در این مقاله از بیزگو، قصد داریم نگاهی دقیقتر به لوگو شنل و تاریخچه آن بیندازیم و بررسی کنیم که چه چیزی لوگو این شرکت را بسیار مؤثر کرده است.
لوگو شنل فقط نماد یک برند نیست، بلکه این لوگو به یکی از محبوبترین نمادها در جهان تبدیل شده و زنان و مردان به طور یکسان مشتاق این برند هستند. لوگو کوکو شنل به عنوان یکی از به یاد ماندنیترین لوگوها نهتنها در صنعت مد، بلکه در کل جهان، همیشه نمایانگر ظرافت و برتری بوده است.
لوگوی شنل در سال 1925 توسط گابریل شنل ساخته شد. این لوگو بر طرحها و بستهبندی تمام محصولات شنل تسلط داشته و بر روی کیف، کفش و جواهرات این برند نیز قابلمشاهده بوده و بخش بزرگی از تصویر برند است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هر آن چه که باید درباره لوگو شنل بدانید به شما بگوییم.
با معروف ترین لوگوهای پوشاک و فشن در جهان آشنا شوید.
تاریخچه لوگو شنل
تاریخچه طراحی لوگوی شنل چند بحث و جدل پیرامون خود دارد. برخلاف سایر برندها، چندین لوگوی شنل برای ردیابی در طول سالها وجود ندارد. در عوض، تاریخچه لوگوی شنل شامل تمرکز مستقیم بر روی یک تصویر منفرد و قدیمی است. با این حال، برخی افراد استدلال میکنند که کوکو شنل اولین زنی نبود که C درهم تنیده را به عنوان نماد خود پذیرفت. ظاهراً ملکه کلود فرانسه نیز زمانی که در شاتو دو بلوآ بود از نماد مشابهی استفاده میکرد و کاترین دی مدیچی پس از ازدواج با خانواده فرانسوی نشانی مشابه داشت.
در حالی که دشوار است دقیقاً بدانید که تاریخچه این لوگو از کجا شروع شده است، اما به جرات می توان گفت که کوکو شنل قطعاً C درهم تنیده را مشهور کرده است. او اولین فروشگاه خود را در سال 1910 افتتاح و شروع به فروش کلاه کرد. درنهایت، مجموعه گزینههای لباس موجود از شنل شروع به رشد کرد. شنل همچنین با ساخت عطر نمادین Chanel Number 5 به شهرت رسید.
داستان رسمی لوگو شنل این است که شنل، لوگوی معروف خود را در سال 1925 پس از الهام گرفتن از یک پنجره شیشهای رنگی از کلیسایی در اوبازین طراحی کرد. افراد دیگر معتقدند C های به هم پیوسته اشارهای به کوکو شنل و رابطه عاشقانه آرتور کپل پس از مرگ آرتور داشتند. حتی شایعهای وجود دارد که کوکو شنل این طرح را از میخائیل وروبل درخواست کرده است. در هر صورت، C های به هم پیوسته علامت رسمی شنل در سال 1925 به شیشه عطر شماره 19 این برند ختم شد و تاکنون ادامه داشته است.
معنی لوگو شنل
در نگاه اول، نماد شنل در معنای آن بسیار ساده به نظر میرسد. لوگوی CC شنل ابزاری عالی برای نشان دادن نام و نام خانوادگی طراح آن، یعنی Coco Chanel است. البته، افرادی که درباره تاریخچه لوگو کوکو شنل مطمئن نیستند، این تعریف را زیر سؤال میبرند.
تاریخچه رمانتیک لوگوی شنل ادعا میکند که C در واقع برای Chanel و Capel طراحی شد، که نماد عشق Coco و Capel بوده که در طول سالها با هم رابطه عاشقانهای داشتهاند. برخی دیگر میگویند C به منظور نشان دادن دو کفش اسب برای جلب توجه به خانه مد بود. برخی حتی بر این باورند که لوگو شنل این دو C را با هم ترکیب میکند تا الگویی شبیه به چهارپایه ایجاد کند.
دشوار است به طور قطعی بفهمیم که حق با چه کسی است. در بیشتر موارد، حرفه ای ها موافق هستند که لوگوی کوکو شنل فقط نمایشی از نام طراح است. مطمئناً این تعریف تأثیری ماندگار بر ذهن مشتری میگذارد و تضمین میکند که مشکلی در به خاطر سپردن نام تجاری نخواهند داشت.
