اصول طراحی لوگو بیمه

آنچه در این مقاله میخوانید
     اصول طراحی لوگو بیمه

    لوگوی بیمه مارک، نماد یا نشانه گرافیکی به صورت تصویر، نوشته یا ترکیبی از هردو است که کسب و کار شما را به مخاطبان معرفی می‌کند. ‌یک لوگوی عالی به مخاطبان نشان می‌دهد که شما از چه چیزی دفاع می‌کنید. همچنین به کمک آن مخاطبان، نام تجاری و برندتان را به خاطر سپرده و در هر زمان و مکانی آن را به یاد می‌آورند. یک لوگو بیمه خوب و مناسب به مشتریان بالقوه شما، در انتخاب نوع خدمات یا محصولات کمک می‌کند.

    لوگوها همه این خصوصیات را از طریق رنگ، شکل، فونت و سایر عناصر طراحی به دست می‌آورند.

    چرا به لوگو بیمه نیاز دارید؟

    لوگو‌ تصویری است که شرکت بیمه شما را به نمایش می‌گذارد و مجموعه کاملی از تمام ابزارهای بازاریابی است که برند و خدمات شما را برای مشتریان معرفی می‌کند. همانطور که گفتیم لوگو نام تجاری برای برند شما است و با استفاده از آن می‌توانید کسب و کار خود را معرفی کنید.

    یک لوگو بیمه خوب و مناسب باید منعکس کننده شرکت و اهداف آن باشد.

    اصول طراحی لوگو بیمه

    همه کسب و کارها به یک مارک تجاری نیاز دارند که امنیت و اصالت شرکت را نشان دهد. با طراحی لوگو بیمه مناسب می‌توانید در یک نگاه اعتماد مشتری نسبت به خدمات خود را جلب کنید. مشتریان، صرف نظر از نوع بیمه‌ای که می‌خواهند، همه به دنبال یک چیز می‌گردند و آن آرامش خاطر است.

    وقتی مردم می‌خواهند دارایی‌های خود را بیمه کنند، قبل از هرچیز به دنبال شرکتی می‌گردند که قابل اعتماد باشد و این حس اعتماد و امنیت در ابتدا، توسط لوگو بیمه به دست می‌آید. حتی اگر بیمه شما بهترین نوع باشد ولی اگر نماد بصری خلاقانه‌ای را که تجسم ارزش‌های شرکت باشد را نداشته باشد، نمی‌تواند پیام خود را به درستی منتقل کند.

    از آنجایی که بیمه دارای خدماتی از جمله، بیمه منزل، بیمه آتش سوزی، بیمه عمر، بیمه خودرو و غیره است که به واسطه آن‌ها با قشر زیادی از جامعه، کسب و کار و ادارات آموزشی ارتباط دارد، در نتیجه برای اینکه بتواند تاثیر زیادی بر مخاطب بگذارد و همچنین اصالت خود را به مردم نشان دهد، نیازمند داشتن یک لوگو بیمه مناسب است.

    شرکت‌های بیمه با داشتن علامت تجاری می‌توانند نوع خدمات و عملکرد خود را به نمایش بگذارند. در نتیجه شکل ظاهری نماد و میزان تاثیرگذاری آن بر مخاطب، بسیار مهم است.

    طراحی لوگو بیمه

    برای اینکه بتوانید یک تصویر برند حرفه‌ای برای کسب و کار بیمه خود داشته باشید، توجه به نکات زیر ضرورت دارد:

    هدف خود را مشخص کنید

    هنگامی که قصد دارید لوگو بیمه خود را طراحی کنید، اول باید مهمترین هدف خود را شناسایی نمایید. معمولا هر بیمه یک نوع از خدمات خود را بیشتر مدنظر قرار می‌دهد و نوع خدماتی که در آن زمینه در نظر گرفته و ارائه می‌دهد، بهتر و کارآمدتر است. برای نمونه یک بیمه در زمینه دندانزشکی عملکرد بهتری دارد، دیگری در زمینه بیمه عمر، بیمه اتومبیل و غیره. شرکت‌های بیمه بر همین اساس می‌توانند لوگوی خود را طراحی کرده و نوع خدمات را در طراحی لوگو نمایش دهند.

    اصول طراحی لوگو بیمه

    امنیت را نمایش دهید

    نکته مهم که هنگام طراحی لوگو بیمه باید به آن دقت کرد، نشان دادن امنیت است. از آنجایی که افراد کمی حاضر به استفاده از بیمه هستند، باید طراحی لوگو بیمه به گونه ای باشد که مخاطبان به شما اعتماد کرده و برای داشتن خدمات شما اقدام کنند. این حس اطمینان را می‌توانید با طراحی دستی که برای کمک به سمت مخاطب دراز شده و یا دستی که دست دیگری را محکم فشرده است، نمایش دهید.

    قابل فهم باشد

    از آنجایی که لوگو بیمه طراحی شده، باید بر روی تمام کاتالوگ‌ها، بروشورها، کارت‌های ویزیت و غیره چاپ شود و مخاطبان با دیدن لوگو بتوانند با شرکت و خدمات آن آشنا شوند، سعی داشته باشید که طراحی لوگو بیمه قابل فهم باشد و افراد با دیدن آن به راحتی با نوع شرکت، خدمات و مزایای بیمه آشنا شوند.

    متفاوت باشید

    اگرچه برای الهام گرفتن در طراحی لوگو می‌توانید به برندهای سایر شرکت‌ها نگاه کنید، طرحهای زیبا را شناسایی کرده و ایده بگیرید، اما سعی کنید لوگوی شما با دیگران متفاوت باشد. داشتن یک لوگوی کپی شده نه تنها به اعتبار شما و اصالت برندتان لطمه وارد می‌کند بلکه موجب می‌شود که مشتریان شرکت‌های دیگر را با شما اشتباه گرفته و نهایتا مخاطبان خود را از دست بدهید.

    انتخاب نام

    برای داشتن یک لوگو بیمه ی زیبا و منحصر به فرد، بهتر است قبل از هر چیزی برای آن، نام زیبا و همچنین یک نماد گرافیکی مناسب انتخاب نمایید و با ترکیب این دو در لوگو نام تجاری منحصر به فرد و متفاوتی را خلق کنید. برای نمونه استفاده از چتر، کوه، دیوار و غیره.

    ضمن اینکه اگر تمایلی به داشتن نماد گرافیکی ندارید و اسم برند برای لوگو انتخاب شما است، می‌توانید با استفاده از فونت و رنگهای یکنواخت و متعادل، یک نام تجاری زیبا خلق کنید.

    انتخاب رنگ

    کاربرد رنگ مناسب در طراحی لوگو بیمه اهمیت زیادی دارد. انتخاب رنگ برای لوگو بیمه، بهتر است بر اساس روان شناسی رنگ‌ها صورت بگیرد، زیرا هر رنگ معنا و مفهوم خاص خود را دارد و بر روی ذهن ناخودآکاه افراد تاثیر گذار است. ما در مقاله "راهنمای انتخاب رنگ لوگو " به صورت کامل درباره این مبحث صحبت کردیم.

    بیشتر رنگ‌هایی که در علامت تجاری بیمه استفاده می‌شوند از نوع آبی، سبز، زرد، خاکستری، قرمز و قهوه ای هستند.

    رنگ لوگو بیمه

    نماد رنگ‌ها در طراحی لوگو بیمه

    رنگ‌ها هم نقش مهمی در طراحی لوگو دارند و بر این اساس می‌توان آنها را بدین صورت معرفی کرد:

    سفید:

    نماد پاکی و پاکیزگی است و در بیشتر لوگوهای بهداشتی کاربرد دارد مانند دندانپزشکی، خدمات بهداشتی.

    سیاه:

    نماد قدرت و اقتدار بوده و برای لوگو بیمه‌های مربوط به صاحبان مشاغل و یا صاحب خانه کاربردی است.

    آبی:

    نماد امنیت و اعتبار است و بیشترین کاربرد را برای شرکت‌های صنعتی و فناوری دارد.

    قرمز:

    نماد هیجان، اشتیاق و شادی است. مناسب بیمه‌هایی بوده که در زمینه خانه و ماشین جدید و هرچیز شادی آور دیگری فعالیت دارند.

    زرد:

    نماد خوشبختی و آرامش بوده و برای شرکت‌هایی که حوزه فعالیت آن‌ها بیشتر در زمینه کارهای دوستانه و یا اجاره کنندگان و اجاره دهندگان است، کاربرد دارد.

    نارنجی:

    نماد نوآوری و خلاقیت است. برای لوگو بیمه ی شغل‌های جدید کاربرد دارد. همچنین برای تئاتر، موسیقی و هر آنچه که با هنر نیزدر ارتباط است می‌توان از رنگ نارنجی در طراحی لوگو بیمه استفاده کرد.

    خاکستری:

    یک رنگ خنثی و سودمندانه است و برای لوگو بیمه شرکت‌هایی که در زمینه جبران خسارات و آسیب‌های شغلی فعالیت می‌کنند، قابل استفاده است.

    سبز:

    نماد سلامتی بوده و بیشترین کاربرد را در بیمه‌های درمانی ایفا می‌کند.

    بنفش:

    نماد سلطنت و جلال است و برای طراحی لوگو بیمه مربوط به شرکت‌هایی که در زمینه کالاهای قیمتی مانند خودروهای گرانقیمت، قایق و کشتی‌های تفریحی؛ همچنین اقلام و کالاهای لاکچری فعالیت دارند، استفاده می‌شود.

    قهوه ای:

    نماد ثبات و امنیت است. برای طراحی لوگو شرکت‌های معتبر و بزرگ بیمه می‌توان از آن استفاده کرد.

    تایپوگرافی و فونت طراحی لوگو بیمه

    تایپوگرافی در طراحی لوگو بسیار حائز اهمیت است. استفاده از یک فونت مناسب می‌تواند دایره مخاطبان شما را مشخص کند و از آنجایی که مخاطبان شرکت‌های بیمه شامل هر قشر و هر شغلی می‌شوند، فونت را به گونه‌ای انتخاب کنید که نماد اصالت برند شما بوده و قابلیت نمایش ارزش‌های شرکت را داشته باشد.

    طراحی لوگو بیمه با انواع لوگوساز

    برای داشتن یک لوگو بیمه مناسب، می‌توانید از برنامه‌های متعدد و متنوع لوگوساز استفاده نمایید. این برنامه‌ها با داشتن انواع پس زمینه‌ها، افکت‌ها و قالب‌های از پیش آماده، امکان طراحی لوگو بیمه منحصر به فرد را برای شما فراهم می‌کند. بیزگو به عنوان یک لوگوساز حرفه‌ای به خوبی می‌تواند به شما در طراحی لوگو بیمه کمک کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، لوگوی موردنظر شما را آماده سازد. 

    آخرین راه برای داشتن یک لوگو بیمه زیبا، کمک گرفتن از طراحان حرفه ای در این زمینه است. البته این کار مستلزم صرف وقت و هزینه زیادی می‌باشد.

    معروف ترین لوگوهای بیمه در ایران

    لوگو بیمه آسیا

    لوگو بیمه آسیا

    لوگو بیمه آسیا در سال 1369 توسط استاد مصطفی اسدللهی هنرمند معروف طراحی شده است. اگر به شکل کلی لوگو بیمه آسیا دقت نمایید هم می‌توان کلمه آسیا را به راحتی خواند هم اینکه کلمه آسیا را مانند قفل طراحی کرده اند که نماد امنیت و استقامت است، همچنین تایپوگرافی لوگو بیمه آسیا رنگ آبی است.

    لوگو بیمه ایران

    لوگو بیمه ایران

    بیمه ایران تا به امروز اولین شرکت بیمه دولتی است که در سال 1314 توسط علی اکبر داوری شروع به کار کرده است. در لوگو بیمه ایران از نماد کوه، دریا و خورشید برای طراحی استفاده شده است.

    لوگو بیمه پاسارگاد

    لوگو بیمه پاسارگاد

    بیمه پاسارگاد جزو شرکت‌های بیمه جدیدی است که در سال 1385 شروع به کار کرد. این شرکت در حوزه‌های زیادی از جمله بیمه عمر، بیمه آتش سوزی، بیمه حوادث و... فعالیت دارد. بیمه پاسارگاد این زمینه‌های فعالیتی را با لوگو جذابش که تصویر گل چند پر زیبا و زرد رنگی بوده که نماد امنیت و آرامش است، نمایش می‌دهد.

    سخن پایانی

    لوگو مهمترین عامل برای شناخت کسب و کار توسط مخاطبان است. با داشتن لوگو زیبا، جذاب و منحصر به فرد برای همیشه در ذهن افراد ماندگار خواهید شد. با یک جستجو ساده در گوگل با انواع لوگو بیمه آشنا می‌شوید که با استفاده از آن‌ها طراحی نماد تجاری خاص، به راحتی امکان پذیر است.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط