طراحی لوگو حیوانات

آنچه در این مقاله میخوانید
    طراحی لوگو حیوانات

    برندسازی این روزها اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده است و یکی از اولین چیزهایی که مردم در یک برند به آن توجه می‌کنند، لوگوی آن است. اگر لوگوی قوی، با طراحی خوب و به‌یادماندنی دارید، کسب‌وکار شما در ذهن مردم باقی خواهد ماند. درنتیجه، کسب‌وکار شما به طول عمر خواهد رسید و بدون شک نسبت به رقبای خود برتری خواهید داشت . 

    از زمان قدیم تا حال یکی از مؤثرترین شکل‌های برندسازی، طراحی لوگوی حیوانات بوده است؛ به‌طوری‌که از تصاویر حیوانات برای شناسایی افراد و ایده‌ها استفاده می‌شد.اگر شما نیز به دنبال لوگوی عالی برای نشان دادن کسب‌وکار خود هستید لوگو حیوانات مطمئناً یک علامت متمایز را به شما می‌دهد.

    شاید بعضی‌ها تصورکنند استفاده از لوگو حیوان تنها منحصر به مشاغل مرتبط با حیوانات است، درحالی‌که این‌گونه نیست . تعداد زیادی از کسب‌وکارها همچون شرکت‌های تولیدکننده اتومبیل، پوشاک، مواد غذایی، و... نیز از حیوانات مختلفی برای طراحی لوگو استفاده می‌کنند. البته باید توجه کنیم طراحی لوگو حیوانات کار ساده‌ای نیست . برای ایجاد یک لوگوی ماندگار با نشان حیوان باید به موارد زیادی توجه داشته باشید و اصول و قواعد خاصی را رعایت کنید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

    حیوانات در لوگو

    طراحی لوگو حیوانات

    یکی از اصول طراحی لوگو شناخته‌شده، در تمام دنیا لوگو حیوانات است. طراحی لوگو حیوانات در ایران نیز رواج دارد و نمونه بارز آن شرکت ایران‌خودرو است که برای طراحی لوگوی اصلی شرکت خود از سر و بخشی از گردن یک اسب استفاده کرده است. 

    همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، طراحی لوگو حیوانات فقط منحصر به مشاغل مرتبط با حیوانات نیست و کسب‌وکارها و برندهای معروفی همچون پوما (Puma)، فراری (Ferrari)، لامبورگینی (Lamborghini)، لاکوست (Lacoste)، بنیاد جهانی طبیعت (WWF)، شرکت پگاه، ایران‌خودرو و ... نیز حیوانات مختلف برای طراحی لوگوی اختصاصی خود استفاده کرده‌اند. 

    همان‌گونه که می‌دانید این‌ها برندهایی هستند که در حوزه‌های مختلفی همچون تولید پوشاک، مواد غذایی ،اتومبیل و حفاظت از محیط‌زیست فعالیت می‌کنند. بنابراین تفاوتی ندارد که کسب‌وکار شما در چه زمینه‌ای است ، فقط مهم این است که از یک حیوان مناسب برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید . به‌طوری‌که به آنچه حیوان می‌تواند درباره شرکت و برند شما منتقل کند، دقت کنید. چون حیوانات نیز به‌نوعی برندهایی هستند که نشان‌دهنده ارزش‌ها و باورهای مختلف هستند.

    شرکت‌ها با استفاده از لوگوی مخصوص خود، ارزش کلیدی خود را بیان می‌کنند، به‌طور مثال مشتریان با دیدن لوگو پی می‌برند که آیا شما محصولاتی برای زیباسازی خانه می‌فروشید یا محصولاتی برای ورزشکاران و...

    در ابتدا نیز گفتیم طراحی لوگو حیوانات به تاریخ دوری برمی‌گردد. از تصاویر حیوانات برای شناسایی افراد و ایده‌ها ، برای مدت بسیار طولانی استفاده‌ شده است.شما می‌توانید نماد حیوانات ( لوگو حیوانات) را در هر فرهنگی در سراسر جهان و در طول تاریخ مشاهده کنید. با گذشت زمان، و استفاده‌ی بسیار از لوگوهای حیوانی مشابه، برخی از نمادهای حیوانی معنی خاصی در سراسر جهان ایجاد کرده‌اند، مانند اسب. بنابراین یکی از کلیدی‌ترین کارها در طراحی لوگو حیوانات ، شناسایی مخاطبان هدف و حیوانات خاص در فرهنگ مشتریان است .

    چطور از نماد حیوانات در طراحی لوگو استفاده کنیم؟

    حیوانات در لوگو

    انتخاب حیوان در طراحی لوگو حیوانات از اهمیت بالایی برخوردار است چون هر حیوان در فرهنگ‌های مختلف، نماد یک مفهوم خاص است که دارای برخی ویژگی‌های مثبت و یا منفی مشخصی است و احساسات خاصی را در مخاطبان به وجود می‌آورد و این احساسات نیز تصویر ذهنی آنان از برند را شکل می‌دهند. بنابراین نمی‌توان به‌طور قطع مشخص کرد که کدام برندها بهتر است از لوگوی حیوانات بهره ببرند. اما باید دقت شود طراحی لوگو حیوانات اصول مشخصی دارد که با بررسی آن‌ها هر کسب‌وکار می‌تواند تشخیص دهد که آیا استفاده از این حیوان برای طراحی لوگو آن مناسب است یا خیر.

    مثال‌هایی از مفهوم حیوانات در لوگو

    ما معمولاً حیوانات را با برخی از ویژگی‌های ساخته شده از طریق اسطوره‌ها، داستان‌ها و آناتومی آن‌ها مرتبط می‌دانیم، به‌طور مثال سگ‌ها حیواناتی هستند که همیشه در بین ما بوده‌اند و به همین دلیل است که در طراحی گرافیکی و لوگوهای برند از آن‌ها برای نشان دادن وفاداری، محافظت، عشق بی‌قیدوشرط و فداکاری استفاده می‌شود. به همین دلیل مارک‌هایی مانند His Master's Voice و Canine Creek از آن‌ها در لوگوی برندشان استفاده می‌کنند. یا شیر که می‌تواند نماد سلطنت باشد .به همین دلیل است که برندها انتخاب می‌کنند متناسب با حوزه فعالیت خود از این حیوانات برای انتقال آن احساسات و ویژگی‌ها در لوگوی برند خود استفاده کنند و ارتباط بیننده با آن احساسات را آسان‌تر کنند.

    چرا از نماد حیوانات در طراحی لوگو استفاده می‌کنیم؟

    سؤالی که اکنون ممکن است برایتان پیش‌آمده باشد این است که آیا استفاده از حیوانات در لوگو اقدام هوشمندانه‌ای است یا خیر ؟ یا چرا از نماد حیوانات در طراحی لوگو استفاده کنیم؟ 

    در پاسخ به این سؤالات باید بگوییم حیوانات یک عنصر کلیدی در همه فرهنگ‌ها هستند که در برخی از آن‌ها به‌عنوان نماد استفاده می‌شود، به همین دلیل است که برخی از حیوانات می‌توانند احساسات و معانی قوی را منتقل کنند و بسیاری از برندها از آن‌ها برای نشان دادن ارزش‌های برند خود از طریق این نماد شناسی حیوانی استفاده می‌کنند.

    حیوانات به‌راحتی می‌توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و احساسات آن‌ها را برانگیزند. چون اکثر افراد دوستدار حیوانات هستند و وا‌کنش احساسی مثبتی را نسبت به آن‌ها نشان می‌دهند. بر اساس یک تحقیق، بازاریابی احساسی، دارای تأثیرات و بازخوردهای مثبت‌تری نسبت به سایر روش‌های متداول بازاریابی است. و مشتریانی که با برقراری پیوند احساسی دست به خرید از یک برند می‌زنند حتماً آن را به سایرین معرفی خواهند کرد.بنابراین استفاده از حیوانات در لوگو می‌تواند تأثیر مثبتی بر بسیاری از مخاطبان داشته باشد ، و آن‌ها را با شما همراه سازد.

    اصول انتخاب نشان حیوان متناسب با کسب و کار

    چطور از نماد حیوانات در طراحی لوگو استفاده کنیم ؟

    بعدازاینکه متوجه تأثیر مثبت حیوانات در لوگو برای افزایش کسب‌وکار و مطرح‌شدن برند خود شدید، سوالی که احتمالاً برایتان پیش‌آمده این است که چطور از نماد حیوانات در طراحی لوگو استفاده کنیم؟ برای استفاده از حیوانات در طراحی لوگو همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کرده بودیم باید به موارد خاصی توجه کنید چون استفاده از یک حیوان مناسب با برند، می‌تواند آن برند را مدت‌ها در ذهن مشتریان ماندگار کند .

    با کمی دقت در طراحی لوگو حیوانات برندهای مطرح دنیا همچون Red Bull، Swarovski و یا شبکه اجتماعی Twitter به این نکته پی می‌برید که لوگو حیوانات معمولاً به‌صورت ساده طراحی می‌شوند. در بعضی مواقع اصلاً نیازی به آوردن تمام قسمت‌های بدن حیوان در لوگو نیست یعنی شما می‌توانید تنها از قسمت سر حیوان موردنظر خود به‌عنوان نماد اصلی لوگوی خود استفاده کرده و آن را با عناصر دیگر طراحی لوگو همچون تایپوگرافی نام برند خود ترکیب نمایید. 

    با همه سادگی که گفتیم طراحی لوگو حیوان کار آسانی نیز نیست و با یک انتخاب اشتباه ممکن است اعتبار برند به‌کلی از دست برود بنابراین برای خلق یک لوگوی جذاب باید از متخصصان مربوط به این حیطه کمک بگیریم تا یک لوگوی تأثیرگذار تحویل مشتریان بدهیم. یک لوگوی حیوانات با طراحی خوب به شرکت شما کمک می‌کند تا از همه‌چیز متمایز شود.

    اما قبل از شروع تلاش برای یافتن طراحی عالی آرم باید نماد شرکت‌هایی که در این زمینه موفق بوده‌اند را بررسی کنیم تا بیاموزیم که چه رنگ‌ها، فونت‌ها و نمادهایی در این‌گونه لوگو استفاده کرده‌اند.

    لوگوی حیوانی شما باید نشان‌دهنده برند شما باشد، به مردم کمک کند شمارا به خاطر بسپارند و بینشی از خدمات شما ارائه دهد. انتخاب رنگ‌ها، طرح‌بندی، فونت‌ها و شکل‌های مناسب کلیدی است تا مطمئن شوید که لوگوی حیوان شما بالاتر از رقبا قرار می‌گیرد.

    طراحی لوگو حیوانات

      لوگوهای معروف با نشان حیوانات

    حال بعدازاینکه با اصول طراحی لوگو حیوانات و فواید آن برای برند آشنا شدید اینجا با چند نمونه از لوگوهای معروف که با استفاده از حیوانات طراحی شده‌اند آشنا می‌شویم:

    شرکت خودروسازی پورشه (Porsche)

    لوگوی این شرکت از تصویر یک اسب تیزپا برگرفته شده است که درواقع نماد و نشان‌دهنده سرعت و قدرت این اتومبیل‌ها است .

    لوگو پورشه با نماد اسب

    شرکت پوما

    لوگوی این شرکت برگرفته از شمایل یک گربه وحشی در حال پرش است. این گربه که در حال پرش است، نشان‌دهنده سرعت و سبکی است که حس قدرت و اعتمادبه‌نفس و راحتی را در مشتریان به وجود می‌آورد.

    لوگو پوما با نماد گربه وحشی

    شرکت خودروسازی فراری (Ferarri)

    .در لوگوی این شرکت از یک اسب سرکش استفاده‌شده است که این اسب سرکش نماد قدرت و سرعت اتومبیل‌های برند فراری است که با رنگ مشکی بر روی بک‌گراندی زرد طراحی شده است. این لوگو برگرفته از تصویر اسبی است که بر روی هواپیمای جنگی یکی از بهترین خلبان‌های ایتالیایی در زمان جنگ جهانی اول نقاشی شد.

    لوگو فراری با نماد اسب

    شبکه اجتماعی توییتر (Twitter)

     توییتر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی و تعاملی دنیا است که کاربران از طریق این پلتفرم، افکار و تفکرات خود را با کاربران دیگر در سراسر دنیا به اشتراک می‌گذارند. چه حیوانی به‌اندازه یک پرنده نامه‌رسان می‌تواند نماد کاملی از رویکرد و ماهیت این شبکه اجتماعی باشد؟

     شما با استفاده از توییتر می‌توانید افکار و عقاید خود را به‌صورت آزادانه بیان کنید و این پرنده کوچک نیز نماد آزادی، سادگی و ردوبدل کردن ایده‌ها است.

    شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما)

     لوگوی ایران ایر برگرفته از شکل و شمایل «هما؛ پرنده سعادت» است که انتخاب بسیار هوشمندانه و نمادی ماندگار برای یک شرکت هواپیمایی محسوب می‌شود.

    لوگو ایران ایر با نماد پرنده افسانه ای

    اصول انتخاب نشان حیوان متناسب با کسب و کار

    یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که در بحث طراحی لوگو حیوانات مطرح می‌شود این است که چطور می‌توان یک حیوان مناسب برای لوگوی بیزینس خود انتخاب کرد؟ قطعاً نمی‌توان از هر حیوانی بهره برد چون ممکن است آن حیوان کلاً گزینه مناسبی برای آن برند نباشد. برای اینکه حیوان مناسب را انتخاب کنیم بایستی به برخی نکات توجه داشته باشیم.

    تعیین نوع برند (Brand Personality)

     لوگوی کسب‌وکار شما نشان‌دهنده حوزه فعالیت شما باشد اینکه چه محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهید. به عبارت دیگر لوگوی شما باید حوزه فعالیت و شخصیت برندتان را نشان دهد تا مخاطبان بتوانند به‌راحتی با آن ارتباط عاطفی برقرار کنند.

    تعیین ارزش‌ها و اهداف برند 

    هر برند در کنار پیام اصلی خود دارای برخی ارزش‌ها و اهداف مشخصی است که باید در طراحی لوگوی آن نمود پیدا کنند. به‌عنوان مثال انتخاب پاندا در طراحی لوگوی بنیاد جهانی طبیعت که مأموریت اصلی آن حفظ و نجات گونه‌های حیوانی نادر در طبیعت است به‌خوبی بیانگر هدف این سازمان و برای طراحی لوگوی این سازمان انتخاب هوشمندانه‌ای است.

    بررسی مخاطبان هدف

     بررسی و آنالیز جنسیت، سن، میزان درآمد، موقعیت اجتماعی، نوع سرگرمی، تفریحات و همچنین نیازهای مخاطبان نیز در فرآیند انتخاب حیوان مناسب برای لوگو بسیار مهم و تأثیرگذار هستند.

    جمع بندی

     طراحی لوگو یک کار مهم حیاتی برای کسب و کار شما است برخی ازسایت ها میتوانند در این کار به شما کمک کنند مانند سایت طراحی لوگو آنلاین بیزگو . این سایت قصد دارد در ساخت لوگوی زیبا و مورد علاقه ی خود در کمتر از چند دقیقه به شما کمک کند.

    با استفاده از این سایت می توانید به طراحی آنلاین لوگو بپردازید و با توجه به سلیقه، گروه شغلی و ذهن مشتریان خود، لوگوی کسب و کارتان را آماده و دانلود نمایید.

    اشکال مختلف و تنوع مدل در لوگوساز آنلاین bizgo، تعداد زیادی از لوگوها را در محدوده ی انتخاب شما قرار می دهد و شما میتوانید در کوتاه ترین زمان، طراح لوگو کسب و کارتان شوید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط