اصول طراحی لوگو باشگاه بدنسازی

آنچه در این مقاله میخوانید
    اصول طراحی لوگو باشگاه بدنسازی

    لوگو باشگاه بدنسازی یکی از انواع لوگوهایی است که سالن های ورزشی و باشگاه ها به آن نیاز دارند. این روزها هر کسب و کاری برای شناخته شدن در بین تعداد زیادی از رقبا به داشتن نام برند و تصویر تجاری نیاز دارد. لوگو یکی از راههایی است که از طریق آن می توانید خود را با سرعت بیشتری به مشتریان تان معرفی کنید. اگر میخواهید بدانید برای طراحی آرم باشگاه بدنسازی به چه نکاتی باید توجه کنید و چه چیزی نیاز دارید، تا انتهای این مقاله با بیزگو همراه باشید.

    چرا باشگاه‌های ورزشی به لوگو نیاز دارند؟ 

    مشخصاً هر هواداری تیم ورزشی مورد علاقه خود را با آرم و رنگ مخصوص آن می‌شناسد. دو باشگاه فوتبال پرسپولیس و استقلال پرطرفدارترین تیمهای ورزشی در ایران هستند که با رنگ قرمز و آبی شناخته شده‌اند. از سوی دیگر وقتی لوگوی این دو باشگاه در جایی نمایش داده می‌شود، طرفدارانشان می‌دانند که این لوگو، نشان همان باشگاه مورد علاقه‌شان است. خوب این موضوع از اهمیت طراحی لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی حکایت دارد.

    اما خوب طراحی چنین نشانی نیاز به تلاش، مهارت و تحقیق زیادی دارد. برای ورود به این کار باید ابتدا به دنیای شگفت‌انگیز طراحی گرافیک قدم بگذارید.

    برای طراحی چنین تصویر نمادین و ماندگاری ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد لوگوهای رقبا پیدا کنید. از سوی دیگر تکنیک‌ها و ترفندهایی وجود دارد که اگر با مهارت طراحی گرافیک‌تان همراه شود می‌توانید تصویری زیبا از برند خود داشته باشید.

    اما قبل از هر چیز باید بدانید که چرا باشگاههای ورزشی به لوگو نیاز دارند؟ برای پاسخ به این سوال چند دلیل وجود دارد که عبارتند از:

    لوگو باشگاه ورزشی

    لوگو باشگاه شما را متمایز می‌کند

    لوگو صرفا نمادی برای نشان دادن باشگاه در جدول مسابقات یا بر روی محصولات تبلیغاتی (روی کلاه و تیشرت) نیست. این نماد یک استراتژی است که بر نحوه درک مخاطبان از باشگاه شما تاثیر می‌گذارد. حالا فرقی نمی‌کند که باشگاه فوتبال دارید یا تیم ورزشی تنیس روی میز. در هر صورت شما به یک تصویر برند نیاز دارید تا از طریق آن تیم خود را به طرفداران‌تان و طرفداران حریف نشان دهید.

    همانطور که سرود ملی در برانگیختن احساسات مخاطبان تاثیر مثبت دارد، لوگو همین کار را برایتان انجام می‌دهد و حس تعلق را در طرفداران برمی‌انگیزد.

    یک لوگو به باشگاه ارزش می‌دهد

    تصویر برند به دو نحوه عمل می‌کند:

    • حال و هوای درون تیم و باشگاه را تنظیم می‌کند.
    • بر روی نحوه دیده شدن تیم ورزشی توسط دیگران تاثیر می‌گذارد.

    اما اگر لوگو باشگاه ورزشی حرفه‌ای باشد، به دیگران القا می‌کند که به هدفتان متعهد هستید و می‌خواهید جدی گرفته شوید. 

    اشتباهی که بسیاری از باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی مرتکب می‌شوند این‌ است که گمان می‌کنند لوگوهای حرفه‌ای در اختیار تیم‌های مطرح هستند. خوب تصور کنید باشگاه ورزشی شما در لیگ‌های دسته دوم یا سوم بازی کند، در هر صورت به تصویر برند و لوگو نیاز دارد تا بازیکنانتان را جدی در نظر بگیرند.

    آرم باشگاه بدنسازی

    اصول طراحی لوگوی باشگاه ورزشی 

    حالا که با اهمیت و ضرورت طراحی آرم باشگاه بدنسازی آشنا شدید، خوب است راه طراحی آن را هم بدانید. برای طراحی چنین تصویر همیشگی باید به چند نکته توجه داشته باشید که عبارتند از:

    تا جایی که می‌توانید ایده‌پردازی کنید

    همانطور که گفتیم لوگو یک تصویر منحصر به فرد برای باشگاه‌تان ایجاد می‌کند. اما باید بدانید چه تاثیری را باید به جا بگذارد و لوگوی شما چه سبکی داشته باشد و چه عناصری را در بر بگیرد؟ همچنین چه پیامی را و چگونه انتقال می‌دهد؟ زمانی که به این سوالات پاسخ دهید دیگر می‌دانید که بعدها طرح لوگوی شما چه خواهد شد و چقدر بر روی مخاطب تاثیر می‌گذارد.

    سرعت، قدرت، چابکی و پایان از جمله عناصری هستند که در ورزش اهمیت دارند. در زمان طراحی لوگو باشگاه ورزشی و بدنسازی زنان و مردان باید به این عناصر توجه داشته باشید. برای مثال خرگوش، شیر، اسب و یا پلنگ از جمله حیواناتی هستند که همین عناصر را در ذهن تداعی می‌کنند. می‌توانید در طراحی لوگو از این نمادها کمک بگیرید.

    از دیگران الگو بگیرید

    الگوبرداری از نمادهای دیگر برای طراحی آرم باشگاه بدنسازی جرم نیست. اما به شرطی که کپی‌برداری نکنید و فقط به دنبال ایده‌گرفتن باشید. مطمئنا تا زمانی که تعداد زیادی از لوگوهای رقبا را بررسی نکنید، قادر به ایده‌پردازی نیستید. ذهن انسان تا زمانی که موارد مشابه را نبیند، قادر به تخیل نیست. با الگوبرداری ذهنتان برای ایجاد یک ایده منحصر به فرد تحریک می‌شود و در نتیجه تشویق می‌شوید لوگوی بهتری را طراحی کنید.

    خوشبختانه موتور جستجوها راهکار خوبی را در اختیار همه قرار داده‌اند. کافیست عبارتهایی مثل «لوگوهای شنا» یا «لوگوهای تیم بسکتبال» را سرچ کنید تا موارد مشابه متعددی برایتان نمایش داده شود.

    دو وب سایت زیر تصاویر زیادی را نمایش میدهد که میتوانید از آنها ایده بگیرید.

    این سایت‌ها پر از محتوای مفید هستند و به راحتی هم می‌توانید مطابق با تیم ورزشی خودتان لوگوی متناسبی را پیدا کنید.

    گزینه‌های مختلف را در نظر داشته باشید

    اگر به طرح های دیگران دقت کنید، می‌بینید که لوگوهای ورزشی انواع مختلفی دارند. در حالی که برخی از نمادها ترکیبات انتزاعی هستند، در برخی دیگر فقط از متن و تایپوگرافی استفاده شده است. شما می‌توانید از شکل گرافیکی و یا فقط متن استفاده کنید. بیشتر باشگاههای ورزشی بزرگ برای طراحی لوگو از تصاویر استفاده می‌کنند. طراحی چنین لوگوهایی پرهزینه است. البته اگر به فکر یک لوگو باشگاه بدنسازی خاص هستید، عنصر گرافیکی حیاتی است و نباید آن را حذف کنید.

    ما توصیه می‌کنیم به سراغ هر دو شکل بروید و در کنار تصویر از متن هم استفاده کنید تا لوگوی بهتری داشته باشید.

    لوگو بدنسازی حرفه ای

    فونت مناسب را انتخاب کنید

    وقتی صحبت از طراحی لوگو به میان می‌آید، فونت ها موضوعی نسبتاً پیچیده هستند که شایسته توجه ویژه هستند. بر کسی پوشیده نیست که یک فونت می‌تواند یک نماد را ایجاد کند یا آن را خراب کند، و شما نمی خواهید هنگام انتخاب آن اشتباه کنید. فونت ها در همه اشکال و اندازه ها وجود دارند. مطالعه دنیای فونت ها کاری زمان بر و دقیق است. با این حال، می‌تواند به شما در ایجاد یک لوگوی ایده آل برای تیم خود کمک کند.

    در وب سایتهای زیر می‌توانید فونتهایی مطابق با نیاز لوگو برای باشگاه ورزشی را پیدا کنید:

    برخی از طراحان به اشتباه فکر می‌کنند برای لوگو باشگاه ورزشی حرفه ای داشتن ظاهر زیبای فونت کافی‌ است. البته که این حقیقت دارد اما باید در کنار زیبایی، منعکس کننده اصول و ارزش‌های تیم ورزشی هم باشد. مثلا ظرافت و کشیدگی فونت به نوعی سرعت را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

    ایده‌ها را فورا به طرح تبدیل کنید

    آیا برای لوگوی باشگاه بدنسازی ایده‌ای دارید؟ خوب معطل نکنید. زیرا ممکن است بعد از چند روز ایده از ذهنتان فرار کند. یک مداد و کاغذ داشته باشید و همین که ایده‌ای برای لوگو ورزشی به ذهنتان رسید روی کاغذ بکشید. اگر نقاش خوبی نیستید، نباید بهانه‌ای برای متوقف شدنتان شود. در این مرحله باید طرح‌های اولیه را ایجاد کنید و در واقع لوگوی نهایی وجود ندارد. پس اگر کارتان خراب شد خیلی نگران نباشید.

    همچنین می‌توانید برای طراحی لوگو باشگاه بدنسازی حرفه ای از چند گرافیست هم کمک بگیرید تا در عرض چند دقیقه لوگوی بهتری را ایجاد کنید.

     به وب سایت bizgo هم مراجعه کنید که یکی از بهترین لوگوسازهای آنلاین است. در اینجا می‌توانید لوگوهای ساده و رایگان برای باشگاه خود دریافت کنید. این لوگوها ساده هستند اما می‌توانند برای ایده‌گرفتن یا طرح اولیه شما مناسب باشند.

    طراحی لوگو باشگاه بدنسازی بانوان

    لیست خود را محدود کنید

    اگر بعد از مدتی تعداد ایده‌ها و طرح‌های اولیه لوگو باشگاه بدنسازی زیاد شد، باید آنها را محدود کنید. در این زمان باید ایده روشنی از نمادی داشته باشید که قادر به انتقال پیام باشگاه ورزشی شما به عموم مردم باشد. پس بهترین طرح‌ها را از بین لیست خود انتخاب کنید. اگر همه ایده‌های خود را دوست داشته باشید، کار کمی سخت می‌شود. پس برای انتخاب بهتر کمی وقت بگذارید و مطمئن شوید انتخاب شما تاثیرگذارتر است.

    سادگی، قدرت انتقال پیام باشگاه، منحصر به فرد بودن و دائمی بودن از جمله مشخصه‌های یک لوگوی خوب است. پس زمان انتخاب طرح‌هایتان این موارد را درنظر داشته باشید.

    سخن پایانی

    آنچه در این مطلب گفته شد برای کمک به شما در زمینه طراحی لوگو باشگاه بدنسازی است. امیدواریم نکاتی که گفته شد در این کار کمک زیادی به شما کند. اگر فکر می کنید از گفتن نکات مهمی صرف نظر کرده‌ایم، آن را با ما درمیان بگذارید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط