ترند طراحی لوگو در سال 2021

آنچه در این مقاله میخوانید
     ترند طراحی لوگو در سال 2021

    لوگو‌ها، نماد، آرم یا علامت تصویری، نوشتاری یا ترکیبی از هردو هستند که نوع فعالیت هر کسب و کاری را نمایش می‌دهند.

    یک لوگو خوب و کارآمد تاثیر به سزایی بر افزایش مخاطبان دارد. در حقیقت امضا و اثرانگشت هر کسب و کاری، لوگو آن است. اما از آنجایی که دنیا روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است، لوگو‌ها نیز بر حسب نیاز لازم است که تغییر کرده و به روز شوند تا بتوانند هم زمان با نیاز جامعه فعالیت‌های خود را ادامه دهند. همچنین تغییر ترند‌ها و به روز شدن آن‌ها باعث ایجاد فضای رقابتی بین برندها می‌شود. نهایتا برندی که بتواند بر حسب نیاز جامعه تغییر کند، برنده است.

    در این مقاله قصد داریم ترند طراحی لوگو را به شما معرفی کنیم. اما قبل از هر چیزی بهتر است منظور از واژه ترند را بدانیم.

    ترند طراحی لوگو به چه معناست؟

    ترند در زمینه و حوزه‌های مختلف، معانی گوناگونی دارد. اما معنی ترند در لغت نامه یعنی گرایش به یک مسئله ویژه و منحصربه فرد. یا همه گیر شدن آن در آینده نه چندان دور، برای نمونه در دنیای بازی‌ها، فراگیر شدن یک بازی. در دنیای مد فراگیر شدن یک نوع طراحی لباس.

    ترند شدن به دنیای طراحی لوگو نیز راه یافته است. گروهی از طراحان لوگو معتقدند که در سال 2021 تغییری در ترندهای سال قبل رخ داده است. به این صورت که ترندهای سال 2020 به روز کردن با استفاده از فناوری‌های تازه و مدرن بود در حالی که ترند طراحی لوگو در سال 2021 نوآوری و خلق لوگو بدون توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در دنیا است.

    ترندهای خلاقانه طراحی لوگو

     

    ترند طراحی لوگو در سال 2021

    در ادامه مقاله شما را با ترندهای خلاقانه طراحی لوگو آشنا خواهیم کرد.

    طراحی دفاع

    در این روش نام برند، تاکیدی و به طور کامل در لوگو نمایش داده می‌شود. در سال 2021 نیز طراحان از این سبک استقبال کرده و با استفاه از خطوط عمیق در عین سادگی بدون اینکه لوگو عجیب و غریب به نظر برسد ترند‌های جالب طراحی لوگو را ارائه دادند.

     طراحی لوگو مینیمالیسم

    طراحی لوگو مینیمالیسم یک طراحی بر پایه سادگی و به دور از هر نوع زرق و برق است و طراحان لوگو با توجه ویژه به روش مینمالیسم سعی در ایجاد لوگوهای جذاب و خلاقانه دارند، برای نمونه لوگو intel.

    ترندهای جالب طراحی لوگو

    فونت غیر عادی

    این ترند طراحی لوگو شامل فونت‌های پیچیده، جالب و فانتزی می‌شود. این نوع از طراحی لوگو، در سال 2021 هم مورد توجه طرفداران خود قرار گرفت، زیرا داشتن علامت تجاری با فونت پیچیده، اصولا منحصر به فرد و خاص بوده و متفاوت با سایر لوگوها می‌باشد، ضمن این که برای بیشتر مردم درک راحتی دارد. مانند لوگوهای Raleuala یا YWEAS

    گردینت

    به کار گیری این نوع سبک در طراحی، موجب تغییر کسل کننده ترین لوگو‌ها به جذاب ترین آن‌ها می‌شود. اگرچه در این نوع فونت، رنگی که استفاده می‌کنید، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آن‌ها دارد. مانند لوگوی AVON

    ترند طراحی لوگو 2021

    خطوط ساده

    این سبک تلفیقی از خطوط مرتب و ساده با اشکال مختلف هندسی است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی لوگوی برند شما دارد. مانند لوگوی HUMA.

    همچنین در سال 2021 استفاده از اشکال زیبای هندسی با کمک رنگ‌های متنوع، مورد استقبال طراحان لوگو قرار دارد. مانند لوگو المپیک.

    ترکیب کلمات و هندسه

    در این ترند در کنار فونت، استفاده از اشکال هندسی متنوع برای ایجاد ارتباط موثر و قوی تاثیر بسیار زیادی دارد. ضمن اینکه این روش در پیشرفت و شناخته شدن برند بسیار موثر است. مانند لوگوهای SPOT، SPLIT.

    حذف کلمه

    حذف کلمه از ترندهای خلاقانه طراحی لوگو است که در آن، یک کلمه یا یک تصویر را برای نمایش جلوه ی بیشتر لوگو، حذف می‌کنند یا با استفاده از یک رنگ بزرگنمایی ایجاد می‌کنند، البته باید دقت کرد که حذف کلمه نباید برای درک مفهوم لوگو، مشکل ایجاد کند. مانند لوگو SAILOR.

    ترند طراحی لوگو در سال 2021

    تقارن

    تقارن یکی دیگر از ترندهای جذاب و کاربردی محسوب می‌شود و مخصوص افرادی است که به تقارن و تعادل در طراحی لوگو بسیار اهمیت می‌دهند.

    لوگوهای متقارن جزو ترند‌های جذاب طراحی لوگو هستندکه آن‌ها را از هر زاویه که نگاه کنید، کاملا یک اندازه و یک دست هستند. همچنین در این ترند طراحی لوگو، می‌توان از خطوط در هم پیچیده ولی مرتب و منظم استفاده کرد. مانند لوگو ANWARD

    مونوگرام

    طراحی مونوگرام یک ترند کاربردی است و با گذشت زمان نه تنها از جذابیت آن کم نشده بلکه استفاده از این سبک، روز به روز بیشتر می‌شود. ساخت لوگو با مونوگرام اگرچه سخت و زمان بر است اما نتیجه آن بسیار لذت بخش و زیبا خواهد بود. مانند لوگوهای Dolby؛ Gmail.

    اشکال نمادین

    در سال 2021 استفاده از سمبل و نماد به ترند طراحی لوگو تبدیل شده است. لوگوها به دنبال ایجاد ارتباط بین مخاطبان و شرکت‌ها هستند. استفاده از سمبل‌ها، موفقیت یک برند را به راحتی نمایش می‌دهند. برای نمونه لوگو اپل یا لوگو استارباکس نمونه موفق لوگو سمبلیک هستند. اگر به دنبال یک لوگو خلاقانه هستید، از آیکون یا نماد در تایپوگرافی لوگو استفاده نمایید.

    همچنین در سال 2021 طراحان لوگو، از نمادهای کلاسیک و شناخته شده قدیمی استفاده می‌کنند و با ترکیب طرح‌های جدید و طرح‌های قدیمی، ترند جالب و خلاقانه لوگو را پدید می‌آورند . مانند الهه ی گیتار ، ققنوس.

    فضای خالی

    استفاده از فضای خالی از آنجایی که پیچیده بوده و ذهن مخاطب را در گیر می‌کند، در بین طراحان لوگو بسیار محبوب است. در این نوع ترند طراحی لوگو، طراحان با تغییر در یکی از حروف و یا حذف آن سعی در بزرگنمایی برند دارند. نمونه واضح برای این سبک، طراحی لوگو LG است.

    شیشه رنگی

    اگرچه در سال‌های بسیار دور، از شیشه‌های رنگی در کلیساها و مکان‌های مقدس استفاده می‌شد. اما امروزه و در سال 2021 ترند طراحی لوگو با تکنیک شیشه رنگی، توانسته جایگاه بسیار خوبی را کسب کند.

    شخصیت حقیقی

    استفاده از شخصیت‌های حقیقی، از جمله ترندهای طراحی لوگو در سال 2021 هستند که مورد استقبال طراحان لوگو قرار گرفته و به کمک آن‌ها، می‌توان یک نوع ارتباط قوی عاطفی بین برند و مخاطب ایجاد کرد.

    ترندهای طراحی لوگو 2021

    شخصیت‌های کارتونی

    ترند طراحی لوگو در سال 2021 استفاده از شخصیت‌های کارتونی است. همچنین مشاغلی که در زمینه سرگرمی فعالیت دارند، از این شخصیت‌های دوست داشتنی برای ایجاد حس رضایت و دوستی با مخاطبان، بیشتر استفاده می‌کنند. مانند لوگو دونات و لوگو دیزنی.

    ترندهای زیبا طراحی لوگو

    طرح‌های متحرک

    فن آوری‌های نوین امکان ایجاد حرکت در تصاویر ثابت را فراهم نموده است. در سال 2021 این ترند در بین طراحان به محبوبیت رسید و امکان طراحی جالب لوگو را فراهم کرد. این ترند طراحی لوگو با ایجاد حرکت در ذهن مخاطب زنده بودن را نشان می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله " لوگوموشن چیست؟ " مراجعه کنید.

    طراحی لوگو رنگی

    با استفاده از رنگ‌های جذاب و متناسب با نوع مخاطبان برند، به راحتی می‌توان یک لوگو خیره کننده و کارآمد را طراحی نمود. در سال 2021 استفاده از رنگ‌های زیبا و مهیج در طراحی لوگو همچنان کاربرد دارد و طراحان حرفه ای با استفاده از رنگ‌های مکمل بر اساس روان شناسی رنگ‌ها سعی در خلق لوگوهای جذاب دارند.

    اصول مهم ترند طراحی لوگو در سال 2021

    برخی از اصول ترند طراحی لوگو عبارتند از:

    رنگ

    از آنجایی که انتخاب رنگ مناسب، تاثیر بسیار زیادی در طراحی لوگو دارد، برای داشتن برند تجاری زیبا و جذاب بهتر است از روان شناسی رنگ‌ها و ترکیب متناسب آن‌ها استفاده کنیم.

    در سال 2021 رنگ خاموش( ترکیب رنگ سیاه یا سفید با رنگ جیغ ) طرفداران زیادی دارد. رنگ خاموش یا مات، حس امنیت و آرامش را به بیننده منتقل می‌کند و از آنجایی که امروزه مردم به دنبال ثبات و آرامش هستند، استفاده از این پالت رنگی در ایجاد ترندهای جذاب طراحی لوگو تاثیر بسیار زیادی دارد.

    نمایش ساده اطلاعات

    شاید در سال‌های قبل استفاده از خطوط نامفهوم، پیچیده و پر زرق و برق طرفداران زیادی داشت، اما در سال 2021 طراحان به کمک اشکال ساده و قابل درک سعی در ارائه اطلاعات و نمایش هنر خود به مخاطبان را دارند.

    جدیدترین ترند طراحی لوگو

    استفاده از اشکال هندسی 

    خوب است بدانید که اشکال هندسی نیز، روان شناسی مربوط به خود را دارند. برای نمونه مربع و مستطیل نماد قدرت، امنیت و نظم هستند، در حالی که بیضی و دایره حس انعطاف و لطافت را به ببینده القا می‌کند، در ادامه مثلث در مخاطب ریسک، هیجان و نشاط را پدید می‌آورد. استفاده از اشکال هندسی یکی دیگر از  ترند طراحی لوگو در سال 2021 است که شما می‌توانید با توجه به معنا و مفهوم هرکدام از اشکال یک لوگو خاص برای کسب‌وکار خود طراحی نمایید.

     

    سخن پایانی

    اگر شما صاحب کسب وکاری هستید که تولیدات آن روز به روز با توجه به نیاز جامعه تغییر می‌کند، بهتر است هم زمان با تغییر محصولات، برند تجاری خود را نیز تغییر دهید. طراحی یک لوگو هوشمندانه و امروزی، مخاطبان را راضی نگه می‌دارد. این امر سبب افزایش مشتری و در ادامه افزایش سود شما نیز می‌شود.

     

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط