لوگو ورساچه

آنچه در این مقاله میخوانید
    لوگو ورساچه

    شاید هیچ لوگوی کسب‌وکار مرتبط با مد به اندازه لوگو ورساچه با سر مدوسا شناخته شده نباشد. این نشان برجسته، درامی را به تصویر می‌کشد که این خانه مد به خاطر آن مشهور است.

     جیانی ورساچه در سال 1978 خانه مد خود را راه‌اندازی کرد که بعدها به ورساچه تبدیل شد. در ابتدا نام این برند "جیانی ورساچه" بود که مستقیماً از نام بنیانگذار آن نامگذاری شد. ورساچه بر روی لباس‌های درجه‌یک و اقلام لوکس با طراحی ایتالیایی تمرکز دارد. در طول این مقاله، به طرح اصلی لوگوی ورساچه، همراه با توسعه و تاریخچه لوگو ورساچه خواهیم پرداخت؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با بیزگو همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره لوگو ورساچه بدانید به شما بگوییم.


    معروفترین لوگوهای پوشاک و فشن دنیا را در بیزگو بخوانید.


    تاریخچه لوگو ورساچه

    جیانی از دوران کودکی با دنیای اساطیر یونان ارتباط داشت. او در جنوب ایتالیا، در رجیو دی کالابریا بزرگ شد، جایی که تأثیر یونانی در تاریخ، معماری و فرهنگ منطقه وجود دارد. ظاهراً، جیانی ورساچه پس از به یاد آوردن آرم مدوسا در خرابه‌های باستانی که او و برادرانش در کودکی در آن بازی می‌کردند، تصویر سر مدوسا را به عنوان نماد لوگوی ورساچه ‌انتخاب کرد. جیانی این تصویر را از خاطرات دوران کودکی خود، مانند اسطوره ترسیم کرده است.

    جیانی ورساچه مسئول طراحی لوگوی ورساچه بود. در سال 1993 بود که او به این فکر افتاد که سر مدوسا را ‌به عنوان محور اصلی لوگو داشته باشد. در حالی که برند ورساچه در سال 1978 شروع به کار کرد، جیانی تا سال 1980 لوگویی برای این شرکت منتشر نکرد و در آن زمان فقط نام جیانی ورساچه را نشان داد. در این مدت، این برند (که در آن زمان جیانی ورساچه نام داشت) اولین مجموعه کامل خود را با نام Haute Couture در سال 1989 منتشر کرد. تا اینکه در سال 1993، بیش از یک دهه پس از معرفی اولین لوگو، سر مدوسا که اکنون مشهور بود به عنوان یکی از اجزای اصلی برند معرفی شد.

    انتخاب Gorgon Medusa یکی از مواردی است که سوالات زیادی را به دنبال داشت. با این حال، انتخاب چنین نشان قابل توجهی بدون شک به تشویق این برند به سوی تحسین بین المللی کمک کرد.

     در سال 1997، ورساچه با تغییر لوگوی دیگری دستخوش تغییر شد و سرانجام بخشی از نام جیانی را کنار گذاشت و رسماً نام مشهور ورساچه را به خود گرفت. سر مدوسا از تغییر لوگو در سال 1993 تاکنون حفظ شد. با این حال، فونت به یک فونت درشت تغییر کرد تا با نام و ظاهر جدید برند مطابقت داشته باشد. در سال 2008، ورساچه دستخوش تغییر لوگوی دیگری شد، و طرح آرم را تغییر داد، اکنون نام "ورساچه" در بالا، با نشان سر مدوسا در زیر، قرار دارد. این جدیدترین تغییر در لوگوی ورساچه تاکنون است.

    تاریخچه لوگو ورساچه

    معنی لوگو ورساچه چیست؟

    لوگو ورساچه شامل نماد سر مدوسا، یک شخصیت اساطیری یونانی است. این لوگو از کف خرابه‌های منطقه رجیو کالابریا که خواهران و برادران ورساچه در کودکی در آن بازی می‌کردند، آمده است. جیانی ورساچه مدوسا را ‌به عنوان لوگو انتخاب کرد زیرا باعث شد مردم عاشق او شوند و راه بازگشتی نداشتند. 

    مدوسا هیولایی است که توسط الهه آتنا خلق شده است. در اساطیر یونانی، مدوسا که گورگو نیز نامیده می‌شود، یکی از سه گورگون هیولا بود که عموماً به عنوان انسان‌های ماده بالدار با مارهای سمی زنده به جای مو توصیف می‌شد. کسانی که به چشمان او خیره می‌شدند به سنگ تبدیل می‌شدند. ظاهراً، جیانی می‌خواست طرح‌هایش شبیه شوک و زیبایی باشد که با دیدن سر مدوسا برای اولین بار احساس می‌شود. در حالی که دیگران شباهت‌های بیشتری بین اساطیر مدوسا و برند ورساچه ایجاد کرده‌اند، خود ورساچه در مورد منشأ این نشان پیشینه کمی ارائه کرده‌ است.

    ورساچه به سمت تنوع بخشیدن به محصولات خود از جمله انتشار نسخه‌های ورساچه خودروهای لامبورگینی و هلیکوپترهای آگوستا وستلند حرکت خواهد کرد. آنها همچنین با سرمایه گذاران برای راه‌اندازی مجموعه‌ای از هتل‌های Versace Palazzo همکاری کردند. همه این انشعابات از خانه طراحی اولیه ورساچه، لوگو ورساچه و نشان مدوسا را ‌به همراه خواهند داشت و محبوبیت این طرح را افزایش می‌دهند.

    آنها از ماهیت متناقض شخصیت استقبال کرده و زیبایی غیرقابل توصیفی را به رخ می‌کشند و در عین حال ترسی متحجر کننده (به معنای واقعی کلمه) را ساطع می‌کنند. با همه این‌ها لوگوی ورساچه از سادگی سرچشمه می‌گیرد. گذشته داستانی و پیچیده برند ورساچه (و به عنوان بسط، لوگوی آن‌ها) هنرمندی الهام‌بخش را نشان می‌دهد که توانست از یک برند برای تبدیل شدن به یک نماد بین‌المللی مد و طراحی استفاده کند. رشد برند فراتر از جیانی ورساچه گواهی بر انعطاف‌پذیری هویت ورساچه است.

    نماد لوگو ورساچه

    نماد لوگو ورساچه «سر مدوسا» است. ورساچه نماد مدوسا را ‌به‌عنوان بخشی از هویت برند خود کاملاً پذیرفته است و طرح‌هایی را تشویق می‌کند که احساساتی شبیه به آنچه در مواجهه با مدوسا پیدا می‌شود، برانگیزد. دوناتلا ورساچه گفت که دلیل برادرش برای استفاده از سر مدوسا این بود که "هرکسی که عاشق مدوسا شود نمی‌تواند از او فرار کند" و واضح است که امروزه بسیاری طرفدار این برند شده اند.

    عکس لوگو ورساچه

    فونت لوگو ورساچه

    شبیه‌ترین فونتی که می‌توانیم برای لوگوی ورساچه معرفی کنیم، Radiant Medium است که در سال 2002 توسط Robert Hunter Middleton و Steve Jackaman طراحی و توسط Red Rooster منتشر شد. این فونت یک تایپ پولی است که می‌توانید آن را در فروشگاه‌های مختلف در اینترنت با قیمتی حدود 40 یورو پیدا کنید.


    انواع فونت مناسب برای لوگو را در این مقاله بخوانید.



    لوگو برند ورساچه

    ورساچه معمولاً چگونه از لوگو در طراحی‌های خود استفاده می‌کند؟

    برندهای پوشاک مانند ورساچه به شدت به لوگوی خود متکی هستند. در حالی که طراحی محصولات ورساچه چیزی است که آنها را متمایز می‌کند، اما این لوگوی ورساچه است که هر لباس یا محصول دیگری را که ورساچه تولید می‌کند همراهی کرده و به شما امکان می‌دهد بدانید آن طرح از کجا آمده است. بنابراین، لوگوی ورساچه هم برای بازاریابی محصولات ورساچه و هم برای علامت تجاری هر لباسی که ورساچه تولید می‌کند به کار می‌رود.

    ورساچه ممکن است اغلب لوگوی برند خود را مانند بسیاری از برندها روی لباس قرار ندهد، اما همیشه جایی از آن ها وجود دارد. این لوگو روی محصولات و در تمام فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی ورساچه دیده می‌شود.

     اگرچه این لوگو به دلیل تداعی‌های جالبی که با انتخاب مدوسا به عنوان لوگوی خود توسط یک برند مد مطرح می‌شود، بحث‌هایی را برانگیخته است، اما این بحث به هیچ وجه به ورساچه لطمه‌ای وارد نکرده است. از آنجایی که لوگوی ورساچه از زمان بازنگری در سال 1993 تغییر بسیار کمی داشته است، می توان گفت که این لوگو در طول سال‌ها به خوبی به این برند خدمت کرده است. بدون شک یکی از نمادین‌ترین لوگوها در کل صنعت مد، لوگو ورساچه است.

    برند ورساچه

    در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی را در رابطه با لوگو ورساچه در اختیار شما قرار دهیم. اگر کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید یک لوگوی حرفه‌ای طراحی کنید که شما را از رقبا متمایز کند و برند شما را به رسمیت بشناسد، به برخی از مقالات ما در مورد لوگوها نگاهی بیندازید، جایی که می‌توانید منابعی را پیدا کنید که هنگام ایجاد لوگوی خود مفید باشند. چه کسی می‌داند، شاید روزی لوگو شما به اندازه لوگوی ورساچه شناخته شود.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط