اصول طراحی لوگو صرافی

آنچه در این مقاله میخوانید
    اصول طراحی لوگو صرافی

    صرافی از جمله مشاغلی است که به برندسازی و طراحی لوگو نیاز دارد. لوگو صرافی اولین تصور را از برند شما ایجاد می کند. در واقع صراف ها برای ارتباط با دنیای بیرون و ساختن هویت برای کسب و کارشان به این تصویر تجاری نیاز دارند. از این رو داشتن دانش کافی برای طراحی لوگوی اصولی و استاندارد، لازم و ضروری است. 

    لوگو برای صرافی تصویری است که باید یک بار طراحی شود و تا سالها از همان استفاده کنید. البته شاید به تغییرات جزئی هم نیاز داشته باشد، اما تغییر کلی طرح ممکن است به کسب و کارتان آسیب بزند. در ادامه با بیزگو همراه شوید تا شما را با اصول طراحی لوگو صرافی آشنا کنیم.

    نکات ضروری در طراحی لوگو صرافی

    طراحی لوگو برای هر کسب و کاری زمانی عالی می‌شود که از مهارتهای طراحی، تئوری خلاقانه و هنر ذاتی خود استفاده کنید. لحظه‌ای که تصمیم به طراحی لوگو می‌گیرید یا قصد دارید لوگوی قدیمی خود را اصلاح کنید، قوانین طلایی طراحی لوگوی صرافی را فراموش نکنید. برخی از مهمترین این اصول عبارتند از:

    طراحی لوگو صرافی ارز دیجیتال

    توجه به تاریخچه نام تجاری 

    برای طراحی لوگو صرافی باید میراث و تاریخچه این شغل را بررسی کنید. به راستی فلسفه شغل صرافی چیست و چه حوزه‌هایی را شامل می‌شود؟ 

    تاریخچه پیدایش صرافی ، طبقه اجتماعی مشتریان، محل پیدایش آن برای اولین بار و ... از جمله نکات کلیدی در مورد این کسب و کار است. حالا وقتی قرار است برای طراحی لوگو صرافی اقدام کنید، باید تاریخچه را هم مدنظر داشته باشید. در واقع میراث و تاریخچه صرافی از طریق لوگو در قالب یک روایت بیان می‌شود. حالا شما می‌توانید لوگوی این شغل را به نحوی واضح، معنی‌دار و مرتبط با تاریخش طراحی کنید.

    البته حواستان جمع باشد که قدم اشتباهی برندارید. توجه زیادی به تاریخچه گاهی شما را از هدف اصلی دور می‌کند. لوگوی صرافی باید واضح باشد تا مخاطب با اولین نگاه مفهوم و معنی آن را درک کند. اگر قرار باشد هر بار برای تصویر برند توضیحات طولانی ارائه دهید، نشانه پیچیده بودن تصویر تجاری است. پس وضوح و قابل درک بودن را فراموش نکنید.

    رعایت اصل سادگی 

    یکی دیگر از عناصر حیاتی برای طراحی لوگو صرافی و ارز دیجیتال، توجه کردن به نمادها و اشکال است. با توجه به اصول طراحی لوگو برای هر کسب و کاری (از جمله صرافی)، سادگی در اشکال و نمادها اهمیت بیشتری دارد. هر برند مشهوری که در دنیا می‌بینید، به نحوی با شکل لوگوی خود شناخته می‌شود. 

    تعدادی از کارشناسان گرافیک معتقدند که شکل و رنگ می‌تواند از موانع فرهنگی و زبانی فراتر رود. به نحوی که شما به عنوان یک ایرانی به راحتی مفهوم یک لوگوی آمریکایی را درک می‌کنید.

    البته این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که در طراحی لوگو صرافی به سراغ اشکال و نمادهایی بروید که با شخصیت برندتان همخوانی داشته باشد. یک مثال ساده در این رابطه لوگوی ارز دیجیتال است که میتوان به شکل سکه‌های رایج اشاره کنیم. همچنین می‌توان نماد دیجیتالی را بر روی سکه طراحی کرد تا مفهوم بهتر این ارز را نشان دهد.

    طراحی لوگو برای صرافی

    اجازه دهید ساده‌تر با شما صحبت کنم. برند نایک توسط کارولین دیویدسون ساخته شد. او برای طراحی لوگوی برندش از الهه یونانی نایک الهام گرفت. البته مدتی بعد لوگوی نایک بازسازی شد و تغییراتی که روی آن صورت گرفت، ماندگاریش را بیشتر کرد. اکنون یکی از مشهورترین نمادهای گرافیکی در دنیا محسوب می‌شود.

    روانشناسی رنگ‌ها

    وقتی قرار است برای طراحی لوگو صرافی ارز دیجیتال اقدام کنید، المان مهم رنگ را فراموش نکنید. زیرا رنگ‌ها عنصر حیاتی و ارزشمندی برای لوگوها هستند. اما فراموش نکنید که استفاده بیش از حد رنگها، تشخیص عناصر واقعی تصویر برند صرافی را برای مخاطب چالش‌برانگیز می‌کند.

    به طور کلی فلسفه طراحی لوگو می‌گوید اگر به جای رنگهای زیاد، تنها از دو رنگ استفاده کنید، آن دو رنگ مکمل یکدیگر می‌شوند و لوگوی صرافی را تقویت می‌کنند. البته زمان انتخاب دو رنگ هم باید توجه داشته باشید که این دو رنگ بر یکدیگر غلبه نکنند. برای مثال رنگ سیاه و سفید دو رنگ متضاد هستند که به بیننده اجازه می‌دهند ترکیب عناصر لوگو را به راحتی ببینند. اما تمایز دو رنگ نارنجی و قرمز که شباهت زیادی به هم دارند، کمی سخت می‌شود.

    لوگو صرافی

    در پایان باید بگوییم اگرچه استفاده از چند رنگ ممنوع نیست، اما اکثر طراحان توصیه می‌کنند تنها دو رنگ را انتخاب کنید.

    استفاده از طراحی مدرن

    در طراحی لوگو برای صرافی و ارز دیجیتال باید به ماندگاری آن دقت زیادی داشته باشید. هیچ کسب و کاری نمی‌تواند هر سال یک بار لوگویش را تغییر دهد. تغییر مکرر تصویر برند تاثیر منفی بر روی مخاطبان هدف دارد. زیرا مشتریان را در شناخت برند سردرگم می‌کند. از سوی دیگر طراحی مجدد لوگو هم هزینه زیادی را روی دستتان می‌گذارد. از این‌رو توصیه می‌کنیم لوگویی را طراحی کنید که با اصول مدرن همراه باشد. برای طراحی لوگو صرافی ماندگار باید تحقیقات گسترده‌ای را انجام دهید.

    باید لوگوی رقبا را بررسی کنید و ببینید کدامیک با گذشت زمان قدیمی نشده‌اند و چه عناصری را در خود دارند. استفاده از رنگ‌ها، فونت‌های خاص و اشکال مفهومی هرگز از رده خارج نمی‌شوند. اگرچه هرازگاهی به کمی دستکاری نیاز دارید، اما فقط با تغییر رنگ و یا تغییر کوچک آن را به روزتر می‌کنید. در نهایت لوگوی صرافی و ارز دیجیتال باید شکل اصلی خودش را حفظ کند.

    لوگو برای صرافی

    قابلیت چاپ در سایزهای مختلف

    قطعا می‌دانید که لوگوها برای موارد محدود کاربرد ندارد. قرار نیست فقط تصویر برند را روی شرکت یا محصولات بزنید. بلکه از آن برای کارت ویزیت، بیلیبورد، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در فضای مجازی و ... استفاده می‌کنید. حتی شاید لازم باشد تصویر لوگوی صرافی را روی یک محصول تبلیغاتی به اندازه تمبر بزنید. در این صورت باید جزئیات لوگوی شما در کوچکترین فضاها هم قابل مشاهده باشد.

    به همین منظور طراحی لوگوی پیچیده را اصلا توصیه نمی‌کنیم. زیرا اگر سایز آن را کوچک کنید، دیگر قادر به انتقال پیام نیست. در طراحی لوگو برای صرافی و ارز دیجیتال هر عنصر نامطلوب را پاک کنید. برای مثال رنگ‌های اضافی، خطوط پیچیده، حروف چاپی و یا سایر عناصر اضافی را بردارید. سعی کنید فضای خالی بیشتری در لوگو باشد تا اگر آن را کوچک کردید، مخاطب به وضوح آن را مشاهده کنید.

    استفاده از طراحی منحصربه‌فرد

    یک اصل مهم در برتری لوگو، متمایز بودن است. در حال حاضر صرافی‌های زیادی در کشور فعالیت دارند. از سوی دیگر هر یک از صرافی‌ها هم برای خودشان لوگویی را طراحی کرده‌اند. اما برای برتری بر آنها و جذب مخاطبان بیشتر شما به یک لوگوی مدبرانه نیاز دارید. اگر فرصت کافی دارید تعداد زیادی از لوگوهای صرافی‌های معروف کشور را بررسی کنید. قرار نیست شما از آنها کپی‌برداری کنید بلکه با دیدنشان به کمبودها پی می‌برید. چه چیزی وجود دارد که برای مخاطبان ارزشمند است و با پول و ارز در ارتباط است؟ چه چیزی وجود دارد که هیچ‌یک از صرافیهای بزرگ و معروف در لوگویشان استفاده نکرده‌اند؟

    نکته همین‌جاست که به سراغ کمبودها بروید. در واقع باید جای خالی را در لوگوی صرافی با یک عنصر منحصر به فرد پر کنید تا خاص و جذاب شوید.

    توجه به هدف لوگو 

    طراحی لوگو صرافی و ارز دیجیتال در برندسازی نقش بسزایی دارد. اما نحوه مکان قرار دادن لوگو هم باید اصولی باشد. بنابراین زمان طراحی لوگو باید از نمادها و اشکالی استفاده کنید که با موضوع کسب و کار ارتباط داشته باشد. به طوری که مخاطب باید با دیدن لوگو فوراً هدف و موضوع کسب و کارتان را دریافت کند. برای مثال علامت دلار ($) در تمامی دنیا شناخته شده است و وقتی از این علامت در طراحی لوگو استفاده می‌کنید، مخاطب فورا پیام ارتباط لوگو با پول و ارز را دریافت می‌کند و متوجه می‌شود که شما یک صرافی هستید.

    استفاده از تایپوگرافی اصولی

    همان‌طور که می‌دانید تایپوگرافی نقش مهمی در طراحی هر لوگویی دارد. پس برای طراحی لوگوی صرافی و ارز دیجیتال، استفاده از تایپوگرافی را فراموش نکنید. شما باید روی فونت‌ها تمرکز کنید و به سراغ فونت‌های ترند و متداول نروید. کمی خلاقیت به خرج دهید و تایپوگرافی جالبی را انتخاب کنید. به نحوی که لوگو را در چشم مخاطب خاص‌تر کند.

    ساخت لوگو صرافی

    با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ می‌توانید از فونت‌های سفارشی هم استفاده کنید. اگر بخواهید لوگوی صرافی شما متمایز و خاص باشد، باید بر روی تایپوگرافی تمرکز بیشتری کنید.

    آنچه در رابطه با اصول طراحی لوگو برای صرافی گفتیم، همه نکاتی ارزنده برای افرادی است که می‌خواهند خودشان برای داشتن تصویر برند تجاریشان تلاش کنند. این نکات همگی توسط کارشناسان گرافیک به تایید رسیده‌اند. با این حال اگر فکر می‌کنید در طراحی لوگو صرافی چندان حرفه‌ای نیستید، حتما از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید. 

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط