بررسی معروف ترین های لوگو پوشاک و فشن در جهان

آنچه در این مقاله میخوانید
    بررسی معروف ترین های لوگو پوشاک و فشن در جهان

    وقتی در مورد برجسته‌ترین لوگوهای دنیا صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم لوگوهای صنعت مد را نادیده بگیریم. لوگوهایی که برای برندهای این صنعت طراحی می‌شوند، نشا‌نگر سبک و ذات وجودی آن‌ها هستند. طبیعی است که هر چه یک لوگو پوشاک و فشن خاص‌تر باشد، می‌تواند نقش زیادی در برجسته شدن یک برند ایفا کند.

     رایج‌ترین لوگوهای پوشاک و فشن معمولا به دو شکل لوگوی حروفی و لوگوی نمادین طراحی می‌شوند. در لوگوهای حروفی صرفا نام برند با ظرافت‌هایی که مورد نظر طراح است نشان داده می‌شود و در لوگوهای نمادین، از نماد خاصی که در یک کشور یا فرهنگ خاص، بیانگر مفهومی مطابق با اهداف برند است استفاده می‌شود. ما در این مقاله معروف‌ترین لوگوهای برندهای پوشاک و دنیای مد را به شما معرفی خواهیم کرد.

    لوگوی حروفی

    هوگو باس Hugo Boss

    لوگوی برند هوگو باس، بدون شک یکی از تحسین‌برانگیزترین لوگوهای دنیای مد است. این لوگو، شخصیت خود را مدیون طراحی رسمی و استفاده از حروف بدون زاویه و صاف است که در واقع از نام بنیان‌گذار شرکت گرفته شده است. طراح لوگو، از یک فونت رسمی که در نامه‌نویسی ادارای شایع است و در مؤسسات دولتی نیز استفاده می‌شود برای طراحی این آرم بهره برده است. 

    استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید برای این لوگو، می‌تواند مفاهیم مختلفی مانند بی عیب و نقص بودن و ظرافت را به مخاطب القا کند. این لوگو بر این نکته تأکید دارد که خانه مد هوگو بر صنعت مد، حکمرانی می‌کند.

    شنل Chanel

    شنل یک برند مطرح در دنیای مد است که در زمینه‌ی طراحی و تولید لباس، کیف، کفش و سایر اکسسوری‌ها فعالیت می‌کند. لوگوی این برند معتبر، برگرفته از نام مؤسس آن، کوکو شنل است. دو حرف c به هم پیوسته در حالی که نام شرکت در زیر آن‌ها است، با استفاده از فونتی بدون زوائد اضافی، حس حضور در یک محیط غیر رسمی در دنیای مد به بیننده انتقال داده می‌شود

    نایک Nike

    برند نایک در ساخت کفش، لباس و لوازم جانبی ورزشی فعال است. لوگوی این برند که می‌توان گفت یکی از لوگوهای برتر دنیای پوشاک و فشن است و همواره مورد تحسین قرار گرفته است، مفهومی از کیفیت و اعتماد را به مخاطب منتقل می‌کند.

    لی وایز Levi’s

    لی وایز یک شرکت آمریکایی تولید لباس است که به خاطر شلوارهای جین خود محبوبیت فراوانی دارد. لوگوی این برند که یادآور تصویری از پرواز خفاش در زمنیه‌ای قرمز رنگ است، از نظر دیداری موجب برانگیختن شور و اشتیاق در ذهن مخاطب می‌شود. فونت لوگو هم خوانا و بدون زوائد اضافی طراحی شده است.

    زارا ZARA

    برند اسپانیایی زارا که به لباس‌های لوکس ولی ارزان معروف است در بین برندهای دنیای مد جزو برترین‌ها به شمار می‌آید. لوگوی این برند که جزو لوگوهای مطرح صنعت پوشاک و مد است، در یک زمینه مینیمالیسیتی سیاه و سفید و با حروف بزرگ طراحی شده تا یادآور اقتدار این برند در دنیای مد باشد.

    کالوین کلین Calvin Klein

    کالوین کلین یک برند مطرح آمریکایی است که لوگوی بسیار معروفی دارد. طرح لوگوی کالوین کلین، نمونه جالبی از طراحی مینیمالیستی است که تقریبا از سال ۱۹۷۰ تا کنون، تغییری در آن ایجاد نشده است. 

    حروف CK مخفف نام کامل برند است و نسخه‌ی سیاه آن رواج بیشتری دارد. از نسخه سفید رنگ این آرم برای لباس‌های اسپرت و از نسخه طوسی برای لباس‌های مجلسی استفاده می‌شود. رنگ‌های انتخاب شده برای این لوگو، بیانگر مفاهیمی مانند خلوص، استقامت، جذابیت و ظرافت هستند.

    لویی ویتون Louis Vuitton

    لویی ویتون شاید قدرتمندترین برند دنیای مد باشد. لباس‌های لوکس و اکسسوری‌های خاص و برجسته‌ی این برند، همیشه طرفداران زیادی را در بین افراد سرشناس و ثروتمند داشته است. لوگوی این برند هم تقریبا برای همه کسانی که کمترین آشنایی را با دنیای مد دارند، شناخته شده است. 

    ترکیب د رهم تنیده دو حرف L و V که حروف اول نام اصلی برند لویی ویتون هستند در عین ترکیب هنرمندانه با یکدیگر، کاملا خوانا هستند. طراحی حروف لوگو، بر اساس حروف رسمی و زاویه‌دار است و ترکیب هنرمندانه‌ای از ظرافت، اصالت و سادگی را در زمینه‌ای سیاه و سفید ارائه می‌دهد.

    لوگوی نمادین

    ابرکرومبی Abercrombie

    شرکت آمریکایی ابرکرومبی خط تولید برند معروف طراحی و تولید لباس‌های لوکس برای جوانان ثروتمند و موفق را در دست دارد و از یک لوگوی نمادین استفاده می‌کند. لوگوی این شرکت، طرح یک گوزن است که به عنوان نمادی از غرور، قدرت، اعتماد به نفس و جذابیت شناخته می‌شود. 

    ضمن اینکه تعدادی از محصولات این شرکت شامل وسایل کمپینگ و شکار مانند چادر مسافرتی و اسلحه می‌شوند. پس نماد گوزن به خوبی می‌تواند بیانگر زمینه‌ی فعالیت ابرکرومبی باشد. لوگوهایی که بر پایه‌ی یک نماد مشخص طراحی می‌شوند تأثیر ماندگارتری بر ذهن مخاطب می‌گذارند.

    بربری Burberry

    برند انگلیسی بربری به تولید لباس، لوازم آرایشی، عطر و اکسسوری معروف و جزو برترین‌های دنیای مد است. لوگوی این برند که سوارکاری را با یک سپر نشان می‌دهد، مفاهیمی از جذابیت، اقتدار، افتخار، نجابت، حمایت و اراده را به مخاطب القا می‌کند. این لوگو پوشاک و فشن در بین لوگوهای برجسته‌ی رقیبانش به ترکیب جذابی از قدرت، ظرافت و دوام در عین راحتی و آرامش رسیده است.

    لاگوست Lacoste

    برند لاگوست، برند مشهوری در زمینه‌ی تولید لباس‌های درجه یک و با کیفیت است که توسط رنه لاگوست، ستاره‌ی تنیس فرانسوی، تأسیس شده است. این شرکت ابتدا بر تولید تی‌شرت تمرکز داشت ولی بعدها محصولات متنوعی در زمینه لباس، کفش، ساعت و عینک به بازار عرضه کرد. سبک طراحی حروف لوگوی لاگوست، کمی گرد است و حالتی صمیمانه‌تر با مخاطب ایجاد می‌کند. 

    در عین حال تمساح سبز رنگ که نقاط سفیدی روی بدنش دارد، با دهان قرمز به طور همزمان مفاهیمی از جذابیت، هیجان و قدرت را نشان می‌دهد. بدون شک، این لوگو یکی از لوگوهای منحصر به فرد و برجسته‌ی دنیای مد و لباس است.

    ورساچه Versace

    لوگوی ورساچه یکی از لوگوهای نمادین است که کمک بسیاری به اهداف برند خود کرده است. ورساچه در زمنیه‌ی تولید لباس و اکسسوری فعالیت می‌کند و با الهام گرفتن از طرح‌های یونان باستان، شعار و هدف خود را که تولید بی انتها و کلاسیک است، به خوبی نشان می‌دهد. سادگی و بی رنگ بودن لوگوی ورساچه، نشان از اصالت و جذابیت منحصر به فرد این برند دارد.

    هرمس Hermes

    برند فرانسوی هرمس که یک ابر برند در حیطه‌ی تولید لباس‌های فوق گران و لوکس است، تأکید زیادی روی این موضوع دارد که تا حد امکان دور از دسترس عموم و افراد عادی باشد. این شرکت ابتدا کارگاه تولیدی زین و یراق اسب بوده است. 

    لوگوی هرمس که تصویری از یک نجیب‌زاده‌ همراه اسب و کالسکه است هم در راستای فعالیت اولیه برند قرار دارد و هم رویکرد هرمس را به ثروت و خاص بودن نشان می‌دهد.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    Saeed
    1400/06/10 17:23

    مقاله خوبی بود . متشکرم

    نازنین
    1400/04/07 19:40

    خیلی عالی بود. کاش درباره لوگوی تیم های فوتبال مطرح هم مطلبی منتشر می کردین

    شهرام
    1399/12/01 16:55

    لكو

    مقالات مرتبط