لوگو فندی

آنچه در این مقاله میخوانید
    لوگو فندی

    در این مقاله از بیزگو قصد داریم شما را با لوگو فندی، تاریخچه و موارد تأثیرگذار بر طراحی آن آشنا کنیم. لوگوی فندی یک لوگوی افسانه‌ای است. در واقع لوگو برند فندی، از خود برند پیشی گرفته و هویتی منحصربه فرد به خود گرفته است. نماد دوگانه "F" در این لوگو آنقدر معروف شده است که حتی افرادی که چیزی در مورد برند فندی نمی‌دانند نیز با آن آشنا هستند. بنابراین ممکن است کنجکاو باشید که بدانید تاریخچه لوگوی فندی و عناصر طراحی آن چیست؟ به خواندن این مطلب ادامه دهید تا اطلاعات بیشتری در مورد این لوگو و برند نمادین آن بدانید.

    داستان برند فندی

    ادواردو فندی و همسرش آدل فندی این برند مد را در سال 1925 در رم ایتالیا راه‌اندازی کردند. فندی از زمان عرضه خود همواره مترادف با محصولات مجلل بوده است. این برند با تولید محصولات چرمی شروع به کار کرد و به سرعت به سمت تولید محصولات خز رفت، دو محصولی که فندی هنوز تا به امروز مشهور به خاطر آن ها مشهور است.


    با تاریخچه لوگو ورساچه بیشتر آشنا شوید.

    همچنین، فندی از روز اول یک تجارت خانوادگی بود و پنج دختر ادواردو و ادل به شدت درگیر همه چیز از ارائه ایده‌های نوآورانه جدید تا کمک به فروش اقلام لوکس به مشتریان هیجان‌زده، بودند. این برند مد ایتالیایی نه‌تنها به خاطر لوگوی متمایز با نماد دوتایی "F" خود، بلکه به خاطر کیف‌های جسورانه‌اش که با دقت کامل ساخته شده است، مشهور است.

     تقریباً برای یک قرن، این برند مد همیشه به آینده نگاه می‌کرده است و طراحان خلاق خود را الهام می‌بخشد تا در حالی که مجموعه‌های خود را مقرون به صرفه‌تر برای مشتریان وفادار خود نگه می‌دارد، محصولات جدیدتر و اصیل‌تری نیز ارائه دهند.

    لوگوی فندی

    تاریخچه لوگو فندی

    لوگوی فندی در سرتاسر جهان شهرت دارد و مونوگرام دوتایی "F" آن به وضعیت نمادین رسیده است، به گونه‌ای که هرکسی آن را می‌شناسد. اما بیایید نگاهی به تاریخچه لوگو فندی و سیر تکامل آن در سال‌های گذشته بیاندازیم.

    تاریخچه لوگو فندی

    طراحی لوگو فندی (1925 - 1965)

    اولین لوگوی فندی که در سال 1925 طراحی شد، تصویر سنجابی را داشت که مهره‌ای را در حالی که با ظرافت روی شاخه ایستاده، در دست گرفته بود. این یک نماد کاملاً غیرمعمول برای یک کسب و کار مد بود. 

    ادواردو فندی به همسرش آدل یک نقاشی از سنجاب هدیه داد. این کتیبه در زیر تصویر با فونت بزرگ بدون سری قرار داده شده بود و تاریخ "1925" را به عنوان شعار نشان می‌داد. هر دو طرف لوگو تایپ به رنگ آبی فیروزه‌ای رندر شده بود که روی کاغذ بسته‌بندی زرد روشن برند، بسیار ظریف به نظر می‌رسید.

    طرح لوگو فندی

    طراحی لوگو فندی (1965 - 2000)

    در سال 1965، کارل لاگرفلد به فندی پیوست و به سرعت لوگوی آن را تغییر داد. او نماد نمادین دوتایی "F" را در عرض چند ثانیه ایجاد کرد که نشان‌واره مشکی زیر آن با فونت sans-serif با حروف بزرگ و مستقیم نوشته شده بود.

    لوگو مارک فندی

    طراحی لوگو فندی (2000 - 2013)

    در سال 2000، نماد "FF" از نسخه رسمی لوگوی فندی حذف شد و به طور عمده برای چاپ روی پارچه و چرم استفاده شد. در مورد هویت بصری این برند، اکنون از یک کتیبه با حروف بزرگ با یک حروف sans-serif تشکیل شده بود که حروف آن فضای زیادی بین یکدیگر داشتند و با وجود ضخامت خطوط حروف، لوگو را مطبوع و سبک می‌کرد.

    لوگو برند فندی

    طراحی لوگو (2013 - در حال حاضر)

    طراحی مجدد لوگوی فندی در سال 2013 فونت لوگو را به یک فونت گرد تبدیل کرد. امروزه، حروف بزرگ آن با فونتی شبیه فونت Basic Commercial Soft-Rounded Pro Bold، با خطوط صاف و براق، اما شکل‌های کلاسیک ارائه می‌شوند. یک شعار ظریف، "ROMA"، لوگوتایپ وسیع را با همان فونت اما کوچکتر تکمیل می‌کند. این شعار، شهر اصلی این برند را نشان می‌دهد که الهام‌بخش اصلی آن نیز به شمار می‌رود.

    لوگو فندی

    عناصر طراحی لوگو برند فندی

    طراحی لوگو برند فندی شامل عناصری است که در ادامه به تحلیل هر یک پرداخته شده است:

    شکل لوگو فندی

     نماد دوتایی F (که "زوکا" معکوس نیز نامیده می‌شود) یکی از نمادین‌ترین آرم‌ها در دنیای مد امروز است. در سال 1965 توسط یک طراح گرافیک جوان پاریسی به نام کارل لاگرفلد طراحی شد. این لوگو بر روی طیف گسترده‌ای از اقلام Fendi از جمله لباس، کفش، کیف دستی، کیف پول و کیف قرار دارد. در حالی که فندی یکی از با ارزش‌ترین خانه‌های مد جهان است، اما دارای تمایز غیرقابل رغبتی در داشتن یکی از تقلبی ترین لوگوهای جهان است.

    فونت لوگو فندی

    لوگوی فندی نام برند را با حروف بزرگ و با فونت Helvetica Bold نشان می‌دهد.

    رنگ لوگو فندی

     لوگوی فندی از ترکیب رنگ مشکی و زرد استفاده می‌کند که مشکی نمادی از ظرافت، تسلط و برتری برند مد لوکس و زرد نشان‌دهنده شادی و خوش‌بینی در آن است.

    رنگ لوگو فندی

     

    برند فندی با لوگوی متمایز خود به همراه نماد دوتایی 'F' و کیف‌های جسورانه‌اش که با ظرافت ساخته شده اند، مشهور است. نام تجاری فندی بیش از یک قرن است که وجود دارد. تاریخچه چشمگیر آن الهام‌بخش طراحان خلاق آن است تا به تولید محصولات اصلی و جدیدتر ادامه دهند و در عین حال مجموعه‌ها را مقرون به صرفه نگه دارند. در این مقاله سعی کردیم تا شما را به طور کامل با تاریخچه لوگو فندی و عناصر طراحی آن آشنا نماییم. 

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط