لوگو یا آرم تجاری اولین و اصلی ترین قدم برای شروع هر کسب و کاری است. لوگو هر شرکت هویت و اهداف آن را نمایش میدهد و جایگاه آن را در بین مخاطبان حفظ میکند. شرکت حسابداری نیز از این قاعده مستثنی نیست.
از آنجایی که این شرکت با پول و امور مالی ارتباط دارد در نتیحه برای جذب مخاطبان، نیازمند یک لوگو حسابداری زیبا و چشم نواز است. آرم شرکت حسابداری باید بتواند امنیت و اعتماد را در مخاطب ایجاد کند. برای مثال استفاده از تصاویر کوه یا شیر که سمبل مقاومت هستند، در طراحی لوگو حسابداری کاربردی است.
طراحی لوگو حسابداری
همانطور که گفتیم، تقریبا تمام کسب و کارها به لوگو نیاز دارند. اما آنچه طراحی لوگو را برای شرکت حسابداری مهمتر میکند، ارتباط آن با پول و داراییهای ارزشمند افراد است. لوگو حسابداری باید حس اعتماد، امنیت، ثبات و آرامش خاطر را در مشتری به وجود آورد.
در نتیجه توانایی ایجاد حس قدرت و توسعه در مورد امور مالی به مخاطب با استفاده از لوگو شرکت حسابداری از اهمیت زیادی برخوردار است.
برای داشتن یک لوگو مناسب و قدرتمند بهتر است از سمبلهای مناسب آن مانند شیر، ستون یا کوه در طراحی استفاده کرد.
همچنین استفاده از اشکال هندسی از جمله مستطیل یا مربع نیز برای طراحی آرم شرکت حسابداری کاربردی است. این اشکال نظم و امنیت را به مخاطبهایتان القا میکنند.
رنگ نیز یک عامل مهم و اساسی در طراحی لوگو برای شرکت حسابداری محسوب میشود. بیشتر رنگهای مورد استفاده برای لوگوی حسابداری که بتواند ثبات و اعتماد را در ذهن مخاطب ایجاد کند، سبز و زرد هستند.
با رعایت موارد ذکر شده میتوان علامت تجاری منحصر به فرد و زیبایی را برای شرکت حسابداری خود طراحی کرد.
سبک طراحی لوگو
برای طراحی لوگو حسابداری سه سبک وجود دارد که با توجه به سلیقه مشتری و طراح میتوان هرکدام را انتخاب و اجرا کرد که شامل موارد زیر میشود:
لوگو تصویری:
در این دسته لوگوها از یک تصویر، سمبل یا نماد برای نمایش برند و اهداف شرکت استفاده میکنند. برای طراحی آرم شرکت حسابداری نمادهای زیادی وجود دارد. از جمله میتوان به سکه، چرتکه و چهار عمل اصلی ریاضی اشاره کرد که به راحتی میتوانند هویت برند را به مخاطب نمایش دهند. گاهی شرکتهایی با پرستیژ بالا و لاکچری از نمودار به عنوان نماد تجاری استفاده میکنند. در مقاله « چرا لوگو تصویری محبوب است؟» بیشتر درباره این سبک از طراحی لوگو توضیح دادیم.
لوگو تایپ
لوگوتایپ همان لوگو نوشتاری است. در این سبک برای طراحی لوگو حسابداری، طراحان از یک تا چند کلمه و یا اسم برند برای طراحی لوگو بهره میگیرند. امروزه با مشاهده علامت تجاری کسب و کارهای معتبر متوجه خواهید شد که در طراحی آنها از حروف فارسی یا لاتین استفاده شده است. البته با توجه با اینکه زبان فارسی به هم پیوسته است، غالبا از سبک ترکیبی برای لوگو حسابداری استقبال بیشتری میشود. شما میتوانید با مطالعه مقاله « برای طراحی لوگو تایپ چه مواردی را در نظر بگیریم؟» با نکات لازم برای طراحی یک لوگوتایپ موفق آشنا شوید.
لوگو ترکیبی
در این سبک از لوگو، همان طور که از نامش پیداست برای طراحی از ترکیب تصویر و نوشتار استفاده میشود.
نکات مهم در طراحی لوگو حسابداری
برای طراحی لوگو مناسب قبل از هرچیز باید زمینه کاری شرکت خود را بشناسید. به طوری که با خواستهها، سلایق، نظرات و اهداف مخاطبان آشنا باشید. موقعیت جغرافیایی شرکت را شناسایی کنید و مطابق با فرهنگ حوزه فعالیت شرکت به طراحی لوگو اقدام کنید.
طراحی لوگو حرفه ای برای کسب و کارها از جمله شرکتهای حسابداری که توانایی جذب مخاطب را داشته باشند، مستلزم رعایت چند نکته اصولی است که در ادامه مقاله با آنها آشنا خواهیم شد.
ساده بودن تصویر برند
یک لوگو حسابداری ساده و به دور از هر نوع پیچیدگی در ذهن مخاطب بیشتر باقی میماند. منظور از سادگی طرحهای پیش پا افتاده و معمول نیست بلکه پرهیز از انتخاب جزییات پر زرق و برق و شلوغ کردن لوگو با المانهای مختلف است. طراحی لوگو واضح و خوانا به نوعی حرفه ای بودن طراح را نمایش میدهد.
طراحی لوگو برحسب رنگ
برای داشتن یک لوگو موفق که بتواند اطمینان خاطر را به مخاطب القا کند، باید رنگهای انتخابی متناسب با اهداف شرکت باشد. در حقیقت مهمترین عامل برای داشتن لوگو و خلق یک اثر هنری استفاده از رنگ بندیهای زیبا و ترکیب مناسب آنهاست. این مورد برای طراحی لوگوی حسابداری نیز اهمیت زیادی دارد.
از آنجایی که هر رنگ از نظر روانشناسی معنا و مفهوم مخصوص به خود را دارد و اغلب نماد یک یا چند چیز است، بنابراین در انتخاب رنگ مناسب برای لوگو شرکت حسابداری توجه زیادی به انتخاب خود کنید. در حقیقت انتخاب رنگ مناسب میتواند لوگوی کمپانی یا کسب و کار شما را در ذهن مخاطب به یادماندنی کند.
برای نمونه قرمز نماد هیجان و شادی، زرد نماد طلا سبز سمبل سلامتی و ثروت، آبی نماد راستی و امانتداری است.
مناسب با هدف
انتخاب یک لوگوی مناسب که بتواند اهداف و برنامههای شرکت را مخاطب نمایش دهد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
ماندگاری تصویر برند
تغییر مداوم تصویر برند موجب میشود که اعتبار برند نزد مشتری پایین آمده و ماندگاری آن در ذهن مخاطب بسیار کم شود. در نتیجه برای طراحی لوگو حسابداری به گونهای عمل کنید که مربوط به زمان حاضر و براساس مد روز نباشد و بتوانید برای مدتهای مدیدی حداقل ده سال از آن استفاده کنید.
تاریخچه برند
علامت تجاری برای شرکت حسابداری را به گونهای انتخاب کنید که نمایانگر تاریخچه و قدمت آن باشد. یک شرکت با سابقه از دید مخاطبان قابل اعتمادتر است.
سیاه و سفید
انتخاب و طراحی تصویری که بتوان آن را به صورت سیاه و سفید نیز استفاده کرد، یکی از اصول طراحی لوگو است که دنیای آرمهای حسابداری را نیز شامل میشود.
فونت
یک عامل مهم و کاربردی در طراحی لوگو حسابداری استفاده از فونت چشم نواز و زیباست. یک فونت ساده و بدون هرگونه کلمات فانتزی برای آرم شرکت حسابداری ایده خوبی است.
سمبل یا تصویر
بسته به نظر طراح و سلیقه مشتری، اگر برای طراحی آرم حسابداری، سبک تصویری را انتخاب کنید، باید سمبلهای مناسب از جمله سکه، طلا یا ماشین حساب که نماد دارایی و رشد بوده و یا کوه یا شیر را که سمبل ثبات و استقامت هستند، در نظر بگیرید.
ایده از سایر رقبا
هچنین برای طراحی لوگو حسابداری خوب است که آرم سایر رقبا را شناسایی کرده و از آنها الهام بگیرید. توجه داشته باشید که یک آرم تجاری کپی شده، اعتبار شما را نزد مخاطبان کاهش خواهد داد.
سبک لوگو
اولین و مهمترین عامل برای طراحی لوگو حسابداری انتخاب سبک مناسب است. بهتر است ابتدا و قبل از تصمیم گیری نهایی، در مورد نوع سبک تصمیم گیری کرده و آن را طراحی کنید، سپس بر اساس نظر دوستان و و بازخورد مشتریان بهترین و مناسب ترین سبک لوگو را انتخاب نمایید..
تغییر سایز لوگو
از آنجایی که آرم تجاری از جمله لوگوی حسابداری را بر روی تراکت، کارت ویزیت، بنر و سایر ابزارهای تبلیغاتی نیز چاپ میکنند باید قابلیت تغییر سایز بدون تغییر در وضوح کلمات را داشته باشد.
نمایش محصولات
نهایتا در طراحی لوگو از کلمات یا نمادهایی استفاده کنید که خدمات، محصولات یا عملکرد شرکت را نمایش دهد.
اهمیت طراحی لوگو حسابداری
در دنیای امروز پول با ارزشترین دارایی افراد است و مردم اصولا تمایل ندارند امور مالی و حساب کتاب خود را به دیگران واگذار کنند. در نتیجه یک شرکت حسابداری باید هنگام طراحی لوگو بتواند علاوه بر جذابیت، حس اعتماد و آرامش خاطر را به مخاطب نمایش دهد. همچنین تسلط و توانایی انجام درخواست مشتری نیز باید جزیی از طراحی لوگو حسابداری باشد.
از جمله شرکتهای جهانی و معتبر حسابداری در دنیا میتوان به KMPG و دیلویت اشاره کرد. لوگوی این شرکتها در نهایت سادگی، اتحاد و امنیت را نمایش میدهند.
نرم افزار طراحی لوگو حسابداری
برای طراحی لوگو حسابداری مناسب میتوانید از طراحان حرفه ای، در این زمینه کمک بگیرید. البته این کار مستلزم صرف وقت و هزینه زیادی است. در غیر این صورت خودتان میتوانید با استفاده از نرم افزارهای مخصوصی که در اینترنت وجود دارد به راحتی و بدون داشتن حرفه لوگو حسابداری زیبا طراحی کنید.
از جمله مهمترین و بهترین نرم فزارهای کاربردی طراحی آرم که مورد استفاه بسیاری از طراحان کاربلد دنیاست میتوان به ایلاستریتور و فتوشاب اشاره کرد.
این دو برنامه با داشتن انواع المانها و طرحهای گرافیکی قابلیت طراحی لوگوهای بسیار زیبایی را فراهم میکنند.
در کنار این نرم افزارها، برنامههای دیگری نیز وجود دارد که به صورت رایگان بر روی گوشیهای موبایل نصب میشود. پس به آسانی میتوانید از طریق آنها لوگو حسابداری مناسب را برای شرکت خود طراحی کنید. این نرم افزارها دارای افکتها، قالبهای پیش آماده و سایر ابزارهای گرفیکی هستند. از جمله این برنامهها میتوان به لوگو میکر و Designapp اشاره کرد. در کنار تمام این موارد لوگوساز آنلاین بیزگو نیز میتواند به شما برای داشتن یک لوگوی حسابداری حرفهای کمک کند.
سخن پایانی
داشتن آرم تجاری برای کسب و کارها به ویژه شرکتهای حسابداری که در زمینه پول و داراییهای مخاطبان فعالیت دارند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین علت باید برای طراحی علامت تجاری مناسب از تمام اصول طراحی بسته به شرایط شرکت و علایق مخاطب پیروی کرد.