اصول طراحی لوگو جواهرات

آنچه در این مقاله میخوانید
    اصول طراحی لوگو جواهرات

    لوگو جواهرات علامتی است که به برند شما اشاره دارد. حالا دیگر مردم برای فهمیدن به دنبال جملات عریض و طولانی نیستند. بلکه آنقدر هوشمند شده‌‌اند که از طریق یک تصویر یا علامت پیام‌‌تان را دریافت کنند. طلا و جواهرات از جمله کسب و کارهایی است که به وجود چنین تصویر هوشمندانه‌‌ای نیاز دارد. برای اینکه بتوانید برای چنین کسب و کاری یک لوگوی حرفه‌‌ای، شایسته و مناسب طراحی کنید، نکات زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها دقت داشته باشید. با ما همراه باشید تا شما را با این نکات آشنا کنیم.

    چرا به لوگو جواهرات نیاز دارید؟

    اولین سوال برای هر مدیر کسب و کاری این است که چرا باید Logo طراحی کند و چه ضرورتی برای این کار وجود دارد؟ وقتی یک لوگوی خوب برای جواهر فروشی و زیورآلات طراحی شده باشد، به کارتان اعتبار می‌‌بخشد. در واقع شما را در چشم مشتریان حرفه‌‌ای و کاربلد نشان می‌دهد. از سوی دیگر باعث جلب اعتماد مشتریان هم می‌‌شود و وفادار ماندن آن‌ها به برندتان را افزایش می‌‌دهد.

    علاوه براین لوگو طلا و جواهرات به مشتریان بالقوه و هر کسی که فقط یک بار به شما سر زده است، می‌گوید که چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌‌دهید و چه سودی برایشان دارید. به عبارت دیگر لوگو درست مثل یک بازاریاب است و به افرادی که دانش یا تجربه قبلی در مورد کسب و کارتان ندارند، اطلاعات کافی را می‌‌‌دهد.

    اما فراموش نکنید هر لوگویی هم نمی‌‌تواند به خوبی کسب و کارتان را معرفی کند. اگر لوگو غیرحرفه‌‎ای یا برای مخاطبان نامفهوم باشد، کسی با شما آشنا نمی‌‌شود و نباید منتظر ورود افراد جدید به فروشگاه‌‎‌تان باشید. به هر حال فروشگاه طلا و جواهرات از آن دسته مشاغلی است که با افراد سخت‌‌‌پسند و دارای سلیقه خاص، در ارتباط است. با این حساب نباید به راحتی از کنار پروسه طراحی لوگو جواهرات و زیورآلات بگذرید.

    لوگوی جواهر فروشی و زیورآلات

    دلایل دیگری که نشان می‌‌دهد جواهرفروشی‌‌ها به لوگو نیاز دارند، عبارتند از:

    ماندگاری لوگو در ذهن مخاطب

    قبل از هر چیز هدف از طراحی لوگو طلا و جواهرات ایجاد احساسات و عواطف در مشتریان نسبت به برند است. وقتی لوگویی را برای کسب و کارتان تعریف می‌‌کنید، در واقع برای آن شناسنامه گرفته‌‎اید. حالا از این به بعد هر کسی که فقط یک بار لوگو و کسب و کار شما را دیده باشد، حس مثبتی نسبت به آن دارد. اگر لوگوی شما را در مکان‎‌های زیادی ببیند به این نتیجه می‌‌‌رسند فروشگاه جواهرات شما اعتبار زیادی دارد. در نتیجه برای دفعات بعد هم مشتری شما خواهد بود.

    افزایش تعداد مشتریان

    وقتی برای طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات سرمایه‌‌گذاری می‌کنید، قطعا نتیجه کارتان بهتر می‌‌شود. اگر می‌خواهید مصرف‌کنندگان به فروشگاه‌تان اهمیت بدهند و آن را صاحب اعتبار بدانند، باید یک لوگو ماندگار، حرفه‌ای و درخور داشته باشید. وقتی به بازار می‌روید، همیشه فروشگاه‌‌هایی که از نظر ظاهر لوکس‌تر و زیباترند، مشتریان بیشتری دارند زیرا هزینه بیشتری برای ظاهر فروشگاه کرده‌اند.

    از نظر مصرف‌‌‌کنندگان هر کسب و کاری که به ظاهرش اهمیت زیادی می‌دهد، به‌‎روزتر است. یعنی پا به پای تغییرات، فناوری، تکنولوژی و مد روز حرکت می‌‌کنند. بنابراین طبیعی است که به سمت چنین فروشگاه‌‌هایی گرایش داشته باشند. لوگو هم یکی از بخش‌‌هایی است که برای داشتن ظاهر خوب به آن نیاز دارید.

    متمایز شدن از رقبا

    یکی دیگر از دلایلی که طراحی لوگو طلا فروشی و جواهرات را ضروری می‌‌کند، متمایز شدن از رقباست. لوگو درست مثل آدرس یک مکان است که به شکل خیلی ساده و مختصر مشتریان را به سمت‌تان هدایت و از بی‌راهه رفتن مشتریان جلوگیری می‌کند. لوگویی که با رنگ خاص انتخاب می‌‌شود، معرف فروشگاه شماست و مشتریان شما را با آن می‌‌شناسند. با طراحی لوگو برای خودتان یک علامت انتخاب می‌کنید که از طریق آن مشتریان‎‌ با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

    اصول طراحی لوگو طلافروشی

    برای طراحی لوگو طلا فروشی و جواهرات این نکات را درنظر داشته باشید:

    لوگوی جواهر فروشی

    برای طراحی لوگوی خود الهام بگیرید

    شاید یکی از سخت‌‌ترین بخش‌های فرآیند طراحی لوگو جستجوی نمونه‌های خوب برای الهام گرفتن باشد. البته اگر موارد زیر را درنظر بگیرید کارتان راحت می‌شود:

    • همه ایده‌‌‌های خوب و بد را درنظر بگیرید و حتی در مورد آن‌ها روی کاغذ بنویسید.

    • به مخاطبان خود فکر کنید و فهرستی از کلماتی را بنویسید که فروشگاه شما با آن توصیف می‌شود.

    • ایده شما باید تمامی اقشار را درگیر خود کند و فقط بخش خاص (برای مثال زنان جوان ثروتمند) را دربرنگیرد.

    • از اینکه خارج از چارچوب و متفاوت با سایر لوگوها، ایده‌‌ای را ارائه دهید، نترسید. گاهی با متفاوت بودن می‌‌توان مخاطبان بیشتری را بدست آورد.

    لوگو طلا و جواهرات

    یک مسابقه طراحی کنید

    یکی از راه‌‌هایی که از طریق آن می‌توانید لوگو جواهرات هنرمندانه داشته باشید، راه‌‌اندازی یک مسابقه است. اگر در شبکه‌‌های اجتماعی فعالیت دارید، کارتان راحت است. فقط کافیست از دنبال‌کننده‌‌‌های خود بخواهید ایده‌‌های خود را برای طراحی لوگو ارائه دهند. شما هم در ازای آن به بهترین طرح، جایز اهدا کنید. حتی اگر در بین نمونه‌هایی که دریافت می‌‌کنید، هیچ لوگویی را پسند نکنید، اما طرح اولیه و ایده را می‌‌توانید از همین نمونه‌‌ها استخراج کنید.

    انتخاب نوع لوگو جواهرات

    برای طراحی لوگو طلا فروشی و زیورآلات باید نوع لوگو را هم مشخص کنید. آیا می‌‌خواهید فقط از حروف و نام برند تجاری استفاده کنید؟ آیا به علائم و نشانه‌‌‌ها هم علاقه دارید؟ تصاویر را هم در لوگو به کار می‌برید؟ آیا می‌‌خواهید لوگوی زیورآلات شما فقط یک المان داشته باشد یا آن را به صورت ترکیبی از علائم، تایپوگرافی و تصاویر طراحی کنید؟

    وقتی نوع لوگو را مشخص کنید، کارتان برای طراحی آسان‌‌تر می‌‌شود.

    انتخاب نوع رنگ برای طراحی لوگو

    برای طراحی لوگوی زیورآلات معمولا از پالت‌های رنگی مینیمالیستی استفاده می‌‌کنند. طلایی و نقره‌‌ای دو رنگ پرکاربرد برای این شغل است. اما ممکن است بخواهید در کنار این دو رنگ، از رنگ‌‌های دیگری هم استفاده کنید. البته باید برحسب روانشناسی رنگ‌‌ها این کار را انجام دهید و به سراغ رنگ‌‌هایی بروید که احساسات مخاطبان را برانگیزد.

    برای مثال دو رنگ صورتی و بنفش به عنوان نمادهای زنانگی شناخته می‌‌شود. رنگ صورتی به خودی خود عشق و جذابیت را در ذهن برمی‌‌انگیزد. رنگ بنفش هم تداعی‌‌‌گر قدرت و اشرافی‌‌‌گری است. اگر در فروشگاه خود سنگ‌‌‌های قیمتی هم عرضه می‌‌کنید، رنگ بنفش برایتان گزینه مناسبی است که حتما آن را در لوگو استفاده کنید.

    رنگ سیاه هم می‌تواند در این کار به کمک‌‌تان بیاید. برندهای لوکس همیشه دوست دارند از پالت سیاه و طلایی برای نشان دادن فضای مجلل و باکلاس استفاده کنند. اگر فقط در زمینه فروش جواهرات عروسی فعالیت دارید، رنگ سیاه و سفید را استفاده کنید.

    انتخاب نوع فونت در لوگوی طلافروشی

    آیا فروشگاه شما در زمینه فروش جواهرات گران قیمت فعالیت می‌کند؟ در این صورت از فونت‌های ظریف و پیچیده استفاده کنید. فونت‌‌هایی که حالت دست‌نویس دارند، مد روز و شیک هستند. بنابراین به عنوان صاحب جواهرفروشی حتما این مورد را درنظر داشته باشید. پیش‌تر در بیزگو به معرفی انواع فونت مناسب برای لوگو پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله کاربردی را مطالعه کنید.

    البته فراموش نکنید که برای چیدن عناصر لوگو جواهرات زیاده‌‌روی نکنید. سادگی و قابل فهم بودن دو نکته بسیار مهم در زمان طراحی این لوگو است. هیچ الگوی رایجی برای چیدمان لوگوی جواهرات وجود ندارد. اما این به معنای باز بودن دست شما برای استفاده از هر عنصری نیست.

    اصول طراحی لوگوی جواهر فروشی

     

    داشتن لوگوی حرفه‌‌ای و تاثیرگذار برای شغلی مثل جواهرات و طلافروشی لازم و ضروری است. اما هر لوگویی هم توصیه نمی‌‌شود. برای ماندگار شدن در ذهن مخاطب به چنین طرحی نیاز دارید. شما فقط یک بار طراحی می‌‌کنید و تا سال‌‌ها همان طرح معرف برندتان خواهد بود. بنابراین برای طراحی یک لوگوی موثر و زیبا، زمان و هزینه صرف کنید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط