لوگو بربری

آنچه در این مقاله میخوانید
    لوگو بربری

    برند بربری یکی از برندهای محبوب و پرطرفدار جهان در حوزه پوشاک و مد است. برندهای محبوب در سراسر جهان علاوه بر استفاده از تبلیغات و اسپانسرها باید برای مانا شدن و محبوبیت خود از نماد یا لوگو استفاده کنند. در واقع می‌توان گفت لوگو هر برند به آن هویت می‌دهد و آن را در ذهن مخاطب نگه می‌دارد. در ادامه می‌خواهیم درباره مفهوم لوگو Burberry و تاریخچه لوگو بربری بیشتر صحبت کنیم.

    تاریخچه برند بربری

    توماس بربری برای اولین بار در جهان برند خود را با نام بربری در سال 1856 ایجاد کرد. او تنها هنگامی که 21 سال سن داشت توانست برند خود را تاسیس کند. او یک ماده محکم بافته شده به نام گاباردین تولید کرد. این ماده با لباس‌های بارانی او مطابقت داشت و در برابر شرایط مرطوب مقاوم بود که بربری را به عنوان جایگزینی مفید برای سایر برندهای آن زمان پیش برد. شهرت بربری همچنان رو به رشد بود و در سال 1891بنیان‌گذار این برند، شرکت خود را به لندن منتقل کرد. در آنجا بود که طرح‌های محبوب‌تر او به سرعت به موفقیت خارق‌العاده‌ای دست یافتند و در مدت زمان نه چندان طولانی توانستند بازار مد و پوشاک را از آن خود کنند.


    بیشتر بخوانید: تاریخچه لوگو گوچی

    این شرکت اکنون پوشاک، لوازم مد، عطر، لوازم آرایشی، کفش‌های کتانی، عینک آفتابی و موارد دیگر تولید می‌کند. امروزه بربری به حرکت رو به جلو خود ادامه می‌دهد و با نوآوری و اعتماد به نفس زیادی با آینده روبرو می‌شود. بربری با لوگوی جدیدی که توسط ریکاردو تیسی و پیتر ساویل ایجاد شده و با الهام از بنیانگذار توماس باربری ساخته شده است، آینده درخشانی خواهد داشت و انتظار می‌رود یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای مد بریتانیا در تاریخ باشد. این برند سالانه حدود ۲ میلیارد پوند فروش دارد.

    لوگو Burberry

    برند بربری در سال 2018 مونوگرام و لوگوی جدیدی را معرفی کرد. این لوگوی جدید که توسط پیتر ساویل طراحی شده بود، نوید بخش طلوع جدید شرکت تحت ریاست جدید بود.

     طراحی لوگوی بربری به روز شده، شوالیه سوارکاری کلاسیک خود را کنار گذاشت و لوگویی را با فونت پررنگ‌تر و مدرن‌تر ارائه کرد. لوگوی جدید و سخت‌گیرانه بربری دارای نام تجاری با تمام حروف بزرگ و یک متن کوچک‌تر LONDON ENGLAND در زیر آن است. به نظر می‌رسد که بربری مسیر طراحی ساده‌ای را که توسط Chanel، Tom Ford، Fendi ، Céline یا Louis Vuitton به کار گرفته شده است، در پیش‌گرفته است. 

    طراحان لوگوی بربری همچنین راهی برای در هم تنیدگی خلاقانه حروف اصلی این برند یعنی T و B پیدا کردند و یک مونوگرام را با الهام از حروف اول موسس خانه‌های مد لوکس ایجاد کردند. این مونوگرام به‌طور برجسته‌ای در تبلیغات ظاهر می‌شود و ترکیبی خیره‌کننده از رنگ بژ معروف بربری، سفید کلاسیک و نارنجی عسلی را گرد هم می‌آورد. این مونوگرام به سال 1908 برمی‌گردد و پس از بازدید تیشی از آرشیو بربری به وجود آمد.

    تاریخچه لوگو بربری

    تاریخچه لوگو بربری

    برند بربری یک معیار در دنیای مد است. برای بیش از 100 سال، هویت بصری لوگو Burberry توسط یک سوارکار نشان داده شده است که در کنار اسب بارکش ایستاده است. این لوگوی نمادین در طول سالیان گذشته تغییر چندانی نکرده است، اما این شرکت تصمیم گرفت تا در سال 2018 تغییر قابل توجهی ایجاد کند و اسب سواری را از نماد برند خود حذف کند. در ادامه می‌خواهیم بگوییم که این برند چگونه در طی سالیان مختلف فعالیت خود، لوگو بربری را دچار تغییر و تحول کرده است:

    سال ۱۹۰۱ تا ۱۹۶۸

    برای اولین بار لوگوی برند بربری در سال 1901 طراحی شد و یک نشان قرمز روی یک علامت کلمه نشان داد. این نشان یک سوارکار را با سپر نشان می‌داد و بیشتر فضا را اشغال می‌کرد. سپر دارای یک حرف تزئینی B و کتیبه Prorsum بود. افسانه زیر نشان با حروف بزرگ با حروف سری ضخیم طراحی شده بود که نمادی قوی و معتبر به نظر می‌رسید.

    مفهوم لوگو Burberry

    سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۹

    اما برای بار دوم لوگو برند بربری دچار تغییر و تحولاتی شد. این لوگو انتزاعی و کوچک بود و فقط یک سایه سیاه و سفید، بدون حروف یا جزئیات را شامل می‌شد. حروف برند بربری با حروف بزرگ و کم رنگ و کلمه لندن با حروف بزرگ در زیر آن، با فونت سریف مانند حروف طراحی شده بود. لوگوی بربری اکنون بیشتر به هویت بصری یک خانه مد لوکس شباهت داشت، که نشان‌دهنده ظرافت و سبک است و نشان‌دهنده یک برند تأثیرگذار و باارزش در تاریخ است.

    لوگو برند بربری

    سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۸

    طراحی مجدد 1999 باعث متعادل شدن لوگو بربری می‌شود و نشان را بزرگ‌تر و حروف را کمی کوچک‌تر می‌کند. اسب سوار خطوط سفید خود را پشت سر گذاشته است و علامت کلمه اکنون با حروف بزرگ در یک فونت ظریف و با خطوط ظریف و ابریشمی و خطوط پیچیده به چشم می‌خورد. شعار اکنون فقط لندن، با حروف بزرگ و با همان تایپ حروف اصلی است، اما این بار از خطوط ظریف و اندازه کوچک‌تر استفاده شده است. طراحی لوگو برند بربری در آن دوره بسیار هماهنگ و زیبا و حرفه‌ای به نظر می‌رسید و گام محکمی برای ارائه در خانه‌های مد برداشته بود. در واقع این لوگو بر تخصص و تجربه بی‌نظیر آن در ساخت پوشاک تأکید می‌کرد.

    طراحی لوگو برند بربری

    سال ۲۰۱۸ تا اکنون

    لوگوی کنونی بربری در سال 2018 طراحی شد و نشان دهنده دوران جدید این برند است. این لوگو یک رویکرد جوان و مدرن در طراحی را به تصویر می‌کشد. در واقع مفهوم لوگو Burberry بر شخصیت پرانرژی و پیشرو خانه‌های مد و تمایل آن به دنبال کردن آخرین روندها و ساخت آن‌ها تأکید دارد. این حروف معمولاً به تنهایی استفاده می‌شود، اما گاهی اوقات با شعار England London همراه است که با حروف بزرگ نیز ظاهر می‌شود. شوالیه سوارکار از لوگو حذف شده است. اما همچنان بر روی برچسب‌ها و بسته‌بندی برند بدون توجه به چاپ روی لباس‌ها و لوازم جانبی وجود دارد.

    لوگو فعلی بربری

    معروف‌ترین طرح‌های بربری

    ارائه طرح برای یکی از محبوب‌ترین برندهای مد در جهان کار ساده‌ای نیست. اما شخصی مصمم به انجام آن بود و آن را با موفقیت انجام داد. توماس بربری پا را فراتر گذاشت و طرح کلاسیک دیگری را خلق کرد که به این طرح یونیفرم رسمی ارتش بریتانیا تبدیل شد. در اینجا تعدادی از معروف‌ترین طرح‌های برند بربری آورده شده است:

    کت ترنچ

    در سال 1912، بربری یکی از نمادین‌ترین خلاقیت‌های خود را به نام کت ترنچ ارائه داد. اما هنوز هم که هنوزه برند بربری و آکواسکاتوم، که یکی از رقبای سرسخت بربری است، بر سر اینکه چه کسی اولین بار کت ترنچ را اختراع کرده است، اختلافی بی‌پایان دارند. اما علیرغم این اختلاف، کت ترنچ بربری از زمانی که ارتش بریتانیا از آن در طول جنگ جهانی اول استفاده کرد، باعث محبوبیت بیشتر این برند شد.

    کت ترنچ بربری

    بربری شطرنجی

    پس از محبوبیت و موفقیت بسیار زیاد کت ترنچ، بربری پا را فراتر گذاشت و طرح بربری شطرنجی را اختراع کرد. این برند با طرح شطرنجی خود در دهه 1920، توانست باری دیگر قد علم کند. این طرح با چهارخانه بژ و با رگه‌های قرمز، مشکی و سفید ساخته شده است.

    طرح بربری شطرنجی

    عناصر مهم در طراحی لوگو بربری

    مطمئنا در طراحی هر لوگویی یکسری عناصر مهم دست به دست هم داده‌اند. عناصر مهم در طراحی لوگو بربری عبارت‌اند از:

    نماد

    یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادها در مد، لوگوی شوالیه سوارکار بربری است. این لوگو در سال 1901 با نام لاتین Prorsum ساخته شده بود. مفهوم لوگوی Burberry به معنای رو به جلو بود که نشان از اقتدار و قدرت این برند داشت. توماس بربری به عنوان مالک و بنیانگذار بربری، در حفظ منافع تجاری خود بسیار محتاط و محتاط بود. او این لوگو را در سال 1904 ثبت کرد.

    رنگ‌ها

    رنگ مشکی لوگو بربری نشان دهنده ظرافت، دوام و استحکام محصولات برند بربری است.

    فونت

    لوگو واقعی Burberry با حروف بزرگ و با فونت sans serif طراحی شده بود که شباهت زیادی به تایپ فیس Urania Extra Bold ایجاد شده توسط Dieter Hofrichter داشت.

    فونت لوگو بربری

    در این مقاله درباره لوگو بربری و طراحی منحصر به فرد آن صحبت کردیم. این برند مشهور جهانی محبوبیت امروزی خود را علاوه بر طراحی‌های منحصر به فرد تا حد زیادی مدیون لوگو خاص خود است. این لوگو توانسته به جذابیت بصری محصولات این برند بیشتر کمک کند. از این به بعد هر وقت محصولات برند بربری را ببینید بیشتر به لوگو آن و تاریخچه‌اش دقت خواهید کرد.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط