاهیم مختلف آن ها را به کار ببرید.
عبارت لوگو از کلمه یونانی “logos” گرفته شده است که به معنی "کلمه" است بنابراین هنگام طراحی لوگو به معنای لوگو توجه کنید در واقع شما در طی فرآیند ساخت لوگو یک کلمه بصری خلق می کنید که به وسیله آن مردم تجارت شما را می شناسند.

روانشناسی طراحی لوگو

همان طور که مردم معنای کلمات را به خوبی درک می کنند معنای لوگوی شما را خواهند فهمید و با آن ارتباط برقرار می کنند. اینکه آن ها چه برداشتی از لوگوی شما داشته باشند به ذهنیت، دید فرهنگی و تجربیات آن ها بستگی دارد. افراد با سطح تحصیلات مختلف معنای متفاوتی از یک کلمه را درک می کنند . این تفاوت ها در درک معنی یک لوگو هم وجود دارد.
جنبه های متفاوتی در درک یک لوگو وجود دارد. در ابن مطلب روی دو جنبه مهم در ایجاد معنا تمرکز شده است:
رنگ و شکل.

نقش رنگ در طراحی لوگو

اغلب نقش رنگ در طراحی لوگو توسط مشتری اشتباه درک می شود اما بی دلیل نیست. با توجه به مقالات مختلف در روانشناسی طراحی لوگو قرمز یک معنی ، زرد یک معنی و همین طور رنگ ها معانی مختلفی دارند. 
درست است رنگ ها معانی خاصی دارند اما این معانی همیشگی نیست ، این معانی در طول زمان به رنگ ها داده شده و امکان دارد این مفاهیم دوباره و دوباره تغییر کنند.
رنگ های مختلف در فرهنگ ها و اجتماعات مختلف معنای متفاوتی دارند. در نتیجه توجه کنید رنگ مناسبی برای لوگوی خود انتخاب کنید تا شما را در خلق مفاهیم گوناگون یاری دهد.
تفسیر مشترکی که مردم در کشورهای غربی به رنگ ها داده اند در شکل زیر آورده ایم.

عشق
شور
داستان
عاشقانه
خطر
انرژی
امید
سادگی
پاکیزگی
خوبی
خلوص
قدرت
کمال
راز
مرگ
قدرت
بلوغ
حفاظت
پایداری
صلح
صمیمیت
اعتماد
تمامیت
آرامش
فهم
دوستی
گرمی
احتیاط
بزدلی
سلطنت
تجمل
خرد
وقار
ابداع
خلاقیت
تفکر
ایده ها
زندگی
رشد
طبیعت
پول
تازگی


سیاه : قدرت کمال راز مرگ
سفید - امید سادگی پاکیزگی خوبی خلوص
قرمز- عشق شور داستان عاشقانه خطر انرژی
زرد- فهم دوستی گرمی احتیاط بزدلی
آبی- صلح صمیمیت اعتماد تمامیت آرامش
خاکستری- قدرت بلوغ حفاظت پایداری
سبز- زندگی رشد طبیعت پول تازگی
نارنجی- ابداع خلاقیت تفکر ایده ها
بنفش- سلطنت تجمل خرد وقار
سعی کنید تا جای ممکن این موارد را در اولویت طراحی لوگو قرار ندهید . پیشنهادی که اکثر مقالات در طراحی لوگو دارند انتخاب تنها یک رنگ است.انتخاب یک رنگ سبب می شود کنترل بیشتری روی لوگوی خود داشته باشید وآن طور که میخواهید آن را در نظر مردم جای دهید و از طرفی می توانید آن را به عنوان رنگ سازمانی و تجاری خود در نظر بگیرید به عنوان مثال:

روانشناسی طراحی لوگو

روانشناسی طراحی لوگو - قسمت دوم

تاریخ ایجاد:یک شنیه 22 بهمن 1395
تعداد بازدید: 411




rating
  نظرات

نظری وجود ندارد.

نام
ایمیل
وب سایت
عنوان
نظر
تصویر امنیتی
وارد نمودن کد
دی ان ان evoq