طراحی لوگو ارزان به اندازه یک لوگوی گرانقیمت ارزشمند و موثر است؟ همانطور که میدانید لوگو هویت هر کسب و کار است. در حقیقت لوگو مانند امضا و اثر انگشت برندها عمل میکند. با طراحی لوگو زیبا و جذاب، مخاطبان ارتباط بهتری با برند شما برقرار میکنند و این امر موجب میشود در هر زمان و مکانی به راحتی لوگوی برند شما را به یاد بیاورند.
لوگو علامت گرافیکی است که شرکتها و ادارات برای نمایش محصولات و خدمات خود به مشتریان، از آن استفاده میکنند. بیشتر کسب و کارهای معروف در جهان یک علامت تجاری برای معرفی برند خود دارند و با کمک آن خود را از سایر رقبا متمایز میکنند. هر قدر این آرم تجاری ساده تر باشد، در ذهن مخاطب به راحتی نقش میبندد بهترین نمونه میتوان به لوگو نایک اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا اصول طراحی لوگو ارزان را با هم مرور کنیم.
طراحی لوگو ارزان
برای داشتن یک لوگوی برند، دو راه پیش رو دارید. ابتدا میتوانید با یک طراح یا تیم حرفه ای گفت و گو کرده و سفارش طراحی لوگو ارزان را به آنها بدهید یا این که خودتان با هر دانش و مهارتی که دارید با کمک نرمافزارهای گوناگون طراحی لوگو ارزان و لوگوسازهای حرفهای، یک تصویر برند مناسب برای کسبوکار خود طراحی کنید.
حتی اگر شما قصد طراحی لوگو با قیمت ارزان را داشته باشید، ابتدا بهتر است با انواع لوگو آشنا شوید.
انواع لوگو حرفه ای ارزان
لوگوها را به سه دسته تقسیم میکنند که عبارتند از:
لوگو آرم یا لوگو تصویری
در این دسته لوگوها، استفاده از نماد، وکتور، اشکال هندسی و... برای نمایش برند کاربرد زیادی دارد. از جمله میتوان به تصویر برند پلی استیشن، شرکت اپل و پوما اشاره کرد.
لوگوتایپ یا نوشتاری
در این سبک برای طراحی لوگو ارزان ، از کلمات و حروف لاتین یا فارسی با خطوط نازک، ضخیم و کش و قوصهای جذاب استفاده میکنند. برند کوکاکولا یکی از معروف ترین لوگوتایپها به شمار میرود.
لوگو تلفیقی یا ترکیبی
همان طور که از اسمش پیداست برای لوگو حرفه ای ارزان از ترکیب لوگو تصویری و لوگو تایپ استفاده میکنند. این سبک از طراحی لوگو جز پرطرفدارترین و کاربردی ترین سبکها در بین طراحان لوگو است.
سئوالات متداول سفارش طراحی لوگو ارزان
معمولا هنگام سفارش طراحی لوگو حرفه ای ارزان، طراحان، چندین سئوال از شما میپرسند و بر اساس پاسخهایی که میدهید، آرم تجاری مورد نظر شما را به گونه ای که از خروجی کار راضی باشید، ترسیم میکنند.
این مجموعه سئوالات در یک دفترچه قرار دارند که به آن "بریف" میگویند.
از جمله پرسشهای مهم در طراحی لوگو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-
اسم برند شما چیست؟
-
در مورد کسب و کار خود مختصرا توضیح دهید؟
-
هزینه مدنظر برای طراحی لوگو چه مقدار است؟
-
رده سنی، جنسیت و سلیقه مخاطبان برند شما کدام است؟
-
نمونه لوگوهای مورد پسند خود را ارائه دهید؟?
-
نقط قوت و مهم برند شما چیست؟
برای داشتن یک علامت تجاری زیبا میتوانید از انواع نرم افزارهای موجود استفاده کرد. همچنین میتوانید به سراغ انواع قالبهای از پیش آماده، المانهای گوناگون ، افکتها و ... نیز بروید. علاوه براین موارد استفاده از لوگوسازها نیز میتواند کمک بزرگی به شما در زمینه طراحی لوگو ارزان بکند. پس اگر قصد طراحی یک لوگو حرفهای و ارزان قیمت را دارید می توانید روی لوگوساز بیزگو حساب باز کنید.
طراحی لوگو حرفه ای ارزان با نرم افزار
برای اینکه بتوانید یک لوگوی ارزان قیمت را طراحی کنید، باید خودتان دست به کار شوید. برخی از نرم افزارها در این زمینه کاربرد دارند که در این مقاله چندین نرم افزار مهم برای طراحی لوگو با قیمت ارزان را به شما معرفی میکنیم.
نرم افزار Adobe Photoshop
این نرم افزار اگرچه بیشتر در زمینه ادیت کردن عکس کاربرد دارد، اما طراحان حرفه ای نیز برای تهیه لوگو از آن استفاده میکنند. در این برنامه با استفاده از قلم نوری، طرح اصلی را بر روی صفحه نمایش کشیده و سپس با ادیتهای گوناگون، به کارگیری لایههای متنوع و رفع اشکالات کار، لوگو را طراحی میکنند. این نرم افزار برای کسانی که به جزییات اهمیت زیادی میدهند، پیشنهاد میشود..
مزایای فتوشاپ:
-
استفاده از قلم، آبرنگ، انواع براش و...
-
توانایی طراحی سطوح متالیک و سایه روشن
-
امکان ذخیره سازی
-
قابلیت اشتراک گذاری عکس
-
یکپارچگی با سایر برنامههای ادوبی مانند ایلاستریتور
معایب فتوشاپ:
-
محدودیت در طراحی وکتور
-
سخت بودن یادگیری نرم افزار
نرم افزار Adobe Illustrator
این برنامه که در سال 1987 وارد بازار شد، بهترین و کاربردی ترین نرم افزار در طراحی لوگو حرفه ای ارزان است. استفاده از امکانات نامحدود آن مانند افکتهای گوناگون، طیف رنگی جذاب و قابلیت نوشتار متنوع به راحتی با کنترل قلم، در ساخت و طراحی لوگو ارزان به شما کمک میکند.
مزایای ادوبی ایلاستریتور:
-
مجهز به ابزارهای طراحی وکتور مانند نقاشی، افکت، گریدینت و...
-
فیلمهای آنلاین آموزشی
-
شخصی سازی
-
ذخیره سازی
-
یکپارچگی با دیگر برنامههای ادوبی مانند فتوشاپ
معایب ادوبی ایلاستریتور:
- سخت بودن یادگیری نرم افزار
برنامه Affinity Designer
اصولا تصاویر دیجیتالی از نوع وکتور یا رستر هستند. رسترها از اجتماع پیکسلها تهیه میشوند. در حالی که وکتورها تصاویری هستند که بدون تغییر در کیفیت، میتوان سایز آنها را عوض کرد. اکثر نرم افزارهای طراحی تصویر برند، تنها از یکی نوع تصویر پشتیبانی میکنند. در حالی که نرم افزار Affinity Designer توانایی طراحی هردو تصویر وکتور و رستر را دارد و برای طراحی لوگو با قیمت ارزان میتوانید از آن استفاده کنید.
مزایا Affinity Designer
-
پشتیبانی از تصاویر وکتور و رستر
-
پیوستگی با دیگر برنامههای طراحی لوگو ارزان
-
قابلیت ذخیره سازی با انواع فرمت از جمله PSD
-
عضویت بدون پرداخت هزینه
-
حرفه ای بودن نرم افزار
معایب نرم افزار Affinity Designer
-
مجهز نبودن به خطوط پرسپکتیو
نرم افزار InKscape
این برنامه حرفه ای با این که رایگان است اما از لحاظ امکانات، هم تراز با نرم افزارهای پولی است. نرم افزار InKscape مرتب به روزرسانی شده و به راحتی نیاز کاربران را برآورده میکند. تصاویر تولید شده با این برنامه، فرمت svg دارند. افراد ماهر یا مبتدی برای طراحی لوگو حرفه ای ارزان میتوانند از آن استفاده نمایند.
مزایای نرم افزار InKscape
-
رایگان بودن
-
امکان تغییر فونت، وجود پالت رنگی گوناگون، قالبهای آماده، انواع قلم و...
-
به روزرسانی دائمی
-
رقابت با نرم افزارهای پولی
-
معایب برنامه InKscape
-
عدم اجرا در سیستم عامل مک
-
امکان ذخیره سازی با فرمت svg
نرم افزار CorelDraw
از بهترین و قدرتمندترین برنامهها برای سفارش طراحی لوگو ارزان است که با کمک قلم نوری امکان تبدیل طرح دستی به تصاویر گرافیکی را فراهم میکند.
مزایای نرم افزار کورل دراو
-
امکان اجرا در سیستم عامل مک و ویندوز
-
توانایی طراحی متنوع و نامحدود
-
تبدیل طرحهای دستی به گرافیکی
معایب نرم افزار کورل دراو
-
قیمت بالای نرم افزار
-
فایلهای خروجی غیراستاندارد
نکات مهم در طراحی لوگو ازان
برای طراحی لوگو با قیمت ارزان و مناسب که به راحتی بتواند احساسات مخاطبان را برانگیزد، باید به چند نکته هنگام ساخت تصویر برند دقت کرد، از جمله:
-
ساده بودن
-
ماندگار بودن
-
استفاده درست از فضای خالی
-
کپی نکردن
-
بهکارگیری اشکال هندسی
داشتن لوگو برای کسب و کار نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه است. اما این به معنای صرف تمام بودجه برای علامت تجاری نیست.
اگر شما یک استارتاپ نو پا هستید، بهتر است در ابتدای مسیر، هزینه کمتری برای طراحی لوگو خود صرف کنید. این در حالی است که طراحی لوگو ارزان به معنی کیفیت پایین آن نخواهد بود؛ همان طور که طراحی یک لوگو گران قیمت دلیل کیفیت بالای آن نیست.
می توان گفت طراحی لوگو حرفه ای ارزان به معنای قیمت کمتر از حد میانگین است، به طوری که از کیفیت لوگو کم نشود.
عوامل مهم در قیمت لوگو
عواملی که می تواند بر روی قیمت لوگو تاثیر بگذارد، عبارت است از:
-
نام کسب و کار و برند شما
-
آشنایی طراح با کسب و کار شما
-
تیمی که طراحی لوگو برند شما را بر عهده دارد.
-
شخصی که لوگو شما را طراحی میکند.
-
و در نهایت بودجه ای که در اختیار دارید.
"در واقع نوع کسب وکار تا حدودی هزینه طراحی لوگو را تعیین میکند."
البته بهتر است به یک نکته دقت کنید که گاهی سفارش طراحی لوگو ارزان باعث میشود نتیجه نهایی کار پس از مدتی نیاز به تغییر داشته باشد، که به آن "ریدیزاین" میگویند. در نتیجه اگر همان ابتدا هزینه کافی برای طراحی آرم تجاری خود صرف کنید، میتوانید مدت طولانیتری لوگو برند خود را حفظ نگهدارید. ضمن اینکه طراحی لوگو حرفه ای ارزان باید حداقل 6 سال یا بیشتر بتواند پاسخگوی کسب و کار شما باشد.
نکات مهم در سفارش طراحی لوگو با قیمت ارزان
هنگام سفارش طراحی لوگو ارزان به چند نکته توجه داشته باشید:
-
اعتبار لوگو و نمایش مفهوم کسب و کار خود را درنظر بگیرید.
-
به هم خوانی موضوع و مفهوم توجه کنید.
-
منعطف بودن به این معنی که لوگو در هر سایز و پالت رنگی قابلیت چاپ را داشته باشد، یک نکته بسیار مهم است.
-
پایدار بودن لوگو را درنظر بگیرید. به این معنی که لوگوی شما با گذشت زمان کارایی خود را از دست ندهد.
سخن پایانی
لوگوها نماد هر کسب و کار هستند و مخاطبان با دیدن آنها به اهداف پشت برند پی میبرند، ضمن این که داشتن علامت تجاری زیبا باعث سودآوری بیشتر کسب و کار هم میشود. در نتیجه برای داشتن لوگو برند، باید بودجه قابل قبولی را مدنظر قرار دهید. البته این به معنای صرف تمام بودجه برای تصویر برند نیست. بلکه شما میتوانید با جست و جو و بررسی، در مورد شرکتها یا افراد ماهری که این کار را انجام میدهند طراحی لوگو با قیمت ارزان را سفارش دهید. به گونه ای که در نهایت از نتیجه کار راضی باشید.