مقالات

18 / 12 / 1399

موکاپ چیست؟

موکاپ یا پیکرنما، اصطلاحی است که حتی بسیاری از اهالی گرافیک نیز با آن غریبه‌اند. بگذارید مفهوم پیکرنما را با یک مثال برایتان روشن‌‌ کنم. فرض کنید به عنوان یک طراح، شکلی برای چاپ بر روی لباس آماده کرده‌اید. فایل پیکرنما می‌تواند طرح اولیه شما را به صورت مجازی بر روی تیشرت بیندازد. بدین ترتیب بدو...

03 / 12 / 1399

وکتور چیست و چه کاربردی دارد؟

اولین بار از وکتور (تصاویر برداری) در اواخر دهه‌ی پنجاه میلادی و در سیستم دفاعی ایالات متحده به شکل نمایشگرهای برداری استفاده شد؛ البته، بعد از آن هم طراحان از گرافیک برداری به ‎صورت جدی در نرم‌افزار Sketchpad بهره گرفتند. از جمله سیستم ‎های دیگری که در آن‌ها از تصاویر برداری برای نمایش ...

30 / 11 / 1399

لوگو موشن چیست؟

دنیای تکنولوژی به‌سرعت در حال پیشرفت است و به نظر می‌رسد همه‌ی صنایع و بیزنس‌ها مجبور هستند پا‌به‌پای آن پیش بروند تا موفقیت خود را حفظ کنند. یکی از حوزه‌هایی که همواره باید سعی در تحول و پیشرفت خود داشته باشد، حوزه‌ی بازاریابی و به ویژه طراحی لوگو است. امروزه زیاد می‌بینیم که لوگوها دیگر فقط تصا...

30 / 11 / 1399

اصول طراحی لوگو

اگر شما شرکتی تأسیس ‌کنید و بخواهید برندتان را ثبت یا برای خدمات و محصولاتتان تبلیغ کنید، نیاز به یک علامت برای شناساندن محصول خود به مردم‌ دارید. این علامت، معرف برند شما و خدمات یا محصولاتی‌ است که ارائه می‌دهید. دنیای تجاری امروز، دنیای رقابت است. هر محصولی که تولید کنید یا هر خدمتی که ارائه م...

29 / 11 / 1399

تفاوت لوگو و آرم در چیست ؟

«لوگوتایپ می‌خواهید یا لوگومارک (آرم)؟» این یکی ازاولین سؤالاتی است که باید هنگام انتخاب یک لوگو از خود بپرسید، زیرا هویت بصری برندتان به آن وابسته است. پاسخ دادن به این سوال احتمالاً شما را سردرگم خواهد کرد. بالاخره تفاوت لوگو و آرم (لوگومارک) در چیست؟ مگر هر دو لوگو نیستند؟ قبل از هر چیز...

29 / 11 / 1399

بهترین لوگو ساز اندروید

طراحی لوگو یکی از امکاناتی است که نرم‌افزارهای لوگو ساز اندروید در اختیار کاربران این سیستم‌عامل قرار می‌دهند؛ اما، کاربرد این نرم‌افزارها چیست؟ اگر شما هم کسب‌و‌کار تازه‌ای راه انداخته‌اید و می‌خواهید با حداقل هزینه، کار خود را شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز یک لوگو برای خود طراحی کنی...

29 / 11 / 1399

قیمت طراحی لوگو به چه فاکتور هایی بستگی دارد؟

لوگو بخش اساسی هویت هر برند و اغلب اولین چیزی است که یک مشتری در مواجهه با یک برند به آن توجه می ‌‌کند . لوگوی هر برند،‌ آن برند را از رقبایش متمایز می سازد‌. قیمت طراحی لوگو های مختلف متفاوت است. اگر برای طراحی لوگوی خود از یک طراح حرفه ای یا شرکت طراحی کمک بگیرید‌،‌ می توانید اطمینان خاطر...

29 / 11 / 1399

انتخاب بهترین فونت لوگو

فونت لوگو جزء مهمی از لوگو و معرف برند شما است؛ پس ، اهمیت آن‌ را نادیده نگیرید. فونتی که با فعالیت شرکت شما تناسب داشته باشد، می‌تواند نام تجاری‌تان را برجسته کرده و آن‌ را در ذهن مخاطب ماندگار کند. فونت انتخابی بر تفسیر پیام شما به مخاطبان تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین، هنگام انتخاب فونت لوگو با...

29 / 11 / 1399

آموزش طراحی لوگو با آیفون

آیا تابه‌حال به طراحی لوگو با آیفون فکر کرده‌اید؟ اگر شما هم یکی از طرفداران محصولات شرکت اپل هستید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید با همین موبایل آیفون که در دست دارید، می‌توانید طراحی‌های جذابی طراحی کنید. با توجه به رقابت شدیدی که میان شرکت‌های موبایل در زمینه ‌ های مختلف از جمله طراحی گر...

28 / 11 / 1399

آیا لوگو اسم برای کسب و کار من مناسب است؟

اگر به دنبال یک لوگوی مناسب برای کسب‌و‌کار خود هستید، لوگو اسم را انتخاب می‌کنید یا لوگو مارک را؟ این سؤالی است که در قدم باید به آن پاسخ دهید. آیا شما تفاوت این دو را می‌دانید؟ خوب است بدانید که این دو نوع لوگو، کاملا با یکدیگر فرق دارند. لوگو مارک به ‌ صورت یک نماد است که بیانگر نوع کسب‌و‌کار ...

22 / 10 / 1399

چرا لوگو مینیمال محبوب است؟

خطوط پررنگ، ساده و تک رنگ از ویژگی‌های لوگو مینیمال است. در این طراحی تاکید زیادی به تمرکز روی مفهوم اصلی و پرهیز در استفاده از موارد غیرضروری می‌شود. علت جذابیت بسیار زیاد طراحی مینیمال قدرت آن در تبدیل یک برند معمولی، به یک برند شیک و مدرن است.   اگرچه راحت‌ترین روش در طراحی لوگو این است که کا...

10 / 10 / 1399

چرا لوگوی گوگل تغییر می‌کند؟

سایت محبوب گوگل اخیرا اعلام کرده که روزانه 3.5 میلیارد بار از این موتور جستجو برای سرچ کردن استفاده می شود. چنین آماری به ما می گوید که ممکن است هر انسان عادی در یک روز به طور متوسط 1 تا 30 بار لوگوی گوگل را در روز ببیند.  این محبوبیت برند گوگل بیش از 2 دهه است که به صورت روزافزون در حال...