طراحی لوگو با مربع

آنچه در این مقاله میخوانید
    طراحی لوگو با مربع

    طراحی لوگو با مربع یکی از رایج‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌های طراحی لوگو است. وقتی افراد به اشکال و رنگ‌ها در لوگوها نگاه می‌کنند، فرآیندهای روانی زیادی در ذهن آن‌ها رخ می‌دهد. هر کدام از اشکال مورد استفاده در لوگو احساسات، افکار و ادراکات متفاوتی را در مغز مخاطب طنین انداز می‌شوند.

     طراحان گرافیک و لوگو با انتخاب رنگ‌ها و اشکالی که واکنش مورد نظر را برمی‌انگیزد، می‌توانند بر نحوه احساس مخاطبان نسبت به طراحی و در نهایت، نحوه درک آنها از برندی که لوگو به آن اشاره می‌کند، تأثیر بگذارند. طراحان باهوش و موفق کاملاً از واکنش طرح‌هایشان و اینکه چگونه می‌توانند با توجه به متغیرهایی مانند سن، جنسیت، فرهنگ و ترجیحات اجتماعی تغییر کنند، آگاه هستند.

    استفاده از اشکال هندسی در طراحی لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است. مغز انسان به‌راحتی می‌تواند اشکال را بفهمد و به خاطر بسپارد. یک شکل متمایز یا نمادین مدت‌ها پس از دیدن آن در ذهن مخاطبان می‌ماند. اگر به دنبال یک شکل قابل اعتماد و پرقدرت برای استفاده در طراحی لوگو هستید، شاید مربع بهترین شکل باشد.

     استفاده از خطوط عمودی و افقی در مربع تعادل کاملی را برای نشان دادن قابلیت اطمینان به مخاطبان ایجاد می‌کند. چیزی که هنگام استفاده از مربع باید با دقت در نظر گرفته شود این است که خیلی خسته کننده تلقی نشود. بدون استفاده صحیح از رنگ، سایه و جلوه‌های دیگر، مربع می‌تواند کمی کسل کننده شود. در این مقاله به ارائه کامل اصول طراحی لوگو با مربع و معروف‌ترین برندهایی که از این نوع طراحی استفاده کرده‌اند پرداخته شده است؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با بیزگو همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره طراحی لوگو با مربع بدانید به شما بگوییم.

    کاربرد مربع در طراحی لوگو

    لوگو مربعی انتخاب مناسبی برای طیف وسیعی از مشاغل و سازمان‌ها است. این طراحی یک راه عالی برای نشان دادن شخصیت برند شماست و می‌توان از آن در انواع گونه‌های بازاریابی، از کارت ویزیت گرفته تا سربرگ وب‌سایت استفاده کرد. به علاوه، به خاطر سپردن لوگوهای مربعی برای مخاطبان آسان است و در هر دستگاه با اندازه صفحه نمایش مختلف، عالی به نظر می رسد؛ بنابراین، اگر به دنبال لوگویی هستید که منحصر به فرد، همه کاره و آسان برای استفاده باشد، یک لوگو مربعی می‌تواند بسیار مناسب باشد.

    به طور کلی مربع ها اشکال محبوبی برای طراحی لوگو برندهایی هستند که می‌خواهند اعتماد، ثبات و ساختارمندی را منتقل کنند. لوگوهای مربعی برای مدت‌هاست که در بسیار از موسسات مالی جهت انتقال ارزش‌ها و محصولات تجاری در سطح ناخودآگاه استفاده می‌شوند. ارتباط لوگوهای مربعی فراتر از موانع زبانی است و حتی می توان از آنها برای ایجاد یک برند در سطح بین المللی استفاده کرد.

    اصول طراحی لوگو با مربع

    مفهوم مربع در طراحی لوگو

    یک لوگو مربعی بسته به رنگ‌ها، فونت‌ها و تصاویر مورد استفاده در آن‌ها، می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، یک لوگو مربع سبز ممکن است نشان دهنده رشد و یک لوگو مربع آبی ممکن است نشان دهنده قابل اعتماد بودن باشد. برخی از معانی رایج لوگوهای مربعی عبارتند از:

    • ثبات
    • استحکام و قدرت
    • تعادل
    • تقارن
    • وحدت.

    همان طور که مشاهده کردید با به کارگیری مربع در طراحی لوگو خود می‌توانید معانی مختلفی را ارائه دهید. تنها کافی است مربع را با رنگ ها وطرح‌های مختلف و منحصر به فرد در طراحی لوگو به کارگیرید.

    بهترین رنگ‌ها برای طراحی لوگو با مربع

    بهترین رنگ‌ها برای طراحی لوگو با مربع به معنایی که می‌خواهید منتقل کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید لوگوی شما نشان دهنده قابلیت‌اعتماد بودن باشد باید از رنگ آبی یا سبز استفاده کنید. اگر می‌خواهید لوگوی شما پرانرژی و هیجان انگیز باشد، باید از ترکیب رنگ‌های قرمز یا نارنجی استفاده کنید. برخی از ترکیبات رنگ رایج برای لوگوهای مربعی عبارتند از:

    • آبی و سبز
    • قرمز و زرد
    • بنفش و صورتی
    • سیاه و سفید.

    بهترین فونت‌ها برای طراحی لوگو با مربع

    انتخاب بهترین فونت لوگو برای طراحی لوگوی مربعی به ظاهر کلی لوگو شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید لوگوی شما مدرن و شیک باشد، می توانید از فونت sans-serif استفاده کنید. اگر می خواهید لوگوی شما کلاسیک و جاودانه باشد، باید از فونت Serif استفاده کنید. برخی از فونت‌های رایج برای طراحی لوگوهای مربعی عبارتند از:

    • Arial
    • Times New Roman
    • Helvetica
    • Verdana
    • Georgia

    بهترین چیدمان برای لوگو مربعی چیست؟

    بهترین چیدمان برای طراحی لوگو با مربع نیز به ظاهر کلی لوگو شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید لوگوی شما ساده باشد، می‌توانید از یک تصویر یا نماد استفاده کنید. اگر می‌خواهید لوگوی شما پیچیده‌تر باشد، ممکن است از چندین تصویر یا نماد استفاده کنید. برخی از چیدمان های رایج برای طراحی لوگوهای مربعی عبارتند از:

    • یک تصویر یا نماد واحد
    • چندین تصویر یا آیکون
    • نام یا حروف اول شرکت
    • ترکیب با یک شعار.

    چه چیزی یک لوگو مربعی را به یاد‌ماندنی می‌کند؟

    عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند یک لوگو مربعی را به یاد‌ماندنی کنند، اما برخی از مهمترین آنها عبارتند از سادگی، خلاقیت و منحصر به فرد بودن طراحی لوگو با مربع. یک لوگوی ساده به راحتی قابل یادآوری است و یک لوگوی خلاقانه در ذهن افراد باقی خواهد ماند. یک لوگو مربعی منحصر به فرد به برند شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شوید.

    لوگوهای معروف مربعی 

    ما برخی از محبوب‌ترین لوگوهای مربعی را در این بخش تجزیه و تحلیل کرده‌ایم تا بتوانید طراحی آنها را درک کنید و منابع الهام‌بخشی را برای خودتان پیدا کنید.

    لوگو بی بی سی

    مرکز پخش بریتانیا یکی از قابل تشخیص ترین نمونه های لوگوی مربعی را دارد. زمانی که لوگوی شبکه برای اولین بار راه اندازی شد، از چندین تکرار دایره‌ای برای تمایز بین کانال ها (بی بی سی آموزش، بی بی سی نیوز و غیره) تشکیل شده بود. در دهه 1980، تصمیم به مدرن سازی برند گرفته شد. حروف جعبه به صورت مربع قرار گرفت و به لوگوی جدید تبدیل شد.

    اشکال مربعی ساده و قوی در طول زمان امتحان خود را پس داده‌اند. لوگوی مربعی بی بی سی نمونه ای عالی از این موارد است که چگونه ساده سازی برند شما می‌تواند تاثیرگذارترین و اصلی ترین عناصر را در اختیار شما بگذارد. همچنین شناسایی و چاپ روی کالا در حالت آفلاین نیز دراین صورت آسان‌تر است.

    لوگو بی بی سی

    لوگو امریکن اکسپرس

    امریکن اکسپرس نمونه کاملی از لوگوی مربعی دارد. به عنوان یک سازمان مالی، شرکت نیاز به برقراری ارتباط امن وقابل اعتماد دارد. طراحی ساده آبی آنها با فونت sans serif از زمان آغاز به کار تغییر بسیار کمی داشته است. این عناصر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شخصیت برند شرکت را کاملاً نشان دهند.

    لوگو امریکن اکسپرس

    لوگو Gap

    طراحی لوگوی مربعی Gap به قدری نمادین است که زمانی که این شرکت در سال 2010 تلاش کرد برند خود را تغییر دهد، اعتراض عمومی گسترده ای به وجود آمد. نسخه جدید تنها پس از یک هفته حذف شد. حتی پس از اینکه گپ دوباره لوگوی خود را در سال 2016 تغییر داد، اکثر مردم هنوز این برند را با مربع آبی کلاسیک آن مرتبط می‌دانند.

     لوگو Gap

    لوگو lego

    چه کسی با لگو بازی نکرده است؟ یکی دیگر از نام‎های آشنای قدیمی (در سال 1932 تاسیس شد!) لگو است، این شرکت در دهه 1950 یک مربع زرد به لوگوی خود اضافه کرد. تا دهه 60 لوگویی که ما اکنون می شناسیم و دوست داریم شکل گرفت. نام تجاری قرمز، زرد و سفید لگو به طور جهانی قابل تشخیص است و به عنوان یک لوگوی مربعی جذاب شناخته می‌شود. لوگو لگو مشهورترین لوگوی مربع قرمز در جهان است!

    لوگو lego

    لوگو مایکروسافت

    لوگوی فعلی مایکروسافت یک ساخته نسبتا جدید است. قبل از سال 2012، این شرکت از یک لوگوی ساده و سیاه و سفید استفاده می‌کرد. امروزه طراحی نماد لوگوی جدید بدون نام این شرکت در سراسر جهان قابل تشخیص است. این سطح از شناخت نشانه یک لوگوی مربعی واقعا موفق است.

    لوگو مایکروسافت

    لوگو نوشن

    Notion یک نرم افزار مدیریت پروژه است که به افراد و مشاغل کمک می‌کند تا سازماندهی شوند. چه شکلی بهتر از یک مربع، ساختار و سازماندهی را منتقل می‌کند؟ Notion مکعبی با مونوگرام "N" را به کار برد تا به یاد‌ماندنی باشد و خود را از فضای مدیریت پروژه شلوغ از قبل متمایز کند.

    لوگو نوشن

    لوگو لینکدین

    حرفه ای ها برای اخبار صنعت، فرصت های شغلی و رویدادهای شبکه حرفه ای به Linkedin تکیه می کنند. لوگو لینکدین باید حرفه ای بودن و قابلیت اعتماد را منتقل می‌کرد؛ بنابراین از یک فونت مدرن و یک مربع استراتژیک در اطراف "in" استفاده کرد. این لوگو در طول سال ها تغییر زیادی نکرده است، به جز استفاده از آبی سرمه ای برای القای احساسات وفاداری و اعتماد.

    لوگو لینکدین

    لوگو ترلو

    Trello یک ابزار مدیریت پروژه است که از مربع آبی برای انتقال ساختار و اعتماد به کاربران خود استفاده می‌کند. از آنجایی که لوگوی مربعی به عنوان یک برنامه وجود دارد، به خوبی به عنوان نماد برنامه عمل می‌کند و به وضوح نشان می‌دهد که یک ابزار بهره وری است. خطوط عمودی پیشرفت و تصویری از طرح‌بندی نمودار به سبک کانبان آن را به تصویر می‌کشند.

    لوگو ترلو

    سخن پایانی

    در این مقاله سعی کردیم تا شما را با اصول طراحی لوگو با مربع و برخی از معروف ترین برندها که از این سبک در طراحی لوگو خود پیروی کردند، آشنا سازیم. اگر می خواهید یک لوگوی تاثیرگذار داشته باشید، ممکن است یک مربع بهترین شکل برای این کار باشد. به یاد داشته باشید که در مورد رقبا خود تحقیق کنید و یک پالت رنگ قوی ایجاد کنید.

    این نکات به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های خود را محدود کنید و یک ایده واضح برای ایجاد یک لوگو ایجاد کنید. شما می‌توانید در لوگوساز آنلاین بیزگو در کمترین زمان لوگو مربعی خود را طراحی کنید؛ فرآیند طراحی سریع و آسان است. بنابراین می‌توانید ایده‌های خود را آزمایش کنید و محصول نهایی با کیفیت و حرفه ای را در بیزگو دریافت کنید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط