انواع متفاوت لوگو

آنچه در این مقاله میخوانید
    انواع متفاوت لوگو

     

    برای داشتن یک طرح لوگوی حرفه ای ابتدا باید بدانیم چند نوع سبک متفاوت لوگو وجود دارد و آن گاه مشخص کنیم که به کدام نوع لوگو علاقه داریم.
    در این پست انواع متفاوت لوگو را به شما معرفی خواهیم کرد تا هنگام طراحی لوگو یکی از آن ها را انتخاب کنید و آنگونه که دوست دارید لوگوی خود را طراحی کنید :

     

     

    نماد یا نشانه ( پیتکوگرام یا آیکون)

    این سبک لوگو یک شکل یا نشانه است که به نام شرکت ، موضوع و هدف اصلی شرکت، ذهن مشتریان و یا مفاهیم دیگری اشاره می کند. از دیدگاه روانشناسی این سبک لوگو بهترین نوع طراحی لوگو است زیرا یک شکل ساده به راحتی در ذهن ماندگار خواهد شد و بدون در نظر گرفتن اینکه بیننده چه فرهنگ ، چه زبانی و یا از چه کشوی است می تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. در شکل زیر بعضی از لوگوهای از این نوع سبک را مشاهده می کنید:

    نماد یا نشانه ( پیتکوگرام یا آیکون)

     

     

     

     

    فونت گونه یا نوشتاری ( لوگو تایپ، فونت سفارشی، ورد مارک)

    ساخت لوگو به صورت نوشتاری یعنی نام برند و سازمان با استفاده از یک فونت مناسب و خاص و یا فونت سفارشی شده طراحی می شود. طراحی لوگو نوشتاری به این شکل است که نام برند با یک فونت آماده اما به صورت خاص و یا با یک نشانه مفهمومی ساخته می شود و اغلب با یک تغییر خلاقانه کوچک مفهوم را خواد رساند و زیبا و منحصر به فرد می شود. در تصویر زیر نمونه های طراحی لوگو نوشتاری را مشاهده می کنید:

     

     

    فونت گونه یا نوشتاری ( لوگو تایپ، فونت سفارشی، ورد مارک)

     

     

     

    حرفنماد ( مونوگرام)

     

     

    مونوگرام نوعی از لوگو است که در آن با استفاده از حرف یا حروف اول نام برند یک طرح لوگو ساخته می شود و نشانه به گونه ای حرف یا بعضی از حروف اول برند خواهد شد. معمولاً زمانی از این سبک استفاده می شود که نام برند طولانی است . نمونه هایی از این طراحی لوگو در زیر آورده شده است :

     

     

    حرفنماد ( مونوگرام)

     

    لوگوی ترکیبی 

     

     

    بسیاری از برندها هستند که نوشتار و نماد آن ها با هم استفاده شده است. امکان دارد از چند نوع سبک قبلی به شکلی خاص کنار هم ترکیب شوند و همیشه به یک شکل استفاده شوند. برخی از نمونه های آن را در زیر می بینید:

     

     

    لوگوی ترکیبی

     

     

    لوگوی کلاسیک یا شلوغ

     

    بسیاری از روانشناسان این نوع لوگو را به دلیل شلوغی توصیه نمی کنند. سادگی همیشه و همه جا اصل مهمی بوده و هست. لوگوهای کلاسیک معمولاً شلوغ و پر از جزییات هستند و نام برند با بسیاری از اشکال در هم آمیخته است. در زیر برخی از انواع آن را می بینید . این نوع سبک طراحی لوگو قدیمی شده است.

     

     

    لوگوی کلاسیک یا شلوغ

     

     

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط