این روزها شکلگیری استارتاپ های آموزشی به یک تجارت رقابتی تبدیل شده است. بازار مملو از مؤسسات جدید و استارتاپ های آموزشی متعدد است. اگر طرح بازاریابی این استارتاپ ها و کسب و کارهای آموزشی، قوی و مؤثر باشد، شما میتوانید از این رقابت جان سالم به در ببرید. یکی از عناصر کلیدی برای رساندن درست آوازه کسب و کار آموزشی شما به مردم، لوگو آموزشی شماست. لوگوی آموزش شما باید یک طراحی به یاد ماندنی باشد تا بتواند پیام کسب و کار شما را با موفقیت منتقل کند و به ساخت هویت برند مؤسسه یا استارتاپ شما کمک کند.
هرگز نباید اهمیت طراحی لوگو آموزشی خود را نادیده بگیرید. در واقع این المان چهره کسب و کار شما است. دانشآموزان یا مشتریان بالقوه شما پس از دیدن لوگوی کسبوکار شما، نظری در مورد کسبوکار شما خواهند داد. فراموش نکنید که طرح لوگو آموزشی شما به عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتیتان در رسانههای مختلف ظاهر میشود. بنابراین، یک لوگوی به یاد ماندنی و خلاقانه به ایجاد اولین تصور خوب در مورد کسب و کار آموزشی شما کمک میکند.
اما بسیاری از طراحان به اصول طراحی لوگو آموزشی توجه نمیکنند. آنها اغلب اشتباهاتی را که دیگران در گذشته انجام داده اند تکرار میکنند و درنهایت یک لوگوی بیهدف ایجاد میکنند. با وجود منفعت، چنین لوگوهایی به مشاغل آسیب میرسانند. این به این دلیل است که لوگو آموزشی بدون دقت ترسیم شده و تصور بدی را در بینندگان ایجاد میکند. در این مقاله با بیزگو همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره طراحی لوگو آموزشی بدانید به شما بگوییم.
اهمیت طراحی لوگو آموزشی
لوگو آموزشی شما برای تلاشهای برند سازیتان حیاتی است زیرا به شما کمک میکند هویت خود را بسازید و کمپینهای بازاریابی شما را تکمیل میکند. برای مثال لوگوی دانشگاه میامی را در نظر بگیرید. لوگوی split-U که در سال 1973 توسط HubSpot به عنوان یکی از 12 طرح برتر لوگوی کالج شناخته شد، به طور مؤثر به دانشآموزان، والدین و مربیان میگوید که این مکان «دانشگاه» است. سپس این لوگو الهامبخش ایجاد شعارهایی مانند "U Gotta Believe" و حتی یک نماد بود که ورزشکاران مدرسه در طول بازیها نشان میدادند. در ادامه به تفصیل به دلایل اهمیت طراحی لوگو آموزشی اشاره شده است:
1. توجه را به سمت کسب و کار شما جلب میکند
این روزها دامنه توجه افراد کوتاه است. والدین افراد پرمشغلهای هستند و حتی یک تصمیم مهم مانند انتخاب مؤسسات آموزشی تحت تأثیر اولین برداشتها قرار میگیرد. بدیهی است که شما حدود دو ثانیه فرصت دارید تا والدین و افراد بالقوه را متقاعد کنید که کسب و کار آموزشی شما ارزش بررسی بیشتر را دارد. یک لوگو آموزشی استاندارد میتواند به سرعت توجه آنها را جلب کند و ارزشهای اصلی شما را به شیوهای جالب بیان کند.
2. اولین تأثیر قوی را ایجاد میکند
شما یک فرصت دارید که باید آن را درست انجام دهید. لوگو اولین معرفی شما به افراد است. اگر به خوبی طراحی شود، میتواند علاقه آنها را برانگیزد و آنها را به یادگیری بیشتر در مورد کسب و کار شما دعوت کند. اگر نه، یک فرصت طلایی را از دست داده اید. این اولین برداشت، کسب و کار شما را از همان ابتدا به عنوان یک مرجع در فضای حرفهای شما معرفی میکند.
3. لوگو آموزشی شما پایه و اساس هویت برند شماست
نام تجاری موفق در مورد گفتن داستانی است که بر احساسات مشتریان بالقوه شما تأثیر میگذارد. اگرچه درست است که طراحی لوگو آموزشی تنها بخشی از برند یک کسب و کار است، اما به عنوان پایه و اساس کل روایتی است که بقیه داستان شما بر اساس آن ساخته شده است.
رنگها، تنها و فونتها، همه اینها با داستانی که میخواهید بگویید تعیین میشود و لوگوی آموزش شما زمینه را برای این داستان فراهم میکند. این عناصر بعداً از لوگو آموزشی شما به تمام موارد دیگر نظیر نام تجاریتان بر روی سربرگها، کارتهای ویزیت، صفحات فرود منتقل شده دیده شده و یک هویت مشخص و قابل فروش برای برندتان ایجاد میکنند.
4. لوگوی آموزش شما قابل یادآوری است
لوگوها نقطه شناسایی هستند. آنها نمادی هستند که مردم برای تشخیص کسب و کار شما استفاده میکنند. در حالت ایدهآل، افراد فوراً نمای لوگو آموزشی شما را با خاطره کاری که انجام میدهید مرتبط میکنند و مهمتر از آن، احساسی که در آنها ایجاد میکند. از آنجایی که یک لوگوی آموزش خوب یک عنصر بصری و زیبایی شناختی است، باعث یادآوری مثبت در مورد برند شما میشود.
5. یک لوگوی آموزشی منحصر به فرد شما را از رقابت جدا میکند
شجاعت متفاوت بودن داشته باشید. لوگو آموزشی شما فرصتی است تا به افراد بگویید کسب و کار شما منحصر به فرد است. به عنوان مثال، ممکن است دهها کسب و کار آموزشی مشابه شما وجود داشته باشد، اما کسبوکار شما تنها موردی است که به این پایداری متعهد است.
یک لوگوی آموزش خوب طراحی شده میتواند همهچیز را از پیشینه کسب و کار شما گرفته تا مأموریت آن از طریق نماد مناسب یا فونت مناسب منتقل کند. به عبارت دیگر، لوگو آموزشی شما انجمنی است که هم ارزشهای شما را منتقل میکند و هم نشان میدهد که چرا شبیه کسب و کارهای دیگر نیستید.
اصول طراحی لوگو آموزشی
اصول طراحی لوگو آموزشی یکی از مهمترین موارد در ارائه نهایی لوگو به شمار میرود. از این رو در ادامه به نکات و اصول طراحی لوگو آموزشی پرداختهایم:
برند را بشناسید
قبل از شروع کار بر روی طراحی لوگو آموزشی خود، جزئیاتی از کسب و کار آموزشی خود داشته باشید. ممکن است مدرسه، کالج یا دانشگاه باشد. ممکن است یک مرکز کوچینگ یا هر استارتاپ دیگری باشد که مشتری شما بخواهد در آینده به درجات جدیدی برسد. شما باید از اهداف تجاری کسب و کار آگاه باشید. شما باید تا جایی که میتوانید اطلاعات بیشتری را جمعآوری کنید تا به شما در انتخاب یک مفهوم طراحی منحصر به فرد کمک کند.
اگر مشتری جزئیات طراحی را ارائه نکرد، یک جلسه شخصی ترتیب دهید یا جزئیات را از طریق ایمیل دریافت کنید. یک پرسشنامه در مورد جاه طلبی تجاری، دانشجویان یا مشتریان هدف، بازار هدف، برنامههای آینده، تاریخچه کسب و کار و غیره برای مشتری ارسال کنید. چنین جزئیاتی در هنگام برنامهریزی طراحی لوگو آموزشی بسیار مهم هستند.
طراحی لوگو آموزشی را ساده نگه دارید
یکی از نکات کلیدی که باید به آن توجه کرد این است که لوگوی آموزش شما باید طراحی سادهای داشته باشد. توجه داشته باشید که طراحی لوگو آموزشی شما برای یک کسب و کار است و نه برای خدمت به نفس خلاق شخصی شما. بنابراین، خلاصه طراحی مشتری را بخوانید. به ساخت لوگو آموزشی بپردازید که مشتری دوست داشته باشد. اگر لوگو یک طرح پیچیده باشد، مشتری آن را رد میکند. این امر به این دلیل است که اکثر مشتریان طرحهایی را که شامل رنگها، خطوط، شکلها و فونتهای زیادی است، درک نمیکنند. به طور مشابه، مردم نیز زمانی برای بررسی دقیق یک لوگو برای معنای واقعی آن ندارند.
بنابراین، همیشه توصیه میشود که یک لوگو آموزشی ساده ایجاد کنید. وقتی از طراحی لوگوی ساده صحبت میکنیم، به این معنی است که تنها چند خط یا نماد وجود دارد. اگر از رنگها استفاده میشود، آنها را در حد مینیمم نگه دارید. یک راه مطمئن برای طراحی چنین لوگویی پیروی از اصل طراحی مینیمالیست است. در این روند طراحی، طراحان سعی میکنند پیام برند را تنها با استفاده از چند عنصر منتقل کنند. هیچ عنصر اضافی در چنین طرحهایی استفاده نمیشود. پیشتر درباره این نوع طراحی در مقاله " چرا لوگو مینیمال محبوب است؟ " صحبت کردیم.
طراحی لوگو آموزشی را منحصر به فرد و به یاد ماندنی نگه دارید
در حال حاضر بسیاری از لوگوهای آموزشی ساده در بازارها وجود دارد. بنابراین، اگر لوگوی شما طراحی بیش از اندازه سادهای داشته باشد، مخاطب را جذب نمیکند. لوگو باید ساده و همچنین منحصر به فرد و به یاد ماندنی باشد. یک لوگوی آموزش منحصر به فرد همان لوگویی است که مردم قبلاً هیچ وقت آن را ندیدهاند. برای ایجاد چنین لوگویی، ایده طراحی آن باید منحصر به فرد باشد. از اطراف خود الهام بگیرید یا از آلبوم طراحی گرافیک خود بازدید کنید.
میتوانید چند طرح را روی کاغذ بکشید تا مفاهیم طراحی منحصر به فرد را به دست آورید. سپس، یکی از طرحها را انتخاب کنید تا آن را به یک نقاشی کامل تبدیل کنید. اما لوگوی رقبا را نیز مطالعه کنید تا بتوانید یک طرح لوگوی آموزش برجسته بکشید. فقط چنین لوگوهایی به یاد ماندنی هستند و مردم میتوانند به راحتی آنها را در بازار شلوغ به یاد بیاورند. یک نمونه لوگو آموزشی جدید نیز میتواند یک لوگوی به یاد ماندنی بسازد.
از رنگهای استراتژیک در طراحی لوگو آموزشی استفاده کنید
موفقیت یک لوگو تا حد زیادی به استفاده هدفمند از رنگها بستگی دارد. یکی از قدرتهای رنگها این است که میتوانند احساسات و عواطف را برانگیزند. وقتی رنگی را میبینیم، تا حدی با برخی از احساسات شارژ میشویم. به عنوان مثال، وقتی رنگ قرمز را میبینیم، ممکن است مجموعهای از احساسات مانند اشتیاق، پرخاشگری، انرژی و عشق ایجاد شود. به طور مشابه، با دیدن رنگ زرد، ما معمولاً مملو از امید و مثبت بودن زندگی پر میشویم.
بنابراین، کدام رنگها را می توان با آموزش مرتبط کرد؟ از آنجایی که آموزش با اطلاعات و استفاده از مغز در کسب دانش مرتبط است، آبی رنگ مناسب این رشته است. اکثر لوگوهای آموزشی دارای رنگ آبی هستند. همچنین میتوانید رنگها را از طراحی وب سایت مشتری و سایر موارد طراحی گرافیکی بگیرید. در مقاله انتخاب رنگ لوگو و روانشناسی رنگ در برندسازی به صورت کامل درباره استفاده از رنگها در طراحی لوگو سخن گفتیم.
فونتها را با دقت انتخاب کنید
یکی دیگر از نکات کلیدی که در طراحی لوگو آموزشی خلاق باید در نظر گرفت این است که باید فونتهایی داشته باشد که به آن شخصیت ببخشد. اگر طراحی لوگو بر اساس نام کسب و کار باشد، اهمیت فونتها بیش از پیش مشخص میشود. خوشبختانه، برای طراحان، بسیاری از فونتهای با کیفیت رایگان است. بنابراین، فونتهای متنوعی برای طراحی لوگو در وب وجود دارد. یک روش معمول در انتخاب فونت برای لوگوهای آموزشی استفاده از فونتهای sans serif است. این نوع فونتها به لوگو شخصیتی دوستانه میبخشند. بیشتر لوگوها فونتهای بزرگی برای جلب توجه بینندگان دارند. در مقاله انتخاب بهترین فونت برای لوگو درباره این اصل کامل توضیح دادیم.
از فضای سفید در طراحی لوگو آموزشی به خوبی استفاده کنید
فضای سفید یک عنصر طراحی است که به ایجاد طرحهای برجسته کمک میکند. در چنین لوگوهایی یک عنصر تعجب برای بینندگان وجود دارد. یک مثال معروف آرم فدکس است. این لوگو یک فضای خالی بین حروف "E" و "X" دارد. طراح از این فضا استفاده کرده تا تصور یک پیکان را به ما بدهد که نشانه پیشرفت و تحویل سریع خدمات پیک است. در طراحی لوگو آموزشی نیز استفاده از چنین فضای سفید طراحیهای نوآورانه لوگو را تضمین میکند.
لوگو آموزشی شما باید یک طرح همهکاره باشد
برای مجموعه لوگوی آموزشی، ضروری است که همیشه به عنوان یک طراحی چشمگیر در رسانهها و پلتفرمهای مختلف ظاهر شود. به عنوان مثال، لوگوی چاپ شده روی کارت ویزیت نیز باید در وبسایت عالی به نظر برسد. لوگوی آموزشی شما بخشی از کمپین بازاریابی شما خواهد بود. این بدان معنی است که لوگوی شما نباید در طراحی تبلیغات چاپی شما عجیب به نظر برسد.
10 نکته برای طراحی یک لوگو آموزشی مؤثر
چه بخواهید خودتان لوگو آموزشی کسب و کار خود را طراحی کنید یا از یک فرد حرفهای بخواهید که این کار را انجام دهد، باید 10 عامل زیر را در نظر داشته باشید وگرنه این خطر وجود دارد که یک طراحی اشتباه بر تمام تلاشهای برندسازی شما تاکنون تأثیر بگذارد.
-
لوگو آموزشی را به کسب و کار خود مرتبط کنید.
-
چشمانداز آینده کسب و کار خود را در ذهن داشته باشید.
-
از ترکیب رنگها آگاه باشید.
-
دیدگاه کاربران را در طراحی لوگو آموزشی خود القا کنید.
-
لوگو آموزشی خود را ساده و جذاب نگه دارید.
-
تحقیق در مورد رقبا را انجام دهید.
-
اندازه لوگو آموزشی را در نظر بگیرید.
-
روی تأثیر فوری تمرکز کنید.
- برای طراحی لوگو آموزشی منحصر به فرد کسب و کار خود تلاش کنید.
-
طول عمر کسب و کار با طراحی لوگو آموزشی را هدف قرار دهید.
بهترین سایت طراحی لوگو آموزشی
اگر به دنبال یک سایت عالی و راحت برای طراحی لوگو آموزشی خود هستید میتوانید به راحتی از بیزگو کمک بگیرید. بیزگو یک سایت طراحی لوگو رایگان و آنلاین است که به راحتی تمامی امکانات موردنیاز را برای طراحی یک لوگوی آموزش عالی و استاندارد در اختیار شما قرار میدهد. شما در بیزگو میتوانید در کمتر از چند دقیقه لوگو آموزشی خود را طراحی کنید. از مزایای این سایت این است که شما میتوانید فایل وکتور لوگو آموزشی و لوگو آموزشی لایه باز خود را نیز دریافت کنید.
سخن پایانی
داشتن یک طراحی لوگو آموزشی حرفهای معرف برند شماست. بنابراین لازم است به بهترین وجه به طراحی لوگو آموزشی خود بپردازید. در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات مورد نیاز برای طراحی لوگو آموزشی مناسب و منحصر به فرد ارائه دهیم. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد.