اصول طراحی لوگو هنری

آنچه در این مقاله میخوانید
    اصول طراحی لوگو هنری

    یک لوگوی خوب، داستان برند شما را با استفاده از عناصر طراحی مانند رنگ، فونت، تصاویر و اشکال بیان می‌کند. برخی از بهترین تصاویر لوگو هنری شامل نمادهای رنگ، پالت رنگ، نمادهای قلم‌مو و همچنین اشکال انتزاعی مانند مثلث، مربع، آرم دایره یا حتی آرم شش‌ضلعی است. تشخیص یک لوگو مناسب در برابر رقبا آسان است و در هر کجا که دیده می‌شود تأثیر می‌گذارد. یک لوگوی خوب همچنین در هر رسانه‌ای قابل ترجمه است و به‌وضوح قابل تشخیص است و فرقی نمی‌کند که روی کارت ویزیت، در لوگو پیج هنری اینستاگرام یا هرجای دیگری باشد.

    همه ما سلایق شخصی خود را داریم، اما معیارهای عینی وجود دارد که می‌توان با آن لوگو را مورد قضاوت قرار داد. لوگوی هنری می‌تواند به هر اندازه‌ای که دوست دارید زیبا باشد، اما اگر معنایی نداشته باشد و نتواند ارتباط برقرار کند، پس لوگوی خوبی نخواهد بود. لوگو باید در برقراری ارتباط با نام برند هنری، هدف و شخصیت آن مؤثر باشد و باید این کار را به روشی بسیار ساده و واضح انجام دهد.

    طراحی لوگو هنری

    طراحی لوگو هنری چیست؟

    طراحی لوگوی هنری معمولاً برای برندهای گالری هنری، هنرمند، مجسمه‌ساز و نقاش و غیره ایجاد می‌شود. درک اینکه طراحی لوگو هنری برای چه کسی و مخاطب هدف چه کسانی هستند، در طراحی لوگو بسیار مهم است. برای مثال، طراحی لوگو گالری هنری باید بر روی خبره‌های هنر، حامیان مالی و هنرمندان تأثیر بگذارد. یا مثلاً یک لوگوی هنری نقاشی باید به‌منظور جذب بازدیدکنندگان به گالری طراحی شود.

    از طرف دیگر طراحی لوگوی استودیوی هنری نشان‌دهنده سبک هنری هر هنرمند است، در این شرایط برای جذب خریداران، تصویر لوگو باید بتواند این موضوع را منعکس کند. لوگو هنر ایران یکی از انواع لوگوها است که در آن طراحی خیره‌کننده‌ای استفاده شده است. لوگو هنر اسلامی که یک هنر انتزاعی است و می‌توان آن را به‌راحتی از سایر لوگوها تشخیص داد، زیرا فرهنگ اسلامی به‌خوبی در این لوگو نمایان است.

    اصول طراحی لوگو هنری

    وقتی صحبت از طراحی لوگو می‌شود، این کار همیشه باید با استراتژی شروع شود. این کار شامل یک بررسی عمیق در کسب‌وکار، هدف، شخصیت، پیشنهاد و نقطه تمایز آن است. به‌عنوان مثال برای طراحی لوگو مؤسسه فرهنگی هنری لازم است درمورد نوع کارگاه‌های آموزشی و مشتریان تحقیقات و بررسی‌های دقیقی صورت گیرد. لوگو چهره هر برندی است بنابراین طراحی آن بسیار مهم است.

    زمانی که طراحی لوگو به‌درستی اجرا شود، دارایی قدرتمندی برای یک برند هنری خواهد بود. با این حال، ایجاد یک نمایش بصری مؤثر از اسم لوگو هنری به چیزی بیش از طراحی گرافیکی نیاز دارد. مانند هر کار دیگری که شامل مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص است، طراحی لوگو نیز برای موفقیت نیاز به تمرین و تجربه فراوان دارد. به همین دلیل، ما در اینجا چند قانون اساسی را برای طراحی یک آرم لوگو هنری مؤثر بیان کرده‌ایم.

    1. کار مقدماتی

    طرح‌های اولیه قدم مهمی در طراحی یک لوگوی مؤثر است. این طرح‌ها می‌توانند به‌سادگی نقاشی‌های کاغذ و قلم باشند. نکته اصلی این است که اگر در این مرحله عجله کنید یا از آن بگذرید، نتیجه نهایی را به خطر می‌اندازید. با 20 تا 30 طرح یا ایده شروع کنید و سپس برای ایجاد تغییراتی از ایده اصلی، فاصله بگیرید. یک طراح لوگو با تجربه بیش از هر مرحله دیگری در فرایند طراحی، زمان بیشتری را برای این کار صرف می‌کند.

    2. ایجاد تعادل

    تعادل در طراحی لوگو مهم است، زیرا ذهن ما به طور طبیعی یک طراحی متعادل را دلپذیر و جذاب می‌داند. با برابر نگه‌داشتن وزن گرافیک، رنگ و اندازه در هر طرف، لوگوی خود را متعادل نگه دارید. اگرچه گاهی اوقات در طراحی نمونه لوگوهای هنری می‌توان قانون تعادل را شکست، اما به یاد داشته باشید که لوگوی شما توسط عموم مشاهده می‌شود، نه فقط کسانی که به هنر عالی توجه دارند؛ بنابراین به طور کلی طراحی متعادل رویکرد امن‌تری است.

    3. اندازه لوگو

    وقتی صحبت از طراحی لوگو می‌شود، اندازه اهمیت دارد. یک لوگو باید در همه اندازه‌ها خوب به نظر برسد و خوانا باشد. اگر یک لوگو وقتی برای سربرگ‌ها، پاکت‌نامه‌ها و اقلام تبلیغاتی کوچک شود، تعاریف زیادی را از دست بدهد، کارآمد نیست. لوگو همچنین باید زمانی که برای قالب‌های بزرگ‌تر مانند پوسترها، بیلبوردها و قالب‌های الکترونیکی مانند تلویزیون و وب استفاده می‌شود، خوب به نظر برسد. در مقاله بهترین سایز لوگو ، اندازه استاندارد لوگو برای سایت، طراحی و چاپ به صورت کامل توضیح داده شده است.

    آرم لوگو هنری

    4. استفاده هوشمندانه از رنگ

    تئوری رنگ پیچیده است، اما طراحانی که اصول اولیه را درک می‌کنند، می‌توانند از رنگ به نفع خود استفاده کنند. در استفاده از رنگ‌ها برای طراحی عکس لوگو هنری قوانین اساسی که باید در نظر داشت عبارت‌اند از:

    نمونه لوگو هنری
    • از رنگ‌های نزدیک به هم در چرخه رنگ استفاده کنید (مثلاً برای پالت گرم، از رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنید).
    • از رنگ‌های بسیار روشن که چشم‌ها را اذیت می‌کنند استفاده نکنید.
    • لوگو باید در سیاه، سفید و خاکستری خوب به نظر برسد.
    • شکستن قوانین گاهی اشکالی ندارد، فقط مطمئن شوید که دلیل خوبی برای آن دارید.

    دانستن اینکه چگونه رنگ‌ها احساسات و حالات را برمی‌انگیزند نیز مهم است. هنگامی که ترکیب رنگ‌های مختلف را امتحان می‌کنید، این را در نظر داشته باشید و سعی کنید رنگ را با تن و احساس کلی برند هنری مطابقت دهید.

    5. سبک طراحی متناسب با گالری هنری

    هنگام ایجاد لوگو مؤسسه فرهنگی هنری می‌توانید از سبک‌های مختلف طراحی استفاده کنید و برای انتخاب مناسب، باید اطلاعاتی در مورد برند، خریداران و هنرآموزان داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا بهترین سبک طراحی را از ابتدا تعیین کنید و شما را از تغییر مکرر لوگو طراحی شده نجات می‌دهد.

    6. نوع تایپ

    انتخاب نوع و اندازه فونت مناسب بسیار دشوارتر از چیزی است که طراحان مبتدی تصور می‌کنند. اگر طراحی لوگوی شما شامل متن، چه به‌عنوان بخشی از لوگو یا به‌عنوان شعار باشد، باید قبل از تصمیم‌گیری نهایی، زمانی را صرف مرتب‌سازی انواع فونت‌ها و آزمایش آن‌ها در طراحی خود کنید.

    هنگام انتخاب فونت برای طراحی لوگوی خود سه نکته اصلی را در نظر بگیرید:

    لوگو گالری هنری
    • از متداول‌ترین فونت‌ها (مانند Comic Sans) اجتناب کنید، در غیر این صورت ممکن است طراحی شما آماتور به نظر برسد.
    • مطمئن شوید که فونت در صورت کوچک شدن خوانا باشد.
    • یک یا دو فونت کافی است و از بیش از دو فونت اجتناب کنید.

    همچنین می‌توانید یک فونت شخصی‌سازی شده را برای طراحی خود در نظر بگیرید. هرچه فونت اصیل‌تر باشد، برند را بیشتر متمایز می‌کند. یاهو، توییتر و کوکاکولا نمونه‌هایی از لوگوهای موفق هستند که فونت شخصی‌سازی شده دارند.

    7. در نظر گرفتن هدف نهایی

    تمام هدف ایجاد یک لوگو شناساندن یک برند است. هدف از لوگو این است که افراد معمولی فوراً برند را به ذهن بسپارند. کلید ساخت یک لوگوی محبوب و قابل تشخیص ترکیب تمام عناصر مورد بحث در این محتوا است: اندازه، سبک، رنگ، نوع تایپ و اصالت. نادیده‌گرفتن هر یک از این موارد در طول فرایند طراحی، کیفیت طراحی نهایی شما را مختل می‌کند. طراحی لوگوی خود را بررسی کنید و ببینید که آیا تمام این معیارها را برآورده می‌کند؟

    8. تمایز

    به‌جای کپی‌کردن طرح یا سبک دیگری، نوآور باشید و از بقیه متمایز شوید. سعی کنید قوانین طراحی را زیر پا بگذارید و ریسک کنید. انواع سبک‌ها را امتحان کنید تا بهترین را پیدا کنید. ترکیب رنگ‌های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که رنگی را پیدا کنید که طرح شما را واقعاً اصیل می‌کند. همچنین طراحی را تا حد ضروری انجام دهید و تمام عناصر غیرضروری را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که سادگی کلید اصلی است.

    لوگو هنر ایرانی

    9. الهام از طرح‌های دیگر

    آخرین قانون برای طرح لوگو هنری مؤثر بسیار ساده است؛ کارهای طراحان دیگر را کپی نکنید. در حالی که الهام گرفتن از طراحان دیگر اشکالی ندارد، کپی‌کردن ایده‌ها یا کارهای دیگران از نظر اخلاقی و قانونی اشتباه است. شما می‌توانید با دانلود رایگان لوگو هنری، روی نمونه رایگان این لوگوها کار کنید تا به یک طرح نهایی و متمایز برسید.

    لوگو هنر اسلامی

    سخن پایانی

    یک لوگو خوب معرف یک برند و رشته است. هر قدر این لوگو بهتر طراحی شده باشد می‌تواند تأثیر بیشتری روی مخاطب گذاشته و آنها را جذب کند. لوگوی هنری از انواع لوگوها است که معرف رشته خاص هنری است. با توجه به اینکه لوگو هنری برای چه کاری است و چه مخاطبانی را هدف قرار داده، طراحی متفاوتی دارد. یک لوگوی هنری خوب بر افراد ماهر، هنرمندان و حامیان مالی تأثیر می‌گذارد. 

    برای طراحی لوگو لازم است تا اصول آن به‌درستی رعایت شود. عجله و بی‌دقتی در طراحی لوگو قطعاً نتیجه خوبی در پی ندارد. یک طراح لوگو خوب از طرح‌های دیگران کپی نمی‌کند و تنها جهت الهام گرفتن استفاده خواهد کرد.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط