طراحی لوگو یکی از کارهای هنری و خلاقانه است که تاثیر بسیاری بر کسب وکار و در آمد شما دارد. لوگو، علامت، آرم و نماد تجاری است که هدف کسب و کار را به مخاطبان نمایش میدهد. در واقع لوگو امضا و اثر انگشت هر شرکتی است که مخاطبان با دیدن آن به هویت تجارت افراد پی میبرند.
لوگوها برای شروع هر کاری لازم و ضروری هستند. این ضرورت در صنعت مد و پوشاک نیز به چشم میخورد. زیرا لباس بر ظاهر انسان تاثیر غیرقابل انکاری دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به موضوع طراحی لوگو برای مزون لباس بپردازیم.
لوگو مزون لباس
همانطور که گفتیم لباس یکی از نیازهای بسیار ضروری افراد است که برای خرید آن وقت و هزینه صرف میکنند. پس اگر لوگو مزون لباس به زیبایی طراحی شده باشد، تاثیر بسیار زیادی بر مخاطبان داشته و میتواند به بهترین شکل ممکن برند را معرفی کند.
در واقع لوگو مزون لباس جزیی از تبلیغات و بازاریابی است و موفق بودن آن میتواند موفقیت شما را هم تضمین کند.
طراحی لوگو برای مزون لباس
صنعت مد و پوشاک، در دنیای امروز بسیار رقابتی شده و نداشتن علامت تجاری زیبا موجب پیشی گرفتن رقبا میشود.
اگر میخواهید یک لوگوی جذاب، شکیل و موفق داشته باشید طراحی لوگو مزون لباس را به طراحان حرفه ای بسپارید. این هنرمندان با رعایت اصول و جزییات طراحی و برندینگ آنچه را که شما میخواهید، آماده میکنند. اگر لوگو مزون لباس به خوبی طراحی نشده باشد، ممکن است نتیجه عکس داشته و مشتریان خود را از دست بدهید.
هنگام طراحی لوگو مزون لباس توجه ویژه ای به جزییات و نکات ریز داشته باشید. زیرا قرار گرفتن این عوامل کنار یکدیگر شخصیت برند شما را میسازد. لوگو طراحی لباس بی نقص، زیبا و شکفت انگیز میتواند برای داشتن مشتریان وفادار به شما کمک کند.
در طراحی لوگو برای مزون لباس اگر به موارد زیر دقت کرده و آنها را به زیبایی با یکدیگر ترکیب کنید، قطعا از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد.
رنگ لوگو
از مهمترین اِلمانهایی که در طراحی لوگوی لباس باید به آن توجه نمود، رنگ است. هر رنگ روانشناسی مخصوص به خود را دارد و ارتباط نزدیکی با احساسات افراد برقرار میکند. حتما این روانشناسی را در انتخاب رنگ برای لوگو مدنظر خود قرار دهید. رنگهای زیبا تاثیر زیادی بر دختران و بانوان جوان دارد.
البته فقط زیبایی لوگو مدنظر نیست، رنگها میتواند پیامهای مناسبی برای مخاطبان داشته باشند. برای مثال رنگ سبز نماد آرامش و سلامتی، رنگ سفید نماد تمیزی و پاکی، رنگ قرمز نماد شور و اشتیاق و رنگ بنفش نماد لاکچری و لوکس بودن است.
فونت و تایپوگرافی لوگو
فونت لوگو از دیگر موارد مهمی است که بی توجهی به آن گران تمام شده و تاثیرگذاری لوگو را کاهش میدهد. فونت معمولی یا فانتزی بر حسب نوع تصویر برند میتواند تجارت شما را محبوب کند.
تاریخچه برند
اگر کسب و کار شما تاریخچه طولانی دارد، حتما این سابقه را در علامت تجاری خود به نمایش بگذارید.
سایز لوگو
یک آرم مزون لباس را باید بتوان بدون تغییر در جزییات بر روی کارت ویزیت، بیلبورد، پوستر و... چاپ نمود. در نتیجه هنگام طراحی باید تناسب لازم بین طول و عرض لوگو را مدنظر قرار داد.
تکراری نبودن لوگو
بهتر است قبل از اینکه شروع به طراحی لوگو کنید، علامت تجاری رقبایتان را بررسی نموده و جهت کسب ایده از آنها استفاده کنید. البته از کپی برداری بپرهیزید زیرا یک نماد تقلبی به اعتبار برند شما لطمه وارد میکند و اطمینان مشتریان را از دست میدهید.
فرم لوگو
لوگوی تیز و زاویهای ظاهری بسیار شکیل و زیبا به برند شما میدهد و اساسا با لوگو دایرهای و گرد متفاوت است. اگر رقبایتان همگی انتخابشان گرد است، شما به لوگوی تیز فکر کنید.
ساده بودن
داشتن لوگو مزون لباس ساده و به دور از هر نوع زرق و برق باعث میشود مخاطبان شناخت مناسبی نسبت به برند و کسب و کار شما پیدا کنند. قطعا یک علامت تجاری ساده ماندگاری بیشتری در ذهن افراد خواهد داشت و در کمترین زمان آن را به یاد میآورند. به همان نسبت هم آرم پیچیده، اشتیاق مشتری و یادآوری آن را سخت میکند.
فاصله گذاری بین متن و تصویر
اگر به دنبال یک تصویر برند مناسب برای مزون لباس خود هستید حتما به فضای منفی ( فضای خالی) توجه کنید. طراحان ماهر با استفاده خلاقانه از این فضا میتوانند لوگوی منحصربه فردی را طراحی کنند.
به روز بودن
لوگو یک نماد مختص برای کسب و کار شماست و نمی توان آن را مدام تغییر داد. زیرا موجب عدم اطمینان مخاطبان به برند شما میشود. حتما لوگویی را برای مزون لباس خود مدنظر داشته باشید که حداقل تا 5 سال نیاز به تغییر نداشته باشد.
انتخاب طرح
برای طراحی برند تجاری ازجمله مزون لباس میتوان از انواع لوگوهای گرافیکی، نوشتاری و ترکیبی استفاده کرد.
سبک طراحی لوگو مزون لباس
برای طراحی تصویر برند از جمله آرم مزون لباس بر اساس سلیقه مشتری میتوان از انواع سبک استفاده کرد، که شامل موارد زیر میشود:
لوگو تصویری
در سبک لوگو تصویری طراحی لوگو همان طور که پیداست از نماد یا تصویر برای نمایش کسب و کار و هویت آن استفاده میکنند.
لوگوتایپ
در لوگوتایپ یا لوگو نوشتاری از یک تا چند حرف و کلمه برای طراحی لوگو استفاده میشود. میتوان از اسم کامل برند و یا چند حرف آن کمک گرفت و یا اینکه حروف انگلیسی و فارسی را با یکدیگر ترکیب کرد. پیشتر در مقاله « برای طراحی لوگوتایپ چه مواردی را باید درنظر بگیریم؟ » به طور کامل درباره نحوه طراحی لوگوتایپ سخن گفتیم.
لوگو ترکیبی
از ترکیب لوگو تایپ و لوگو تصویری برای طراحی تصویر برند مزون لباس استفاده میکنند.
نحوه طراحی لوگو لباس
علامت تجاری به برند شما اعتبار میبخشد. به همین دلیل ارزش و اهمیت زیادی دارند. تصویر برند زیبا و چشمنواز برای همیشه در ذهن افراد باقی میماند و در هر شرایطی آن را به یاد میآورند. در نتیجه اولین و مهمترین گام برای هر مزون لباسی طراحی تصویر برند آن است.
اگر شما جزء افرادی هستید که به لحاظ مالی توانایی صرف هزینه زیادی برای طراحی لوگو دارید، حتما از یک طراح و یا تیم طراحی برای ساخت آرم کمک بگیرید. در غیر این صورت اگر استارتاپ و نوپا هستید و وقت، هزینه و توانایی کمک گرفتن از طراحان ماهر را ندارید، میتوانید به راحتی و با استفاده از نرمافزارهای طراحی رایگان که در اینترنت وجود دارد، اقدام به طراحی لوگو برای مزون لباس کنید.
این برنامهها با داشتن انواع المان، پس زمینه، قالبهای از پیش آماده، افکتها و غیره امکان طراحی لوگو لباس منحصربه فرد و خاص را برای شما فراهم میکنند.
نرمافزارهای طراحی لوگو
مهمترین و معروفترین نرمافزارها برای طراحی لوگو فتوشاپ و ایلاستریتور هستند. در ادامه نرمافزار کورل دراو، لوگو میکر، Affinity Desinger، InKscape، از جمله نرمافزارهای رایگانی میباشند که ساخت تصویر برند حرفه ای را برای شما فراهم میکنند.
لوگو برای مزون لباس عروس
در بین تصویر برندهایی که برای مزون لباس طراحی میشوند، لوگو لباس عروس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا مخاطبان این برند، عروسهایی هستند که برای خرید از مزون بسیار دقت کرده و حوصله به خرج میدهند در نتیجه داشتن آرم زیبا تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب آنها خواهد داشت.
در طراحی لوگو برای مزون لباس عروس، از آنجایی که عروسها لباس سفید میپوشند و به زرق و برق علاقه دارند، اصولا از رنگ سفید، طلایی و نقرهای استفاده میکنند و داشتن لوگو زیبا، به روز و ساده باعث محبوبیت و شهرت مزون لباس عروس میشود.
در طراحی لوگو برای مزون لباس عروس همانند سایر لوگوها باید به سادگی، رنگ، اندازه، فونت و حرفهای بودن دقت و توجه ویژه کنید. زیرا نامناسب بودن هرکدام از این موارد سبب عدم زیبایی تصویر برند شما میشود و به طور غیرمستقیم سودآوری شما را کم میکند.
سخن پایانی
وجود تصویر برند یا آرم تجاری برای تمام کسب و کارها از جمله مزون لباس ضروری است. اگر آرم مزون لباس براساس تمام اصول طراحی، تهیه شده و نهایتا ظاهر زیبا و مدرنی داشته باشد، بسیار سودآور خواهد بود. به همین علت برای داشتن تصویر برند بهتر است هزینه قابل قبولی را مدنظر داشته باشید.