لوگو تأثیر زیادی بر درک شرکت شما توسط مخاطبین دارد، بنابراین بسیار مهم است در هر جا که استفاده میشود شفاف به نظر برسد. وقتی سفر برندسازی خود را آغاز میکنید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که "بهترین سایز لوگو چه اندازهای است؟"جوابها کمی متفاوت است.
اندازه استاندارد لوگو به پلتفرمی که لوگو را در آن آپلود میکنید بستگی دارد. به عنوان مثال، یک عکس پروفایل یوتیوب 800 پیکسل در 800 پیکسل است، در حالی که اندازه استاندارد لوگو برای سایت معمولا حداکثر ارتفاع 100 پیکسل را دارد. داشتن فایلهای لوگو با فرمت PNG و وکتور به شما کمک میکند سایز لوگوی خود را به آسانی با پلتفرم مورد نظر تطبیق دهید.
برای اطمینان از اینکه سایز لوگوی شما در رسانههای مختلف به خوبی کار میکند، در این مقاله فهرستی از دستورالعملهای اندازه استاندارد لوگو آورده شده تا بتوانید برند خود را به طور یکپارچه در سراسر وب، رسانههای اجتماعی، چاپ و موارد دیگر به بهترین نحو نمایش دهید. برای اطلاع از بهترین سایز لوگو تنها کافی است تا انتهای این مطلب با بیزگو همراه باشید.
اصول اندازه گیری لوگو
اگرچه هر لوگو منحصربهفرد است، اما اندازهایی که لوگوها را در آن ذخیره و به اشتراک میگذارید اینطور نیست. لوگوها را میتوان تغییر اندازه داد و به سرعت در صدها زمینه مختلف تولید کرد. داشتن انواع مختلف لوگو برای کسب و کار شما ضروری است. این امر به شما امکان میدهد لوگوی خود را به راحتی در هر برنامه ای که به آن نیاز دارید قرار دهید.
چه بخواهید لوگوی خود را روی یک کارت ویزیت چاپ کنید و چه در یک وب سایت انتشار دهید، باید لوگو شما مقیاس پذیر باشد. مقیاس پذیری تضمین میکند که حتی اگر لوگو خود را روی یک بیلبورد غول پیکر قرار دادید، همچنان شفاف و دقیق به نظر برسد (نه پیکسلی). در ادامه چند اصل اساسی در رابطه با اندازهگیری لوگو برای آشنایی هر چه بیشتر شما آورده شده است:
لوگوها با پیکسل اندازهگیری میشوند
- وجود فایلهای برداری ضروری هستند، زیرا بهعنوان فایلهای اصلی عمل میکنند که میتوانید به طور بینهایت روی آن ها تغییرات سایز را انجام دهید (مانند SVG).
- داشتن نسخه های افقی، عمودی و مربعی از لوگویتان بسیار مهم است. داشتن این نسخهها به شما این امکان را میدهد که لوگوی خود را در هر کجا که مناسب میدانید قرار دهید. به عنوان مثال، بیلبورد، پس زمینه، وب سایت، کارت ویزیت یا تی شرت.
- از یک فایل PNG برای نمایش آنلاین لوگوی خود با حجم کمتر از 200 کیلوبایت استفاده کنید و از زمان بارگذاری سریع و در عین حال دقیق و واضح بودن آن اطمینان حاصل کنید!
- PNG ها فایلهای فشردهای هستند که به آنها اجازه میدهد تا کیفیت زیادی را در حالیکه حجم نسبتاً کمی دارند، حفظ کنند. این فایلها همچنین امکان پسزمینه شفاف را فراهم میکنند و برای رسانههای اجتماعی، وبسایتها و سایر موارد استفاده از وب عالی هستند.
اندازه استاندارد لوگو برای سایت
وبسایتها بخش مهمی از هر کسبوکاری هستند. در وبسایت شماست که مردم میتوانند درباره کاری که شما انجام میدهید و چشمانداز شرکت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و به سنجش اینکه آیا علاقهمند به خرید هر چیزی که میفروشید یا تبلیغ میکنید بپردازند.
بهترین سایز لوگو برای یک وب سایت به نحوه و مکان نمایش آن بستگی دارد. با این حال، توصیه می کنیم از یک فایل PNG استفاده کنید. پس از اینکه طرح شما (PNG، پسزمینه شفاف) آماده شد، باید آن را در وبسایت خود آپلود کنید.
در بیشتر موارد، 250 پیکسل (عرض) در100 پیکسل (ارتفاع) ابعاد بهینه لوگو برای یک صفحه وب هستند. با این حال، اگر باید اندازه لوگوی خود را سفارشی کنید، به سایزهایی که در ادامه آمده مراجعه کنید. در زیر تعدادی از ابعاد لوگو را برای دو چیدمان رایج فهرست کرده ایم:
برای چیدمان افقی
-
۲۵۰ پیکسل در ۱۵۰ پیکسل
۳۵۰ پیکسل در ۷۵ پیکسل
400 پیکسل در 100 پیکسل
برای چیدمان عمودی (مربع)
-
۱۶۰ پیکسل در ۱۶۰ پیکسل
همچنین رایجترین قسمتها برای نمایش لوگو در یک وبسایت، در بنر یا هدر بالا و فاوآیکون (نماد کوچک در کنار نوار آدرس یا عنوان در برگه مرورگر شما) است که در دو بخش مجزا در ادامه به آن پرداخته شده است.
بهترین سایز لوگو برای هدر وب سایت
اکثر شرکت ها یک لوگو را در سمت چپ نوار ناوبری بالای صفحه نمایش میدهند. این کار به لوگو اجازه میدهد تا در تمام صفحات وب سایت حضور داشته باشد.
سایز استاندارد لوگو برای هدر وب سایت شما و همچنین موقعیت یابی آن به سازنده وب سایت و موضوع مورد استفاده شما بستگی دارد. به عنوان مثال، خانواده تم های بستردفورد Squarespace به لوگو هایی با حداکثر ارتفاع 100 پیکسل برای دسکتاپ نیاز دارد. میانگین ارتفاع لوگوی وب سایت معمولاً بین 20 تا 30 پیکسل است، در حالی که عرض آن اغلب بسته به طول نام برند متفاوت است.
بهترین سایز لوگو برای فاوآیکون وب سایت
فاوآیکونها به لوگو شما اجازه میدهند در نوار جستجو مرورگر حضور داشته باشد و به مشتریان این امکان را میدهد که به راحتی بین سایت شما و سایر برگهها جا به جا شوند بدون آن که وبسایت شما را گم کنند.
این تصاویر معمولا نمادی هستند که نشان دهنده برند شما هستند، زیرا برای خواندن هر گونه متنی بسیار کوچک هستند. سایز استاندارد فاوآیکون برای مرورگرها 16 پیکسل * 16 پیکسل یا 32 پیکسل * 32 پیکسل است.
سایز استاندارد لوگو برای رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی یکی از برجسته ترین برنامه ها برای نمایش لوگوی شماست. چه شرکت شما به دنبال جذب مشتریان با عکسهای محصول در اینستاگرام باشد، یا گفتگوهای معنیداری را از طریق توییتر آغاز کند، شبکه اجتماعی مکانی عالی برای ارتباط با مشتری و تبلیغات است.
هنگام نمایش لوگوی خود در شبکه های اجتماعی، برنامه های مختلفی مانند عکس پروفایل، عکس های روی جلد، بنرها و پست های تصویر باید در نظر گرفته شود. عکسهای نمایه معمولا دایرهای یا مربعی هستند، بنرها باریکتر و مستطیلیتر هستند، در حالی که پستهای تصویر بسته به سبکی که میخواهید میتوانند مربع، افقی یا حتی عمودی باشند. در ادامه سایز استاندارد لوگو در شبکه های اجتماعی مختلف آورده شده است:
سایز استاندارد لوگو در اینستاگرام
عکس پروفایل (دایره): 110 پیکسل در 110 پیکسل
سایز استاندارد لوگو در فیسبوک
عکس پروفایل (مربع): 170 پیکسل در 170 پیکسل
سایز استاندارد لوگو در یوتیوب
عکس پروفایل (دایره ای): 800 پیکسل در 800 پیکسل
سایز استاندارد لوگو در توییتر
عکس پروفایل (دایره): 400 پیکسل در 400 پیکسل
سایز استاندارد لوگو در لینکدین
عکس پروفایل (دایره): 600 پیکسل در 600 پیکسل
سایز استاندارد لوگو در پینترست
عکس پروفایل (دایره): 800 پیکسل در 450 پیکسل
بهترین سایز لوگو برای طراحی و چاپ
ابزارهای چاپ مختلف از بروشور، کارت ویزیت و پوستر گرفته تا لباس، بسته بندی و لیوان، فرصت ها و مکان های زیادی برای درخشش لوگو و تبلیغ برند شما وجود دارد!
وقتی نوبت به چاپ لوگو شرکت شما بر روی سطوح مختلف میرسد، نکته اصلی سایز نیست بلکه فرمت لوگوی شماست. بهترین فرمت های برداری PDF، SVG و EPS هستند. دلیل آن این است که یک لوگوی برداری (هم یک تصویر کامل و هم قسمت های جداگانه آن) به راحتی قابل ویرایش است. علاوه بر این، یک لوگوی برداری کیفیت خود را هنگامی که چندین بار بزرگ می شود حفظ می کند، که در چاپ بسیار مهم است.
اگر لوگو خود را در قالب وکتور ذخیره کرده اید، لازم نیست قبل از بردن طرح خود به دفتر چاپ نگران باشید که چه اندازه ای را انتخاب کنید. به طور کلی توصیه می کنیم برای چاپ هایی با ابعاد کوچک از سایز لوگو 500 پیکسل (یا بیشتر) و برای چاپ با ابعاد بزرگ از لوگوی 1024 پیکسلی (یا بیشتر) استفاده کنید.
در این مطلب سعی کردیم بهترین سایز لوگو متناسب با پلتفرم های مختلف را ارائه دهیم. امیدواریم با راهنمایی های عملی ما بتوانید با موفقیت از لوگو شرکت خود در زمینه های مختلف از جمله وب سایت، پلتفرم های اجتماعی، مطالب چاپی و غیره استفاده کنید.
این مقاله بهترین سایز برای لوگو را برای اهداف مختلف ارائه داده است. شما میتوانید به راحتی در بیزگو، لوگوهای خود را در سایزهای استاندارد و با فرمت های دلخواه ایجاد کنید و در صورت نیاز در هر زمانی به تغییر آنها بپردازید.
سوالات متداول
سایز استاندارد لوگو برای سایت چقدر است؟
در بیشتر موارد، 250 پیکسل (عرض) * 100پیکسل (ارتفاع) ابعاد بهینه لوگو برای یک صفحه وب هستند.
سایز استاندارد لوگو در ایلوستریتور چیست؟
اندازه ایده آل لوگو در ایلاستریتور نیز 250 پیکسل عرض در 100 پیکسل ارتفاع است.
اندازه استاندارد لوگو در فتوشاپ چیست؟
توصیه میکنیم در فتوشاپ اندازهگیری را به پیکسل تغییر دهید و از اندازه حداقل 500 پیکسل در 500 پیکسل استفاده کنید. پیکسل (px) اندازه گیری است که در جهان طراحی شناخته شده است. در صورت تمایل می توانید از اندازه بوم بزرگ یا کوچکتر استفاده کنید، اما این یک اندازه مناسب برای شروع کار است.