رنگها، فونتها و تصاویر لوگو شنل
لوگو کوکو شنل بسته به تنظیمات به اشکال مختلفی عرضه میشود. نشان استاندارد شنل (دو C) اغلب به تنهایی در طیف وسیعی از طرحهای شنل وجود دارد. این آرم را روی هر چیزی از لباس و عینک آفتابی گرفته تا کیف و کیف پول میبینید. گاهی اوقات، حروف تلطیف شده دایره ای در اطراف خود دارند که به متمایز شدن تصویر از بقیه صفحه کمک میکند. با این حال، حروف در هم تنیده همیشه به پس زمینه دایره نیاز ندارند.
گاهی اوقات، لوگوی شنل که به صورت آنلاین مشاهده میکنید، کلمه "Chanel" را در زیر نماد شنل نیز درج میکند. عطر Chanel شماره 5 اغلب فقط با کلمه روی جعبه و بدون علامت عرضه میشود تا زمانی که بطری را ببینید. در ادامه به بررسی عناصر طراحی لوگو کوکو شنل پرداخته شده است.
فونت لوگو شنل
گفته میشود که لوگوی سفارشی شنل تغییری در دست خط خود شنل است. این فونت شبیه به حروف سنتی sans-serif مانند ITC Blair's Pro Bold است، اما با خطوط اصلاح شده. فاصله بین حروف نیز بسیار گسترده است، و فضایی تمیز برای برند ایجاد میکند.
برای آشنایی با انتخاب بهترین فونت لوگو کلیک کنید.
رنگ لوگو شنل
به طور معمول، رنگهای لوگوی شنل سیاه و سفید هستند، اگرچه بسته به جایی که به آن نگاه میکنید، میتوانید علامت شنل را در طیفی از رنگها ببینید. در طول مجموعههای مد متعدد، طراحان رنگهای لوگو کوکو شنل را به سایههای مختلف تبدیل کردهاند تا تأثیری بر محصولات مختلف بگذارند. همچنین مشاهده لوگوی شنل به رنگ نقرهای و طلایی زمانی که روی کیف و سایر لوازم جانبی قرار میگیرد، بسیار رایج است.
پیشتر در بیزگو به توضیح انتخاب رنگ لوگو و تاثیر رنگ در لوگو پرداختیم.
نماد لوگوی شنل
نماد رسمی لوگو کوکو شنل با C های درهم تنیده چندین سال است که ثابت مانده است. ممکن است لوگو در این مرحله تاریخچهای مبهم داشته باشد، اما همچنان راهی مؤثر برای برجسته کردن سادگی و ظرافت برند است.
چرا طراحی لوگو کوکو شنل اینقدر مؤثر است؟
لوگوی شنل ممکن است ساده باشد، اما به طرز شگفتانگیزی تأثیرگذار است. به راحتی می توان فهمید که چرا شرکت طی سالها از وسوسه برندسازی مجدد اجتناب کرده است. اگرچه طراحی لوگوی شنل بیش از 100 سال است که وجود دارد، اما امروزه نیز مانند قبل نمادین و به یاد ماندنی باقی مانده است.
لوگو شنل تجلیل از سبک منحصر به فرد و دیدگاه طراح پشت آن است. این لوگو هرگز از اصول اصلی خانه مد حتی وقتی که صاحبان این برند در طول سالها تغییر کردهاند، منحرف نشده است. این نماد ساده و قدرتمند است و حس عملی بودن، نوآوری، جذابیت و کیفیت را منتقل میکند. بر خلاف سایر لوگو برندها در طول سالیان، لوگوی شنل توانسته است تأثیر و حس مدرنیته را حفظ کند. این لوگو هرگز نیازی به سادهسازی یا تغییر نداشته است، اگرچه این برند گاهی اوقات نام Chanel و دایرهای در اطراف C در هم تنیده شده را به ترکیب اضافه میکند.
سخن پایانی
برای بیش از صد سال، لوگو شنل ایدههای پیچیده و لوکس را به مردم سراسر جهان منتقل کرده است. امروزه، همچنان به تعریف یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین برندها در جهان ادامه میدهد. در واقع، لوگو کوکو شنل تأثیر قابل توجهی دارد که مردم حتی محصولات مشابهی را با نسخهای از لوگو خریداری میکنند تا احساس کنند بخشی از جامعه شنل هستند.
نماد ساده و در عین حال قدرتمند شنل روی همه چیز از جواهر گرفته تا کیف و لباس ظاهر میشود و باعث ایجاد اعتماد به نفس در هر کسی میشود که آن را میپوشد یا استفاده میکند.