معرفی آرم ماشین ها و برترین لوگوهای خودرو در جهان

آنچه در این مقاله میخوانید
    معرفی آرم ماشین ها و برترین لوگوهای خودرو در جهان

    آرم، نماد، لوگو یا علامت تجاری است که برندهای مختلف برای نمایش محصولات خود و هویت کسب و کارشان از آن استفاده می‌کنند.

    داشتن آرم ماشین هم مثل سایر کسب و کارها لازم و ضروری است. برای شروع هر کاری در هر زمینه‌‎ای، طراحی آرم تجاری یکی از واجبات است و به کمک آن مخاطبان از اهداف شرکت‌ها آگاه می‌شوند و نام تجاری را به خاطر می‌آورند. این لوگوها اغلب به صورت تصویری، نوشتاری یا ترکیبی از هردو هستند. در واقع یک آرم تجاری خوب، مشتریان بالقوه شما را به انتخاب و خرید محصولات ترغیب می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم یکی از علامت‌های تجاری را که در بین جوانان بسیار پرطرفدار است، به شما معرفی کنیم، آرم ماشین ها.

    برای طراحی لوگو مد نظر خود روی لینک کلیک نمایید.

    آرم ماشین های معروف

    آرم ماشین از مهمترین ابزار و وسایل برای جلب نظر مشتریان و خرید آن‌هاست. در حقیقت معنا و مفهوم لوگو شرکت ماشین سازی، تاریخچه شروع به کار برند را نمایش می‌دهد. با رشد شرکت، آرم‌ها نیز معروف می‌شوند و برای مدت زمان طولانی در ذهن افراد حک می‌شوند.

    شرکت‌های خودروسازی با کمک آرم ماشین ها با مخاطبان صحبت می‌کنند و این شامل شرکت‌های معروف و شناخته شده در دنیا نیز می‌شود. در این قسمت از مقاله به بررسی تعدادی آرم ماشین می‌پردازیم که معروف و شناخته شده هستند.

    آرم تویوتا

    آرم تویوتا

    تویوتا یک شرکت خودروسازی مشهور است که فعالیت خود را در سال 1935 آغاز کرد. این کمپانی به اندازه‌ای معروف است که با گفتن نام تویوتا تقریبا همه‌ افراد سه بیضی در هم تنیده را تجسم می‌کنند. هر کدام از این بیضی‌ها، منظور و مفهوم منحصر به فردی را می‌رساند. یک بیضی نماد مشتریان، دیگری نماد طراح و سازنده و آخرین بیضی هم نماد پیشرفت و بزرگی دنیاست.

    جالب است بدانید که درهم تنیدگی این بیضی‌ها‌ حرف T(ابتدای برند تویوتا) را بسیار زیبا و خلاقانه به تصویر کشیده است. از سوی دیگر، عده‌ای معتقدند آرم تویوتا یک گاوچران با کلاه بزرگ را که الهام گرفته از فرهنگ غرب است، نشان می‌دهد. این شرکت ماشین‌سازی معروف، خودروهای بسیار خوبی در بازار دارد که معروف‌ترین آن‌ها، تویوتا لندکروزر، تویوتا‌هایلوکس و تویوتا کمری هستند.

    آرم هیوندا

    آرم هیوندا

    هیوندا شرکت ماشین سازی بسیار معروف کره‌ای است. اگرچه در اولین نگاه به آرم هیوندا، حرف (H) را می‌بینیم که بر گرفته از ابتدای اسم برند است. اما این آرم بسیار زیبا و خلاقانه تصویر دو فرد را نمایش می‌دهد. یکی خودروساز و دیگری مصرف‌‎کننده که با دست دادن ارتباط تنگاتنگی بین آن‌ها ایجاد شده و مفهوم آرم هیوندا را به تصویر می‌کشد.

    هیوندا سانتافه، هیوندا آزرا، هیوندا جنسیس از مشهورترین ماشین‌های برند هیوندا هستند.

    آرم بوگاتی

    آرم بوگاتی

    این شرکت خودروسازی توسط اتوره بوگاتی از سال 1909 با آرم قرمز و سفید شروع به کار کرد. در طول این صد سال، برخلاف بسیاری از برندها، بوگاتی لوگوی خود را تغییر نداده است. به جرات می ‎توان گفت همین ثابت ماندن یکی از ویژگی‎های منحصر به فرد لوگو ماشین های بوگاتی است.

    این برند فوق لاکچری و افسانه‌ای با استفاده از رنگ قرمز، اشتیاق، نشاط و عملکرد ماشین را نشان داده و با کمک رنگ سفید، تجملات و لوکس بودن آن را به رخ مخاطبان می‌کشد. در قسمت بالایی آرم بوگاتی علامت (EB) بارنگ مشکی، مشاهده می‌شود که شجاعت و قدرت این ماشین را تداعی می‎ کند.

    تهیه و ساخت آرم بوگاتی به کمک دست و با استفاده از فلز نقره است و نیاز به متخصصان زیادی دارد. به این صورت که ساخت لوگو از ابتدا تا انتها 10 ساعت زمان می‌برد. اما ساخت یک بوگاتی فورد در کارخانه 24 ساعت طول می‌کشد. همچنین در ساخت آرم این ماشین، از مینای دندان استفاده می‌کنند. مینای دندان وقتی حرارت ببیند برجسته شده و موجب می‌شود که لوگو بوگاتی حالت سه بعدی داشته باشد.

    پس با این حساب می‌توان گفت در میان آرم ماشین ها ، ساخت لوگو بوگاتی بسیار زمان بر و پرهزینه است.

    آرم کیا

    آرم کیا

    برند کیا یک شرکت کره‌ای است و بعد از سال 1994 محصولاتی که به بازار عرضه می‌کرد، مجهز به‌ آرم شرکت KIA بودند. در این آرم سه حرف A، I و K کنار یکدیگر با حروف بزرگ انگلیسی نوشته شده‌اند. از آنجایی که خودروهای مربوط به این کمپانی باکیفیت و پرطرفدار هستند، در‌ چند سال اخیر، برند کیا به فکر طراحی یک لوگو برند دیگر افتاد. این شرکت امسال آرم جدیدی را رونمایی کرد.

    در این آرم حروف KIA به صورت به هم پیوسته با رنگ سفید و مشکی با تصویر پس زمینه سفید بر روی فرمان و کاپوت با ظاهری درخشنده و براق متصل شده است.

    آرم پژو

    آرم پژو

    آرم پژو جزو رکورددارترین،‌ برترین و بهترین لوگوها در جهان است. تاریخچه آرمی که شرکت پژو را بسیار معروف کرد، به سال 1847 برمی گردد. زمانی که بیشتر تولیدات شرکت، کالای فولادی و انواع تیغه بود. این برند با نصب آرم پژو، بر روی تیغه پیکان ( تیر و کمان) سرعت و قدرت برند را نمایش می‌داد. از سال 1858در قسمت بالایی آرم با خط تحریری نوشته (PEUGEOT) را‌ اضافه و‌ به طور رسمی و قانونی ثبت شد.

    این برند فرانسوی روز به روز گسترده شد و در سال 1889 اولین خودرو خود را که شباهت زیادی‌ به خودروهای امروزی نداشت، به بازار عرضه کرد. بعد از گذشت 3 تا چهار دهه، آرم پژو به سبک امروزی شکل گرفت و اعداد و ارقامی به آن اضافه شد.

    شاید برایتان جالب باشد بدانید عدد اول گنجایش و سایز ماشین، عدد صفر نسل خودرو را تعریف می‌کند. برای نمونه 405 از 407 قدیمی‌‎تر است.

    آرم پژو اکنونی به رنگ نقره‌ای، آبی و مشکی است. نقره‌ای نماد نوآوری، رنگ مشکی، سایه شیر‌ و رنگ آبی رویکرد‌ها را نشان می‌دهد. نهایتا سال 2010 آرم پژو به روزرسانی شد. خطوط و برش‌های منحنی و زیبای این آرم ماشین به رنگ کروم مات و کروم صیقلی به شکل ساده با ماشین‌های مربوط به برند هماهنگ شد.

    پژو 207، پژو 206، پژو 405، پژو 407 و پژو پرشیا از محصولات پر طرفدار‌ این شرکت فرانسوی هستند.

    آرم ماشین‌های موجود در ایران

    آرم ماشین های موجود در ایران

    امرزه نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای جهان، ماشین جزو نیازهای اولیه هر خانواده و کشور است. به گونه‌ای که می‌توان گفت حق هر خانواده داشتن یک ماشین است. با توجه به این مسئله شرکت‌های ماشین‌سازی روز به روز بزرگتر شده و خودروهای بیشتری تولید می‌کنند. این شرکت‌ها با کمک آرم ماشین ها محصولات مربوط به خود را معرفی می‌کنند. همین امر موجب شده تا آرم ماشین های موجود در ایران متنوع باشد.

    لوگوی ماشین موجود در ایران شامل انواع خودروهای ایرانی، چینی و غیر چینی می‌شود.

    چند نمونه از آرم ماشین های  پرطرفدار در ایران:

    • بنز
    • بی ام و
    • پورشه
    • رنو
    • کیا
    • هیوندا
    • سوزوکی
    • چری
    • تیگو
    • ام وی ام
    •  پراید
    • پژو

    در کنار این خودروها، آرم ماشین های لوکس دیگری از جمله مازارتی، بوگاتی نیز وجود دارند.

    آرم ماشین های چینی موجود در بازار

    امروزه چین در‌ تمام صنایع، از جمله خودروسازی، بازار اقتصادی جهان و ایران را تسخیر کرده است. در واقع این کشور با قرار گرفتن در کنار کشورهای آمریکا، آلمان و ژاپن توانسته ماشین‌های خود را در جاده‌های تمام دنیا ببیند. در خیابان‌های ایران‌ نیز انواع سدان و کراس چینی مشاهده می‌شود. از جمله آرم ماشین های چینی موجود در بازار ایران شامل انواع لیفان، ام وی ا م، جیلی، وینگل، جک، ولیکس، امگراند، BYD s6است.

    لوگو ایران خودرو

    طراحی اولین لوگوی مربوط به خودروسازی در ایران مربوط به شرکت ایران خودرو است. این تصویر برند در سال 1370 توسط استاد بیژن جناب و با الهام از ارابه اسب طراحی شد. لوگو ایران خودرو ابتدا بر روی بسته‌بندی سوپاپ پیکان استفاده شد. اما به جهت نوشتن نام ایران خودرو کم کم برای تمام خدمات، محصولات و حتی سر در شرکت ایران خودرو مورداستفاده قرار گرفت.

    در سال 1384 پیکان از خط تولید ایران خودرو خارج‌ و سمند جایگزین آن شد. شرکت ایران خودرو‌ هم زمان با ورود سمند، از لوگوی جدید این برند رونمایی کرد. لوگو جدید ایران خودرو که توسط استاد رامین محمود نژاد‌ طراحی شده و فقط کله اسب بود، برای استفاده بر روی خودرو سمند مورد استقبال قرار گرفت.

    لوگو ایران خودرو سبک تصویری دارد.

    کلام آخر

    آرم‌ها نمایان کننده هویت یک برند هستند و محصولات کسب و کارها را نمایش می‌دهند. برای نمونه اگر بخواهیم شرکت خودروسازی هیوندا را نام ببریم، این شرکت انواع مختلف ماشین‌ها را طراحی و تولید کرده است. با چسباندن آرم هیوندا بر روی کاپوت و فرمان خودرو ، محصول خود را معرفی می‌کند. اگر در مورد آرم ماشین ها نظر یا سوالی دارید، با ما درمیان بگذارید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    Negar Kordi
    1401/03/03 10:12

    عالی

    مقالات مرتبط