استفاده از شکلهای هندسی در طراحی لوگو به کسب و کار شما، فراتر از جذابیت، به زیبایی شناختی آنها کمک میکند. تحقیقات روی ارتباطات بصری نشان میدهد که شکلهای خاص در مغز انسان با توانایی تقویت پیام مورد نظر، ارتباط بیشتری را با مخاطب هدف برقرار میکند. این امر بدان معناست که افزودن یک شکل عمدی به طراحی لوگو شما نه تنها ظاهر آن را تغییر میدهد، بلکه نحوه درک آن توسط مخاطبان را نیز تغییر خواهد داد.
طراحی لوگو مثلثی، شکلی پویا از طراحی لوگوها به شمار میرود. مثلث با نبوغ، ثبات و همچنین عرفان و هنر همراه است. خطوط خشن و هندسه دراماتیک مثلث ها میتواند لوگوهای بسیار جذابی را ایجاد کند. قدرت شکل مثلث این است که بسته به اثری که میخواهید داشته باشید، میتوان آن را متفاوت در موقعیت قرار داد. طرحهای لوگو مثلثی، معمولاً در میان دیگر اشکال لوگوها برجسته به نظر میرسند. در جایی که لوگوهای دایرهای نشان دهنده یکپارچگی و لوگوهای مربعی نشان دهنده ساختار هستند، مثلث ها شامل هندسه جذابتری هستند که میتواند یک لوگوی چشمگیر ایجاد کند.
مطالعه این مقاله به شما کمک میکند مفهوم مثلث در لوگو را بفهمید و نمونه هایی از برندهای معروفی که از مثلث در طراحی لوگوی خود استفاده کردهاند را بشناسید؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با بیزگو همراه باشید تا هر آنچه که باید در رابطه با طراحی لوگو مثلثی بدانید به شما بگوییم.
مفهوم مثلث در لوگو
در دنیای واقعی، مثلث ها با ثبات همراه هستند. به پل ها، تکیه گاه های روی الاکلنگ و خرپاهای فولادی در ساختمان های صنعتی فکر کنید، همه این سازه های پایدار به لطف هندسه مثلث ها استوار هستند. برندهای معروفی مانند شورون، دلتا و CAT از اشکال مثلثی برای نمایش نوآوری و ثبات خود استفاده میکنند. مثلث ها در طراحی انعطاف پذیری را ارائه می دهند که سایر اشکال آن را ندارند. با تغییر جهت یک مثلث، ظاهر، احساس و معنای کاملا متفاوتی در لوگو به دست میآید.
مثلث ها دارای یک عنصر رمز و راز هستند که از نظر تاریخی با گروه هایی مانند سنگ تراشان، ایلومیناتی و سلتیک درویدها مرتبط است. در طراحی لوگو، مثلثی را با نوک به سمت بالا قرار دهید تا طراحی ثابتتری داشته باشید. نوک مثلث را به سمت پایین بچرخانید تا لوگوی پویا تری داشته باشید. همچنین میتوانید از مثلث ها در لوگوها برای جایگزینی حروف "A" و "V" استفاده کنید.
استفاده از مثلث در لوگو
مثلث ها را میتوان به روشهای مختلفی طراحی کرد و نحوه استفاده از آنها میتواند به طور قابل توجهی درک مخاطبان شما از لوگویتان را تغییر دهد. ما چند نمونه از سبک طراحی لوگوهای مثلثی معروف را در ادامه آوردهایم که طیف وسیعی از احساسات را به تصویر میکشند تا به شما در سفر خود برای ایجاد لوگویتان کمک کند.
لوگو مثلثی با لبه رو به بالا
در ادامه درک ما از علم پشت اشکال، مثلث هایی که با یک راس رو به بالا و روی پایه خود قرار می گیرند به بینندگانشان اجازه میدهند آنها را به عنوان اشکالی محکم و قوی درک کنند. این شکل که در طراحی لوگو استفاده میشود، حس محافظت، قابلیت اطمینان، قدرت و هدفمندی را منتقل میکند. ثبات ذاتی در این شکل خاص، استفاده از آن را برای یک برند فناوری و مالی عالی میکند. در ادامه چند نمونه از برندهایی که از این نوع طراحی استفاده کرده اند را مشاهده خواهید کرد.
لوگو مثلثی وارونه
مثلثی که در هر یک از زوایای خود تعادل برقرار می کند، نشان دهنده توانایی در دقیق و جسور بودن برند است. اما برندهایی که می خواهند نوآور به نظر برسند یا می خواهند از حس ماجراجویی بهره مند شوند، از مثلث هایی استفاده می کنند که وارونه هستند.
در اصطلاح عملی تر، از این اشکال خاص برای نشان دادن ورود، مکان و مقصد استفاده می شود. این لوگوها به ویژه برای مشاغلی مناسب است که در صنایعی هستند که دقت در آنها بسیار مهم است. شرکتهای معماری، صنعت خودرو و اپلیکیشنهای مکان به طور طبیعی برای استفاده از نشان مثلث وارونه مناسب هستند. در ادامه دو نمونه از این طراحی ها را مشاهده خواهید کرد.
لوگو مثلثی که حرکت را نشان میدهد
هنگامی که مثلث به جهتی خاص هدایت میشود، بلافاصله به نماد حرکت رو به جلو تبدیل میشود. این نوع طراحی برای نشان دادن سرعت، جهت، حرکت و همچنین به عنوان نماد دیجیتال "بازی" استفاده میشود. به همین دلیل است که گوگل از آن به عنوان نماد PlayStore خود استفاده کرده است. برندهایی با ارزشهای اصلی آیندهاندیشی، انگیزه نوآورانه و رویکرد آیندهنگر با ارائه یک نشان مثلث کج در لوگو خود که نشاندهنده جهت است، بسیار خوب عمل میکنند. در ادامه برخی از لوگوها که بر پایه این اصول طراحی شدهاند آورده شده است.
مثلث های تعبیه شده در اشکال دیگر
گاهی اوقات لوگوهایی را میبینید که مثلثهایی را با اشکال دیگر ترکیب میکنند تا سطوحی از معانی را به لوگوی خود اضافه کنند. اگرچه چنین طرح هایی بسیار رایج نیستند، اما منحصر به فرد بودن آنها باعث تمایز آنها میشود، که بخش مهمی از برندسازی است. اینکه کدام شکل را میخواهید برای مثلث اصلی خود استفاده کنید به پیام برند شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر میخواهید برای مخاطب نوآورانه و قابل اعتماد، اما خستهکننده نباشید، میتوانید از شکل مثلث (به شکل سر موشک) در یک لامپ (گرد) استفاده کنید. همچنین میتوانید انتخاب کنید که مثلث خود را در یک مربع قرار دهید یا آن را در کلمات لوگو خود جاسازی کنید تا معانی بیشتری به تصویر برند خود اضافه کنید. در ادامه میتوانید دو نمونه از این طراحی را مشاهده کنید.
لوگوهای مثلثی برندهای معروف
از آنجایی که مثلثها هنگام استفاده در طراحی لوگو معنای زیادی را منتقل میکنند، جای تعجب نیست که برخی از محبوبترین و پررونقترین برندها از قدرت آن برای برند خود استفاده کردهاند. FedEx، Mitsubishi Motors و HGTV همه برندهای چند میلیارد دلاری هستند که در لوگوی خود یک مثلث دارند. از آنجایی که این شکل خاص برای ارائه قدرت و ثبات استفاده میشود، صنایعی مانند خودرو، انرژی، فناوری، امور مالی، بازی و سرگرمی، شرکت های هواپیمایی و شرکتهای خدمات لجستیک از مثلثها برای پیشبرد پیام برند خود استفاده میکنند. بیایید به چند مورد از لوگوهای مثلثی برندهای معروف نگاهی بیاندازیم:
-
آدیداس
-
گوگل پلی
-
ویزا
-
ایر بی ان بی
-
ریباک
-
گوگل درایو
-
کت
مثلث یکی از پیچیدهترین اشکال برای درست کردن ساختار طراحی لوگو است. اما زمانی که به طور موثر مورد استفاده قرار گیرد، تاثیرگذارتر از یک لوگو گرد یا مربع است. امیدواریم این مطلب به شما کمک کرده باشد تا درک کنید که روانشناسی اشکال هندسی در طراحی لوگو میتوانند به کمک شما بیایند. حال که به تمامی مفاهیم طراحی لوگو مثلثی واقف شدید، میتوانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن به طراحی لوگو مثلثی خود در بیزگو بپردازید.