طراحی لوگو پیج اینستاگرام راهی برای موفقیت در این پلتفرم است. پیجهای اینستاگرام این روزها آنقدر زیاد شدهاند که بخاطر آوردنشان برای کاربران و دنبالکنندهها کار سادهای نیست. هر پیج با تبلیغات گسترده به دنبال جلب نظر مخاطبان است. بسیاری از مدیران بدون داشتن اطلاعات کافی و تنها با گذاشتن یک تصویر مرتبط از کسب و کار، سعی در جلب نظر مخاطب دارند. این در حالی است که طراحی لوگو برای اینستاگرام برای بسیاری از مدیران پیجها اهمیتی ندارد. اما همین که شروع به رشد میکنند، به یکباره به خاطر میآورند که چطور باید برای شناساندن تصویر برندشان تلاش کنند. اگر این کار دیرهنگام انجام شود، ممکن است تا به نتیجه رسیدن زمان زیادی طول بکشد.
به همین دلیل است که همزمان با راهاندازی پیج اینستاگرام، طراحی لوگو نیز اهمیت پیدا میکند. در ادامه با بیزگو همراه باشید تا دلایل اهمیت طراحی لوگو برای پیج اینستاگرام را برایتان بازگو کنیم.
چرا به طراحی لوگو پیج اینستاگرام نیاز دارید؟
کسب و کار شما در چه حوزهای است؟ چه تعداد صفحه در اینستاگرام با همین موضوع فعالیت دارند؟ میزان دنبالکنندههای شما چقدر است؟ شهرت و محبوبیت شما در بین کاربران اینستاگرام چقدر است؟ چه میزان از رقبا فاصله دارید؟ آیا از آنها جلو افتادهاید یا در حال افت هستید؟
این سوالات همگی به شما یادآوری میکند که برای موفقیت در دنیای تجارت آنلاین چارهای جز به روز بودن ندارید. برای رشد کردن و تقویت هر صفحه و جلب نظر کاربران، داشتن لوگو و تصویر برند لازم و ضروری است. در واقع این تصویر به برند شما هویت میبخشد. از سوی دیگر باعث باقی ماندن کسب و کارتان در ذهن کاربران میشود.
وقتی کاربران شما را با یک تصویر خاص بشناسند، هر گاه همین تصویر را در جای دیگر ببینند، ناخودآگاه کسب و کار و صفحه شما در اینستاگرام را به خاطر میآورند.
به همین دلیل است که طراحی لوگو برای اینستاگرام بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. برای پیشی گرفتن از رقبا و جلب نظر هزاران و میلیونها کاربر به لوگو نیاز دارید. به طور کلی دلایلی که باعث میشود به لوگوی اینستاگرام نیاز داشته باشید عبارت است از:
جلوگیری از سرقت محتوا با کمک لوگو
یکی از دلایلی که طراحی لوگو پیج اینستاگرام را ضروری میکند، اورجینال کردن محتواست. اگرچه الگوریتمهای اینستاگرام به سمتی حرکت میکند تا صفحاتی را که محتوای کپی شده تولید میکنند، مسدود کند، اما باز هم ترفندهای زیادی برای تغییر محتوا وجود دارد.
برای مثال بلاگری که یک محتوا در حوزه نحوه کراتینه کردن مو را آموزش میدهد، محتوای ویدئویی او توسط صفحه دیگر برداشته میشود. سپس صداگذاری و متن روی ویدئو تغییر میکند. با این روشها بسیاری از محتواهای یک پیج برداشته میشود. اما اگر همین محتواها دارای لوگو باشند، امکان سرقت و کپیبرداری تا حد زیادی کاهش مییابد. حتی اگر محتوا هم کپی شود، با وجود لوگو باز هم برایتان برندسازی میشود و کاربران به محض دیدن لوگو، متوجه میشوند که محتوا مربوط به صفحه شماست.
برندسازی و شهرت صفحه
از دیگر دلایل اهمیت طراحی لوگوی برای اینستاگرام افزایش شهرت و محبوبیت برای یک صفحه است. شما وقتی برای صفحه اینستاگرامی خود یک لوگوی حرفهای طراحی میکنید، در واقع دیگران متوجه پرستیژ و اعتبار شغلی شما میشوند. لوگو و تصویر برند تا حد زیادی میتواند به کسب و کارها ارزش ببخشد. البته به شرط اینکه لوگوی اینستاگرام را سرسری نگیرید و برای طراحی چنین تصویری به سراغ حرفهایها بروید.
اگر فکر میکنید، کاربران کسب و کارتان را ارزشمند نمیدانند، کافیست همین حالا برای طراحی لوگوی پیج اینستاگرام اقدام کنید.
جلب اعتماد مشتریان
این روزها که کلاهبرداری در اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی زیاد شده، جلب اعتماد مشتری به یکی از سختترین فرآیندهای فروش آنلاین تبدیل شده است. هنوز هم راهکارهایی برای جلب نظر کاربران و افزایش تعداد مشتریان وجود دارد. طراحی یک لوگوی حرفهای شما را به یک برند قابل اعتماد تبدیل میکند.
اگر میخواهید مشتریان به کسب و کارتان اعتماد کنند، لوگو حرفهای را فراموش نکنید. در این صورت است که میتوانید به رویای افزایش فروش و بالا بردن تعداد فالوورهایتان جامه عمل بپوشانید.
طراحی لوگو رایگان برای پیج اینستاگرام
برای طراحی لوگوی اینستاگرام روشهای زیادی وجود دارد. یکی از این روشها رفتن به سراغ گرافیستهای حرفهای است. آنها برای طراحی لوگو پیج اینستاگرام از نرمافزارهای گرافیکی استفاده میکنند. البته آشنایی با قواعد هندسی و توجه به تناسب و هارمونی رنگها نیز یکی از هنرها و مهارتهای یک گرافیست است.
البته خودتان هم میتوانید برای این کار اقدام کنید. اگر بخواهید به صورت حرفهای و رایگان یک لوگوی اینستاگرام برای خود طراحی کنید میتوانید از لوگوساز بیزگو کمک بگیرید، البته توجه به توصیههای زیر نیز برای داشتن یک لوگوی حرفهای و رایگان ضروری است:
بررسی لوگوهای رقبای خارجی و ایرانی
قبل از طراحی Logo برای پیج اینستاگرام به سراغ لوگوهای رقبای ایرانی و خارجی بروید. این توصیه برای کپی برداری نیست. بلکه شما با نگاه کردن به تصویر برند دیگر میتوانید الهام و ایده بگیرید. برای مثال به رنگها، فونت و اشکال هندسی استفاده شده در هر برند توجه کنید.
طراحی لوگوی مورد نظر روی کاغذ
بعد از الهام گرفتن فوری برای طراحی لوگو برای اینستاگرام اقدام نکنید. زیرا ذهنتان پر از دادههای خام است که اگر بخواهید آنها را به تصویر بکشید، سردرگم میشوید. چند روز لوگوها را با خود تداعی کنید. در نهایت از بین چند لوگو و طرح به یک نتیجه میرسید. بعد از اینکه توانستید یک ایده عالی را برای لوگوی موردنظر خود تجسم کنید، قلم و کاغذ به دست بگیرید.
با طراحی لوگو روی کاغذ، به محتویات و دادههای ذهنی خود جسم و ظاهر میبخشید.
استفاده از نرم افزارهای گرافیکی
برای طراحی لوگو رایگان برای پیج اینستاگرام باید به یک نرم افزار گرافیکی مسلط باشید. بسیاری از گرافیستها به نرم افزار فتوشاپ مسلطاند. البته محیط و فضای این پلتفرم برای طراحان مبتدی کمی دشوار و پیچیده است. راه حلی که به شما پیشنهاد میدهیم، رفتن به سراغ یک نرم افزار گرافیکی سادهتر است. پیش تر در مقالهای به معرفی بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو پرداختهایم که میتوانید از آن کمک بگیرید.
نرم افزار Photoimpact یکی از بهترین نرمافزارهای گرافیکی ساده برای طراحی لوگو و تصویر برند است. این نرم افزار با قابلیتهای ساده و امکاناتی مثل برش تصویر، رنگآمیزی، تغییر کنتراست و ... به شما کمک میکند طرح موردنظر خود را پیادهسازی کنید.
نکاتی برای طراحی لوگوی پیج اینستاگرام
برای اینکه لوگوی شما منحصر به فرد و خاص باشد، توجه به برخی از نکات ضروری است:
از کپی برداری پرهیز کنید
اولین نکته مهم برای طراحی تصویر برند، توجه به اصیل بودن لوگو است. وقتی از یک برند معتبر کپی برداری میکنید، در پشت او پنهان شدهاید. در واقع کار شما تبلیغی برای برند برتر خواهد بود و چیزی نصیب شما نمیشود. اگر بخواهید به یک پیج مشهور و خاص تبدیل شوید، باید تصویر مخصوص به خود را داشته باشید.
متناسب با کسب و کارتان طراحی کنید
یک نکته مهم دیگر در طراحی لوگو برای اینستاگرام، رعایت تناسب و هماهنگی بین کسب و کار با تصویر برند است. به هر حال قرار است با این لوگو تصاویر و ویدئوهای خود را تزئین کنید. همچنین لوگو بر روی پروفایل پیج قرار میگیرد. پس باید گویای موضوع فعالیت تجاریتان باشد.
آیا در زمینه محصولات آرایشی فعالیت دارید؟ آیا در زمینه پخش مواد غذایی فعالیت میکنید؟ آیا در زمینه لباس و مزون فروش آنلاین انجام میدهید؟ هر فعالیتی که دارید، لوگو را با همان موضوع هماهنگ کنید. به طوری که کاربر با نگاه کردن به لوگو متوجه موضوع صفحه شما در اینستاگرام شود.
سخن پایانی
آنچه در این مطلب در رابطه با طراحی لوگو پیج اینستاگرام گفته شد، همه در راستای بهبود وضعیت کسب و کار آنلاین است. برای سبقت گرفتن از رقبا به دانستن تمامی این اطلاعات نیاز دارید. اگر فکر میکنید اطلاعات دیگری باید در این رابطه بدانیم یا سایر کاربران از آن مطلع باشند، با ما در میان بگذارید.