برند لاگوست برای اولین بار در سال 1933 میلادی در کشور فرانسه تاسیس شد. برند لاگوست در همین سال شروع فعالیت خود تبدیل به یک برند کاملاً قدرتمند و پرتوان شد که امروزه به یکی از برندهای ثروتمند و محبوب تبدیل شده است.
لاگوست به معنی اصلی، ضروری و لازم است. این شرکت در ابتدا شروع به تولید لباسهای تنیس و گلف کرد و برای تبلیغات این برند نیز یک لوگوی کروکودیل طراحی کرد که در زمینههای تنیس و همچنین گلف از آن استفاده میشد. ازآنجاییکه لوگو در اعتبار هر برند تأثیر بسزایی دارد، در ادامه میخواهیم بیشتر درباره لوگوی لاگوست و تاریخچه لوگو برند لاگوست صحبت کنیم، با بیزگو همراه باشید.
معرفی برند لاگوست
برند لاگوست (LACOSTE) شرکت پوشاک فرانسوی است که در سال ۱۹۳۳ میلادی توسط رنه لاگوست و آندره ژیلر در کشور فرانسه آغاز به فعالیت کرد. رنه لاگوست تنیس باز فرانسوی بود که در سال ۱۹۰۴ در پاریس، فرانسه به دنیا آمد.
رنه بازی تنیس را دیر شروع کرد اما زمان کوتاهی نگذشت که به بازیکن شماره یک جهان تبدیل شد. او توانست ۱۰ مقام را در هفت سال زندگی خود به دست آورد. چند سال بعد لاگوست خط تولید پوشاک ورزشی را با نام خود و با نشان تمساح که نمادی از وضعیت او بود را بنا کرد. دوست او ژیلر مالک مدیر یک شرکت بزرگ تولید لباسهای کشباف در فرانسه بود. آنها نام شرکت را لاگوست گذاشتند که در ترجمه لغتی به معنی اصلی یا ضروری است.
با تاریخچه و معنی لوگو نایک بیشتر آشنا شوید.
این برند بیشتر به دلیل تولید لباسهای لاکچری و به خصوص تیشرتهای پولو خود مشهور است. این شرکت، با لوگو کروکودیل سبز خود شناخته میشود. نشان کروکودیل از نام مستعار بنیانگذار شرکت یعنی رنه لاگوست، گرفتهشده است، که این نام، به دلیل سرسخت بودن به او گفته میشد.
برند لاگوست علاوه بر تولیدات و فروش محصولات خود در سراسر جهان و گستردگی محصولات به صورت تولید در انواع مختلف مدلها و طیف رنگ توانسته است اسپانسر خیلی از تیمهای ملی و باشگاهی و همچنین افراد مشهور و مسابقات مختلف شود. از جمله آنها میتوان به مسابقات معروف ورزشی در جهان از جمله دیویس کاپ تنیس اشاره کرد.
تاریخچه برند لاگوست
در حوالی و ابتدای سال 1963 میلادی بود که برنارد لاگوست، پسر ارشد رنه لاگوست، به مدیریت و ریاست برند لاگوست درآمد و توانست پیشرفت قابلقبول و بسیار محسوسی را در مدت زمان فعالیت در شرکت ایجاد کند. هنگامیکه او ریاست شرکت و برند لاگوست را به عهده گرفت، سالانه بیش از 300 هزار محصول به فروش رساند.
برند لاگوست در دهه 1970 به اوج محبوبیت خود در آمریکا و همچنین جهان دست پیدا کرد. با این شهرت، برند لاگوست شروع به تولید محصولات دیگر از جمله عطر و ادکلن، لباسهای زیر مردانه و زنانه، عینکهای آفتابی بسیار شیک و لوکس، کفشهای تنیس و پیادهروی، ساعت مچی و انواع کالاهای چرمی و... کرد.
البته تأثیر تبلیغات گسترده این شرکت در سراسر جهان را نمیتوان در مطرح شدن آن نادیده گرفت. به این دلیل که این تبلیغات توانستند طیف گستردهای از محصولات برند لاگوست را معرفی کنند که باعث شد این برند در جایی که الان مشاهده میکنیم ایستاده باشد. اما در سال 2006 برند لاگوست توانست با یک استعداد جوان و بینظیر به نام کریستوف لمبر آشنا شود.
کریستوف لمبر توانست با طراحیهای شگفتانگیز خود باعث ایجاد دید مدرنتری نسبت به محصولات برند لاگوست شود. او با این طراحیهای فوقالعاده خود توانست بیش از 50 میلیون محصول از بین محصولات برند لاگوست را در بیش از 110 کشور جهان و به خصوص خاورمیانه به فروش برساند. بدون شک اگر او در این شرکت حضور نداشت در حال حاضر نمیتوانستیم چنین برند قدرتمندی را امروزه مشاهده کنیم.
زمینه فعالیت برند لاگوست
عمده فعالیت برند لاگوست در زمینه عطر و ادکلن، پوشاک آقایان و خانمها، کفش و محصولات چرمی بود و محصولات این شرکت فرانسوی بسیار باکیفیت و پرفروش و در سراسر جهان پرطرفدار بود.
اما از سال ۱۹۵۰ تا سال ۱۹۹۳ شرکتی به نام «ایزود لاگوست» امتیاز فروش محصولات برند لاگوست را در آمریکا در اختیار داشت. به همین علت، شرکت لاگوست دیگر نتوانست تمامی محصولات را خود به فروش برساند و به صورت مداوم در این منطقه فعالیت نمیکرد. اما با گذشت 40 سال بعد این شرکت توانست حق فروش محصولات خود را بازخرید کند و باری دیگر حق فروش محصولات خود در آمریکا را به دست بیاورد. رقیب آنها در آن زمان، شرکتی به نام تایگر بود که محصولات مشابهی تولید میکرد و به جای آرم کروکودیل، یک ببر بر روی آنها قرار داد.
تاریخچه لوگو برند لاگوست
داستان جالبی پشت تاریخچه لوگو برند لاگوست وجود دارد. رنه لاگوست، تنیس باز جوان و با استعداد با بازیهای خود توجهات زیادی را به سمت خود جلب میکرد. در یکی از مسابقات جام دیویس در بوستون بود که او با یک روزنامه نگاری آمریکایی بر سر یک چمدانی که با پوست کروکودیل درست شده بود، شرط بست. اگر چه لاگوست آن مسابقه را نبرد، اما به دلیل سر سختی خود نام کروکودیل را به او نسبت دادند.
همین موضوع باعث شد که او اولین بار در سال ۱۹۲۷ لوگوی کروکودیل را طراحی کند و به آن جان بخشید. در نتیجه این برند مشهور فرانسوی در حدود ۸۰ سال است که با لوگوی معروف کروکودیل خود روی محصولات ورزشی در سراسر جهان عرضه میشود و همه طرفداران با دیدن لوگو لاگوست برند محبوب خود را به یاد میآورند.
طراحی لوگو لاگوست
طراحی لوگو لاگوست عکس یک کروکودیل است که کمی چرخیده است و انگار تمایل به حمله دارد. به گفتهی صاحبان این برند، برند لاگوست اولین برندی بود که لوگوی برند خود را بر روی محصولات و کالاهای تولیدی خود قرار داد. پسازآن دیگر شرکتها نیز با مشاهده این موفقیت تصمیم گرفتند که لوگوی شرکت خود را بر روی محصولات و لباسهای تولید شده توسط برند خود قرار دهند.
لوگوی لاگوست بیشتر به این خاطر تبدیل به یک کروکودیل شده است که میخواهد نشانگر این باشد که محصولات و برند لاگوست درست مانند یک کروکودیل قوی و مقتدر هستند و هیچکس نمیتواند آن را شکست دهد.
شعار برند لاگوست
برند لاگوست در سال ۱۹۵۱ تنوع بیشتری به محصولات خود داد. ازجمله آنها طراحی لباسهای رنگی تنیس علاوه بر لباسهای ساده سفید بود. در سال بعد، این لباسها به آمریکا صادر شدند و برای آنها تبلیغات گستردهای با شعار «نماد موفقیت یک ورزشکار شایسته» صورت گرفت.
این تبلیغات و این شعار تأثیر زیادی روی سلیقه افراد ثروتمند این کشور گذاشت. به طوری که هنوز هم این تأثیر قابل مشاهده است و برند لاگوست به عنوان یکی از برندهای مشهور در این کشور محسوب میشود.
عوامل موفقیت برند لاگوست
در اوایل ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی، برند لاگوست فروش اینترنتی خود را در سراسر جهان آغاز کرد و با طراحی و ساخت یک وبسایت حرفهای و قدرتمند و درعینحال کاربرپسند توانست تمامی محصولات خود را به صورت آنلاین در تمام نقاط جهان به فروش برساند.
همچنین توانست به شرکتهای مطرحی در سراسر جهان امتیاز فروش کالاهای خود را واگذار کند. به طور مثال شرکت سامسونت یکی از شرکتهایی است که امتیاز تولید و فروش جهانی کیفهای برند لاگوست را به همراه محصولات چرمی آن در اختیار دارد. این واگذاری باعث شد تا محصولات لاگوست بیش از پیش فروش کنند. همچنین استفاده ورزشکاران مشهور از برند لاگوست و امضای قرارداد با قهرمانان جهان باعث شد که مردم بیشتر به سمت این برند جذب شوند و محبوبیت این برند نیز افزایش پیدا کند. میتوان این حرکتها را استراتژی بسیار خوبی برای شرکت لاگوست دانست که توانست با این استراتژیها فروش و محبوبیت خود را در مدت زمان نه چندان زیادی چند برابر کنند.
برند لاگوست که به احتمال زیاد بسیاری از ما با آن آشنا باشیم یا حتی محصولات آن را خریداری کرده باشیم داستان جالبی پشت انتخاب لوگوی برند خود دارد که آن را در این مقاله بررسی کردیم. برندهای مطرح در سراسر جهان علاوه بر تلاش و پشتکار خود موفقیتشان را تا حد زیاد مدیون لوگویی هستند که انتخاب میکنند. زیرا لوگوی هر برند به آن هویت میدهد. در نتیجه در موفقیت این برند طراحی لوگو لاگوست و شکل کروکودیلی آن تأثیر زیادی داشت.