لوگو کلوین کلاین

آنچه در این مقاله میخوانید
    لوگو کلوین کلاین

    برند Calvin Klein چنان تأثیری بر دنیای مد ما گذاشته است که تقریباً غیرممکن است که این برند را نشناسید. کلوین کلاین به یکی از محبوب‌ترین برندهای جهان تبدیل شده است و همچنین در زمینه مد نیز انتخاب شماره یک است. 

    این برند پرمخاطب بیش از کشور خود یعنی آمریکا گسترش یافته و هم در خارج از کشور و هم در ایالت‌ها شناخته شده است. اگرچه بسیاری از ویژگی‌ها باعث شده تا کلوین کلاین یکی از بهترین برندهای صنعت باشد، اما لوگوی آن‌ها بزرگ‌ترین بخش از نمادین شدن برند بوده است. در نتیجه در ادامه می‌خواهیم بیشتر درباره تاریخچه برند کلوین کلاین و طراحی لوگو کلوین کلاین صحبت کنیم.

    تاریخچه برند کلوین کلاین

    این برند دارای سابقه‌ای است که تقریباً به اندازه تاریخچه لوگو قوی است. تاریخچه این برند هم نمادین است و هم چیزی است که آن را به یک برند معروف تبدیل کرده است که امروزه با آن آشنا هستیم. وقتی صحبت از Calvin Klein به میان می‌آید، اکثر مردم لوگوی روی محصولات برند و عطر آشنا را می‌شناسند. اما هنگامی که صحبت از این می‌شود که بدانند چگونه برند به نقطه‌ای رسیده که در حال حاضر هستند، بسیاری از مردم تاریخچه آن را نمی‌دانند. 

    این شرکت اولین بار در سال 1968 یعنی شش سال پس از فارغ‌التحصیلی کالوین کلاین از موسسه فناوری مد در شهر نیویورک راه‌اندازی شد. در زمانی که صنعت مد بیشتر از دامن‌های کوتاه و لباس‌های سبک هیپی استفاده می‌کرد، کلاین این کار را به عهده گرفت تا لباسی بسازد که ساده بود و ویژگی‌های زیادی نداشت.

    در ابتدا، کلاین بیشتر به خاطر کت و شلوارهایش شناخته شده بود، اما به تدریج با رشد بیشتر شرکت، طراحی‌های مختلفی را امتحان کرد. کم‌کم این شرکت شروع به تولید لباس‌های ورزشی بیشتری کرد و موردتوجه بیشتری قرار گرفت. کلاین به تولید لباس‌های ساده‌ای ادامه داد که راحت و درعین‌حال شیک بودند.

     شرکت کلاین قصد داشت لباس‌هایی بفروشد که کلاسیک، شیک، نسبتاً گران و راحت برای مردم باشد. لباس کلاین در سراسر ایالات‌متحده به خوبی شناخته شد و صنعت مد آمریکا را به سرعت پیش برد.

    تاریخچه برند کلوین کلاین

    طراحی لوگو کلوین کلاین

    لوگو کالوین کلاین در صنعت مد بسیار سروصدا کرد و یکی از اولین لوگوهایی بود که هم جسورانه و هم با شکوه ظاهر شد. این لوگو به معنای چیزی بیش از نام شرکت است و دربرگیرنده چیستی برند و میراث پشت آن است. اگرچه این لوگو تغییرات کمی داشته، اما آن‌قدر بزرگ نبوده‌ که به عنوان یک طراحی مجدد به حساب بیاید. 

    ماهیت لوگو کلوین کلاین ثابت مانده است، اما با دنیای مدرن امروزی کاملاً مطابقت دارد. اولین لوگویی که برای کالوین کلاین ایجاد شد در سال 1968 بود و همان چیزی بود که اساس خود برند را ایجاد کرد. این لوگو با حروف ظریف و نازک که در پس زمینه سفید خودنمایی می‌کرد، فعالیت برند را به شیوه‌ای مثبت شروع کرد.

    هفت سال بعد، آرم کلوین کلاین اولین به‌روزرسانی خود را انجام داد و تغییراتی در لوگوتایپ خود ایجاد کرد. فونت کمی پررنگ‌تر شد اما مانند نسخه اول شیک باقی ماند. نسخه دوم حروف را کمی ضخیم‌تر از قبل و کمی پررنگ‌تر کرد. این لوگو حتی بیشتر از لوگوی اولیه در این برند باقی ماند تا اینکه زمان تغییر دیگری فرا رسید. 

    این بار حروف لوگو کالوین کلاین هنوز پررنگ اما کمی نازک‌تر بودند، اما هنوز به نازکی نسخه اول نبودند. تغییر دیگری که در آرم کلوین کلاین ایجاد شد این بود که اکنون به جای مستطیل‌هایی که در طراحی قبلی استفاده شده بود، (i ) در لوگو نقطه چین بود. حروف تلفظ می‌شدند و طراحی کلی از نظر زیبایی‌شناسی جذاب و خلاقانه بود.

    لوگوی امروزی برند کلوین کلاین

    جدیدترین لوگو و لوگویی که احتمالاً با آن بیشتر آشنا هستید، لوگوی امروزی این برند است. آرم کلوین کلاین همان لوگویی است که برند تا به امروز از آن استفاده می‌کند و در حال حاضر روی مواد بازاریابی برند نمایش داده می‌شود. این لوگو تفاوت چندانی با لوگوهای قبلی نداشت و بسیار شبیه به لوگویی بود که قبلاً از آن استفاده شده بود. از همان فونت برای لوگو استفاده شده است، تنها تغییر اصلی این است که حروف هر دو بزرگ و کوچک هستند. این لوگو تمیز و ساده است و با همان لوگویی که این برند از ابتدای تاسیس خود داشته است، سازگار است.

    لوگو کالوین کلین

    وجه تمایز لوگو کلوین کلاین با دیگر لوگوها

    طبیعی است که تعجب کنیم که چه چیزی لوگو کالوین کلاین را با میلیون‌ها لوگویی که در جهان می‌بینیم متفاوت می‌کند و چه چیزی آن را متمایز می‌کند. از این گذشته، این لوگو به بخشی افسانه‌ای از صنعت و همچنین یکی از بهترین‌ها تبدیل شده است که این برند را بسیار شیک و قدرتمند نشان می‌دهد. اما در ادامه می‌خواهیم بررسی کنیم که چه عواملی این لوگو را از دیگر برندها متمایز کرده است:

    سادگی

    شاید قابل‌توجه‌ترین جنبه برند و چیزی که لوگو را نسبت به سایرین متفاوت می‌کند این است که تا حد امکان ساده است. لوگو فقط حروف را در پس زمینه سفید نشان می‌دهد. این امر مشتریان را وادار می‌کند که به جای پرت کردن حواس آن‌ها با عناصر طراحی، بیشتر به برند توجه کنند. همچنین نشان می‌دهد که برند متواضع و باکلاس است، فقط باید از نام آن استفاده کند تا به مشتریان نشان دهد برند متعلق به آن‌ها است.

    طراحی لوگو کلوین کلاین

    رنگ

    مانند هر لوگو، رنگ‌هایی که برای هویت بصری استفاده می‌شوند تفاوت ایجاد می‌کنند. به جای پیچیده کردن لوگو با رنگ‌ها و استفاده از عناصر زیاد، آن‌ها فقط دو رنگ را برای لوگوی خود در نظر گرفتند. لوگو کلوین کلاین معمولاً در سه رنگ سفید، سیاه و خاکستری ظاهر می‌شود. درحالی‌که رنگ مشکی آن بیشتر دیده می‌شود. سفید به طور کلی در لباس‌های ورزشی و روی لباس‌های دیگر این برند بیشتر دیده می‌شود. رنگ‌ها نقش مهمی در ساخت چنین لوگوی پیچیده، شیک و کلاسیک ایفا می‌کنند که برند را به اندازه امروز مهم کرده است.


    با روانشناسی رنگ در برندسازی آشنا شوید.

    فونت 

    ازآنجایی‌که هویت بصری این برند یک علامت یا کلمه است، به شدت به فونت متکی است تا بتواند بر مخاطبان خود تأثیر بگذارد. فونت‌هایی که در طول سال‌ها برای لوگو استفاده شده‌اند اگرچه تغییر کرده‌اند، اما همگی مشابه بوده و ظاهر و حس یکسانی را برای برند حفظ کرده‌اند. فونتی که در لوگوی فعلی استفاده می‌شود، شیک، درجه یک و بی‌نقص است. این بخش بزرگی از چیزی است که لوگو را از نظر ظاهری بسیار نمادین و پیچیده می‌کند.


    انتخاب بهترین فونت لوگو

    فونت لوگو کلوین کلاین

    سبک

    نمی‌توان انکار کرد که لوگو کالوین کلاین دارای سبک خاصی است که از سایر لوگوهای مشابه متمایز است. این برند برای نمایش یک لوگوی قوی انتخاب می‌کند تا با مواد بازاریابی خود، فضای خاصی را در آغوش بگیرد. آن‌ها این را با نحوه انتخاب لوگوی خود در تبلیغات و محصولات خود نشان می‌دهند. 

    از آنجایی که کلوین کلاین یک برند مد بالا است، آن‌ها می‌دانستند که لوگوی آن‌ها باید همه کاره باشد و شکل و سبکی داشته باشد که به راحتی برای همه اهداف آن‌ها مناسب باشد. این لوگو اطمینان حاصل می‌کند که حروف به صورت مستطیل ظاهر می‌شوند و به اندازه کافی برای استفاده در انواع پوشاک مناسب هستند.

    سخن پایانی

    کالوین کلاین یک برند خاص است، زیرا تبلیغات آن‌ها چیزی است که این برند را به عنوان یک برند ویژه، متمایز می‌کند. کلوین کلاین توانسته است از تبلیغات خود به‌گونه‌ای استفاده کند که کیفیت برند را برجسته کند و در جهان اثر بگذارد. آن‌ها از تاکتیک‌های بازاریابی و طراحی کپی برای ایجاد برندی استفاده کرده‌اند که مردم به آن اعتماد داشته باشند، آن را بشناسند و حتی در سخت‌ترین زمان‌ها به آن وفادار بمانند. اما وقتی نوبت به تبلیغات برند می‌رسد، شکی نیست که لوگو یکی از بزرگ‌ترین نقش‌ها را در نمادین شدن این برند بازی کرده است. در واقع این برند با لوگوی خود توانسته مشهور شود و هویت بصری ایجاد کند. 

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر
    مقالات مرتبط